🌍 World🦠Coronavirus

Moderna COVID-19 shots leave warehouses, widening U.S. immunization push

شحنات لقاح فيروس كورونا من شركة موديرنا تغادر المستودعات، مما يوسع حملة التطعيم الأمريكية

By Carl O’Donnell/ Reuters

Shipments of Moderna Inc’s COVID-19 vaccine began leaving warehouses early on Sunday, heading for healthcare facilities around the United States in a push to distribute the second approved coronavirus vaccine.

A statement from distributor McKesson Corp just after 0600 EST (1100 GMT) said it had begun shipping Moderna’s COVID-19 shots and ancillary supply kits to administer the vaccine approved by the Food and Drug Administration on Friday.

The distribution of Moderna’s vaccine to more than 3,700 locations in the United States will vastly widen the rollout started last week by Pfizer Inc. The U.S. government plans to deliver 5.9 million Moderna shots and 2 million Pfizer shots this week.

But an ambitious target to get 20 million Americans started with their first shot of the two-dose vaccine regimen before the end of the year could slip into the first week of January, U.S. Army General Gustave Perna told reporters on Saturday.

Moderna on Saturday moved vaccines from its manufacturing plants to warehouses operated by McKesson to be packed into containers and loaded on trucks. Shipments will start reaching healthcare providers as soon as Monday, Perna said.

Vials of Moderna’s vaccine were filled in pharmaceutical services provider Catalent Inc’s facility in Bloomington, Indiana. McKesson is shipping doses from facilities in places including Louisville, Kentucky, and Memphis, Tennessee – close to air hubs for United Parcel Service Inc and FedEx Corp.

The start of delivery for the Moderna vaccine will significantly widen availability of COVID-19 vaccines as U.S. deaths caused by the respiratory disease reached more than 310,000 last week in the 11 months since the first documented U.S. cases.

Some states are choosing to use Moderna’s shots for harder-to-reach rural areas because they can be stored for 30 days in standard-temperature refrigerators. Pfizer’s must be shipped and stored at -70 Celsius (-94 F) and can be held for only five days at standard refrigerator temperatures.

Initial doses were given to health professionals. Programs by pharmacies Walgreens and CVS to distribute the Pfizer vaccine to long-term care facilities are expected to start on Monday.

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention will decide Sunday on who it will recommend to be next in line to receive COVID-19 vaccines. The populations under closest consideration include essential workers, those over 65 and people with pre-existing conditions.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

بدأت شحنات لقاح فيروس كورونا من شركة موديرنا مغادرة المستودعات في وقت مبكر من يوم الأحد، متوجهة إلى مرافق الرعاية الصحية في جميع أنحاء الولايات المتحدة في محاولة لتوزيع لقاح فيروس كورونا الثاني المعتمد.

قال بيان صادر عن الموزع شركة ماكيسون كورب بعد الساعة 6:00 بتوقيت شرق الولايات المتحدة (11:00 بتوقيت جرينتش)، إنها بدأت في شحن لقاح فيروس كورونا من موديرنا ومجموعات الإمدادات الإضافية لإدارة اللقاح الذي وافقت عليه إدارة الغذاء والدواء يوم الجمعة.

سيؤدي توزيع لقاح موديرنا إلى أكثر من 3700 موقع في الولايات المتحدة إلى توسيع نطاق التوزيع الذي بدأته شركة فايزر الأسبوع الماضي. وتخطط الحكومة الأمريكية لتقديم 5.9 مليون حقنة من موديرنا ومليوني حقنة من شركة فايزر هذا الأسبوع.

قال الجنرال الأمريكي جوستاف بيرنا للصحفيين يوم السبت إن الهدف الطموح للحصول على 20 مليون أمريكي بدأ بأول جرعة لقاح من جرعتين قبل نهاية العام قد ينزلق إلى الأسبوع الأول من يناير.

نقلت موديرنا يوم السبت اللقاحات من مصانعها إلى المستودعات التي تديرها شركة ماكيسون كورب لتعبئتها في حاويات وتحميلها على شاحنات. قال بيرنا إن الشحنات ستبدأ في الوصول إلى مقدمي الرعاية الصحية في أقرب وقت يوم الاثنين.

تم تعبئة قوارير لقاح موديرنا في منشأة كاتالينت للخدمات الصيدلانية في بلومنجتون، إنديانا. تقوم شركة ماكيسون بشحن الجرعات من منشآت في أماكن مثل لويزفيل وكنتاكي وممفيس بولاية تينيسي – بالقرب من المحاور الجوية لشركة بارسل المتحدة الخدمية وشركة فيديكس.

سيؤدي بدء تسليم لقاح موديرنا إلى توسيع نطاق توفر لقاحات فيروس كورونا بشكل كبير حيث وصلت الوفيات في الولايات المتحدة الناجمة عن مرض الجهاز التنفسي إلى أكثر من 310،000 الأسبوع الماضي في 11 شهرًا منذ أول حالة موثقة في الولايات المتحدة.

تختار بعض الولايات استخدام حقنات موديرنا للمناطق الريفية التي يصعب الوصول إليها لأنه يمكن تخزينها لمدة 30 يومًا في ثلاجات ذات درجة حرارة قياسية. يجب شحن وتخزين لقاح فايزر في درجة حرارة -70 درجة مئوية (-94 فهرنهايت) ويمكن الاحتفاظ به لمدة خمسة أيام فقط في درجات حرارة الثلاجة القياسية.

أعطيت الجرعات الأولية للمهنيين الصحيين. من المتوقع أن تبدأ برامج صيدليات والغرينز وسي في سي لتوزيع لقاح فايزر على مرافق الرعاية طويلة الأجل يوم الاثنين.

ستقرر المراكز الأمريكية لمكافحة الأمراض والوقاية منها يوم الأحد بشأن من سيوصي ليكون التالي في الطابور لتلقي لقاحات فيروس كورونا. تشمل الفئات السكانية التي يتم النظر فيها عن كثب العمال الأساسيين، والذين تزيد أعمارهم عن 65 عامًا والأشخاص الذين يعانون من حالات صحية مسبقًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format