😎 LifeStyle🌍 World

Lab-grown meat makes historic debut in Singapore

لأول مرة عالمياً .. لحوم مُصنعة مخبرياً للبيع في سنغافورة

AFP

Singapore: Lab-grown chicken meat made a historic debut at a Singapore restaurant Saturday in a culinary first that its creators said could help reduce the environmental damage involved in human food production.

US start-up Eat Just said earlier this month that its product had been approved for sale in the city-state as an ingredient in chicken nuggets after Singapore became the first country to allow the sale of meat created without slaughtering any animals.

Consumption of animals is an environmental threat as cattle produce the potent greenhouse gas methane, while logging to create pastures destroys natural barriers against climate change.

The company on Wednesday said it had made its first commercial sale of the product to 1880, a restaurant in Singapore’s Robertson Quay, a posh riverside entertainment centre.

The restaurant began serving the cultured meat on Saturday evening, saying its first diners were students aged 14-18 who had been invited to the launch after showing “a commitment to building a better planet”.

The launch, however, was closed to the media because of measures against the coronavirus.

Entrepreneur Marc Nicholson, who founded 1880, described serving cultured meat as a “revolutionary step towards solving climate change and creating the opportunity to feed the world without overwhelming the planet”.

Eat Just chief executive Josh Tetrick said this week that the launch “moves us closer to a world where the majority of meat we eat will not require tearing down a single forest, displacing a single animal’s habitat or using a single drop of antibiotics”.

Demand for sustainable meat alternatives is rising due to growing concerns from consumers about the environment and animal welfare, but other products on the market are plant-based.

Meat consumption is projected to increase more than 70 percent by 2050, and lab-grown alternatives have a role to play in ensuring a secure food supply, the company said.

There were concerns that lab-grown varieties would be too expensive, but a spokesman for Eat Just said the company had made “considerable progress” in lowering the cost.

أ ف ب – ترجمة WGOQatar 

سنغافورة : ظهرت لحوم الدجاج المصنعة في المختبر لأول مرة تاريخية فى مطعم سنغافوري يوم السبت في سابقة من نوعها في مجال الطبخ حيث قال مصنعوها أنها يمكن أن تساعد في الحد من الأضرار البيئية التي ينطوي عليها إنتاج الغذاء البشري.

وقالت شركة “إيت” الأميركية الناشئة في وقت سابق من هذا الشهر إنه تمت الموافقة على بيع منتجاتها في ولاية المدينة كمكون في قطع الدجاج بعد أن أصبحت سنغافورة أول دولة تسمح ببيع اللحوم التي يتم الحصول عليها دون ذبح أي حيوان.

استهلاك الحيوانات هو تهديد بيئي لأن الماشية تنتج الميثان وهو أحد الغازات الدفيئة القوية، في حين أن قطع الأشجار لإنشاء المراعي يدمر الحواجز الطبيعية ضد تغير المناخ.

وقالت الشركة يوم الأربعاء أنها قامت بأول عملية بيع تجارية للمنتج إلى 1880 وهو مطعم في رصيف روبرتسون السنغافوري وهو مركز ترفيه فاخر على ضفاف النهر .

وبدأ المطعم تقديم اللحوم المستزرعة مساء السبت، قائلاً إن رواده الأوائل هم من الطلاب الذين تتراوح أعمارهم بين 14 و18 عاماً والذين تمت دعوتهم إلى الإطلاق بعد أن أظهروا “التزاماً ببناء كوكب أفضل”.

غير أن عملية الإطلاق كانت مغلقة أمام وسائط الإعلام بسبب التدابير المتخذة ضد فيروس كورونا.

ووصف رجل الأعمال مارك نيكلسون، مؤسس مطعم 1880، تقديم اللحوم المستزرعة بأنه “خطوة ثورية نحو حل تغير المناخ وخلق الفرصة لإطعام العالم دون استنزاف الكوكب”.

وقال جوش تيتريك الرئيس التنفيذي لشركة “إيت جوست” هذا الأسبوع إن الإطلاق يقربنا من عالم لن تتطلب فيه غالبية اللحوم التي نأكلها تمزيق غابة واحدة أو إزاحة موطن واحد أو استخدام قطرة واحدة من المضادات الحيوية.

يتزايد الطلب على بدائل اللحوم المستدامة بسبب المخاوف المتزايدة من المستهلكين بشأن البيئة ورعاية الحيوان، ولكن المنتجات الأخرى في السوق تعتمد على النباتات.

وقالت الشركة إنه من المتوقع أن يزيد استهلاك اللحوم بأكثر من 70 في المائة بحلول عام 2050، وأن البدائل المزروعة في المختبرات لها دور في ضمان إمدادات غذائية آمنة.

كانت هناك مخاوف من أن الأصناف المزروعة في المختبر ستكون مكلفة للغاية ، ولكن متحدث باسم “إيت جوست” قال إن الشركة حققت “تقدمًا كبيرًا” في خفض التكلفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format