🥅 LEAGUES

Saint-Germain and Lille draw at the top of the 16th round of Ligue 1

تعادل سان جيرمان وليل في قمة الجولة الـ١٦ من الدوري الفرنسي

Reuters

PARIS: Paris Saint Germain missed a chance to return to the summit of Ligue 1 after they were held to a 0-0 draw at Lille, who retained pole position on Sunday ahead of Olympique Lyonnais.

Lille have 33 points and a superior goal difference to Lyon, who were 4-1 winners at Nice on Saturday, while third-placed PSG are a point adrift after squandering a number of opportunities in a scrappy contest at Lille.

The visitors missed Brazil forward Neymar with an ankle injury and looked toothless up front in the opening half, although home goalkeeper Mike Maignan did well to stop Jose Fonte from scoring an own goal in the 45th minute.

Thilo Kehrer had headed just wide midway through the first half and Moise Kean hit the side-netting with a first time shot in the 51st minute as PSG turned on the heat after the break.

Kean and Marquinhos failed to turn in a low cross by hard-working Angel di Maria, who pulled all the strings for PSG in the absence of Neymar and Kylian Mbappe, who came on as a late substitute on his 22nd birthday.

The home side, who were reduced to sporadic raids after dominating possession in the opening 15 minutes, came close in the 75th minute when PSG keeper Keylor Navas turned around the post a low drive by Burak Yilmaz.

قنا

باريس: حسم التعادل السلبي مواجهة باريس سان جيرمان ومضيفه ليل التي جرت بينهما مساء الأمس على ملعب “بيار موروا” في قمة الجولة السادسة عشرة من بطولة الدوري الفرنسي في كرة القدم.

وبهذا التعادل رفع ليل رصيده إلى 33 نقطة في المركز الثاني بفارق الأهداف عن ليون المتصدر الذي يملك الرصيد نفسه عدد النقاط ، فيما رفع باريس سان جيرمان حامل اللقب في المواسم الثلاثة الأخيرة رصيده إلى 32 نقطة في المركز الثالث.

وأقيمت مساء الأمس أيضا ست مباريات أخرى، أسفرت عن مواصلة رين صحوته بفوز كبير على مضيفه لوريان (3-صفر)، ليتقدم إلى المركز الخامس برصيد 28 نقطة بفارق الأهداف خلف مرسيليا الذي كان سقط في فخ التعادل أمام ضيفه نيس (1-1)، علما بأن مرسيليا يملك مباراتين مؤجلتين.

وتعادل مونبلييه مع مضيفه بريست (2-2) ورفع رصيده إلى 27 نقطة في المركز السادس مقابل 23 نقطة لبريست الذي تقدم إلى المركز العاشر.

وعاد موناكو الى سكة الانتصارات بعد ثلاث هزائم متتالية عندما تغلب على مضيفه ديجون صاحب المركز الأخير (1-صفر)، ليصعد إلى المركز السابع برصيد 26 نقطة، فيما تجمد رصيد ديجون عند تسع نقاط في المركز الأخير.

وحذا بوردو حذو موناكو واستعاد بدوره نغمة الانتصارات بفوزه على مضيفه ستراسبورج (2-صفر)، ليتقدم إلى المركز الثاني عشر برصيد 22 نقطة مقابل 14 نقطة لستراسبورج السادس عشر.

وسقط نانت في فخ التعادل للمرة الرابعة في مبارياته السبع الاخيرة التي لم يحقق خلالها اي فوز، عندما التقى ضيفه انجيه (1-1)، وتعادل سانت اتيان مع نيم أولمبيك (2-2).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format