additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ministry Announce First Production of Water Research Center of Shrimp

الوزارة تعلن عن باكورة إنتاج مركز الأبحاث المائية من الروبيان

QNA

Doha: The Ministry of Municipality and Environment (MME), represented by the Department of Fisheries, announced the first production of Water Research Center of shrimp, where about 250 thousand prawns (PL25 ) were produced, of which about 160 thousand were transferred to outdoor ponds for fattening, and work is underway to produce at least two million larvae by the end of next March.

The Director of the Department of Fisheries at the Ministry of Municipality and Environment Abdulaziz Al Dehaimi, during a press conference held today in this regard, reviewed the importance of the Water Research Center and the works established in it, and the efforts made by the Ministry in this regard, highlighting the results and outputs of the project and the center for this year.

He explained that the Water Research Center aims to achieve self-sufficiency in high-quality fish and shrimp stocks, and to form a strategic stock in accordance with the best international practices and technology, and to ensure economic feasibility that encourages the continuation of production and development, indicating that fish farming and aquaculture are among the most important effective productive systems that contribute to increasing local production and are characterized by easy control of climatic factors to provide optimum conditions for cultivation and access to large quantities of preferred varieties in the country with high quality throughout the year, while improving the quality of production and reducing waste.

The Director of the Department of Fisheries emphasized that one of the ministry’s priorities is to achieve food security by providing quantities of small fish and providing them to the private sector wishing to establish fish fattening centers, pointing out that the implementation of the Aquatic & Fisheries Research Centre at Ras Matbekh comes within the framework of Qatar National Vision 2030 with the aim of securing the local need for food and promoting work towards self-sufficiency, and the most important of which is fish.

He also pointed out that the center is specialized in applied marine studies and research, and is equipped with the latest equipment and technologies, which will contribute to conducting research and studies related to living marine organisms and experimenting and studying techniques and methods of fish culture for local marine species.

In the same context, the Head of the Water Research Center Ibrahim Salman Al Hassan Al Mohannadi, said that the future production plan for the next season 2021 aims to produce about 8 million of 25-day shrimp larvae, distributed in eight hatching stages during the period from January to August.

He revealed the production of about 250.000 prawns (PL25), of which about 160.000 were transferred to outdoor ponds for fattening shrimp, and work is underway to produce at least 2 million prawns (PL25) by the end of March 2021. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة البلدية والبيئة، ممثلة بإدارة الثروة السمكية، عن باكورة إنتاج مركز الأبحاث المائية من الروبيان، حيث تم إنتاج حوالي 250 ألف يرقة روبيان /PL25/ تحول منها حوالي 160 ألفا للأحواض الخارجية المخصصة للتسمين، وجار العمل لإنتاج ما لا يقل عن مليوني يرقة بنهاية مارس المقبل.

واستعرض السيد عبدالعزيز الدهيمي، مدير إدارة الثروة السمكية بوزارة البلدية والبيئة، خلال مؤتمر صحفي عقد اليوم بهذا الخصوص، أهمية مركز الأبحاث المائية والأعمال المقامة به، والجهود المبذولة من قبل الوزارة في هذا الخصوص، مسلطا الضوء على النتائج والمخرجات للمشروع والمركز لهذا العام.

وأوضح ، أن مركز الأبحاث المائية يهدف إلى تحقيق الاكتفاء الذاتي من المخزون السمكي والروبيان عالي الجودة، وتكوين مخزون استراتيجي منها وفق أفضل الممارسات والتكنولوجيا العالمية المتاحة، وبما يضمن تحقيق جدوى اقتصادية تشجع على الاستمرار في الإنتاج والتطوير، مبينا أن الاستزراع السمكي وتربية الأحياء المائية من أهم الأنظمة الإنتاجية الفاعلة التي تساهم في زيادة الإنتاج المحلي وتتميز بسهولة التحكم في العوامل المناخية لتوفير الظروف المثلى للاستزراع والوصول إلى إنتاج كميات كبيرة من الأصناف المفضلة في الدولة وبجودة عالية على مدار السنة، مع تحسين نوعية الإنتاج وتقليل الفاقد منه.

وأضاف أن المشروع يستهدف أيضا إجراء البحوث العلمية والدراسات المتعلقة بالأحياء المائية والعلوم البحرية وتجربة وتطبيق انظمة الاستزراع السمكي الحديثة ذات الكفاءة العالية والأكثر ملاءمة للاستخدام في الظروف البيئة والمناخية الخاصة بمنطقة الخليج العربي، مشيرا إلى أن المركز يسهم في دعم المخزون السمكي والتنوع البيولوجي في البيئة البحرية من خلال إطلاق كميات من صغار الأسماك المستزرعة في البحر ورعاية وحماية بعض الأحياء البحرية المهددة بالانقراض، فضلاً عن الجانب التنموي والاقتصادي الذي يهدف إلى المساهمة في اكثار وتفريخ الأحياء المائية ومواكبة التطورات في هذا المجال والمساهمة في زيادة الانتاج السمكي المحلي.

وأكد مدير إدارة الثروة السمكية أن من أولويات الوزارة تحقيق الأمن الغذائي من خلال توفير كميات من صغار الأسماك وتوفيرها للقطاع الخاص الراغب في انشاء مراكز تسمين الأسماك، لافتا إلى أن تنفيذ مشروع مركز أبحاث الأحياء المائية بـ /رأس مطبخ/ يأتي في إطار رؤية دولة قطر الوطنية 2030 بهدف تأمين الاحتياج المحلي من الغذاء وتعزيز العمل نحو تحقيق الاكتفاء الذاتي ومن أهمها الأسماك.

كما لفت إلى ان المركز متخصص في الدراسات والأبحاث التطبيقية البحرية، ومجهز بأحدث التجهيزات والتقنيات، ما سيساهم في القيام بالأبحاث والدراسات المتعلقة بالكائنات البحرية الحية وتجربة ودراسة تقنيات وطرق الاستزراع السمكي لأنواع الأحياء البحرية المحلية من أسماك وقشريات ذات جدوى اقتصادية وملائمة للظروف البيئية الخاصة بدولة قطر، متطرقا الى أهمية مشاريع اطلاق صغار الأسماك المستزرعة في البحر بالنسبة للثروة السمكية في دولة قطر، والتي سوف تساهم في دعم المخزون السمكي من أنواع الأسماك التي يتعرض مخزونها للصيد المفرط بما يهدد باستنزاف هذا المخزون مثل أسماك الهامور والصافي والصبيطي والشعم وغيرها، ويساهم في زيادة الإنتاج السمكي المحلي وتنوّعه.

وفي ذات السياق، قال السيد إبراهيم سلمان الحسن المهندي، رئيس مركز الأبحاث المائية، إن الخطة الانتاجية المستقبلية للموسم القادم 2021 ، تستهدف إنتاج حوالي 8 ملايين من يرقات الروبيان ذات الـ 25 يوما، موزعة على ثمانية مراحل تفريخ خلال الفترة من يناير إلى أغسطس المقبلين، كاشفا عن إنتاج حوالي 250 ألف يرقة روبيان /PL25/ تم تحويل حوالي 160 ألف منها للأحواض الخارجية المخصصة لتسمين الروبيان، وجاري العمل لإنتاج ما لا يقل عن 2 مليون يرقة روبيان /PL25/ بنهاية مارس 2021.

وأوضح المهندي أن توريد أمهات الروبيان يعتبر من أولويات قطاع الثروة السمكية بالدولة، وذلك لتنامي طلب المستثمرين واستعدادهم للانطلاق في الإنتاج على المستوى التجاري، مضيفا أنه سيتم توزيع هذه الكميات على مزارع الاستزراع السمكي، ومن ثم طرحها بالسوق المحلي خلال 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button