💉 Health

More than 160,000 Patients Have Registered for “MyHealth” Patient Portal

أكثر من ١٦٠ ألف شخص سجلوا في بوابة “صحتي” الإلكترونية

QNA

Doha: Since being launched two years ago, more than 160,000 patients at Hamad Medical Corporation (HMC) and Primary Health Care Corporation (PHCC) have registered to access their medical records and other health information using the “MyHealth” patient portal.

Deputy Chief Medical Officer and Clinical Information Systems at HMC Dr. AbdulWahab Al Musleh says giving patients access to their personal health information allows them to become true partners in their healthcare.

“MyHealth allows patients to share the responsibility for their own health by providing secure access to their electronic health data. Whether patients see a doctor at HMC or PHCC, receive care in the emergency department, get lab work or medical imaging services, or are admitted to hospital, they now have all their health information in a single electronic record,” said Dr. Al Musleh

“We have found that giving patients the ability to access their records has an empowering effect. This type of access can be especially important for those living with chronic or long-term medical conditions. These patients are better able to track their own health and it allows care teams at HMC and PHCC to work as a single team,” added Dr. Al Musleh.

MyHealth allows patients to review their test results, view their visit history, and access their preventative care immunization record. The platform has the potential to improve patients’ health knowledge, reduce anxiety, and improve communications with their healthcare provider. It also has the power to improve patients’ overall health by allowing them to be more involved in their care.

Dr. Al Musleh says that the online platform has reduced the need, in some instances, for patients to make a return visit to their physician as they can access some results online and communicate with their physician through the portal. This function enables patients to ask non-urgent questions, for example about their medication, or to seek clarification. The normal turn-around time for a response is three business days but we ask patients not to use this function for urgent matters. 

قنا

الدوحة: كشفت مؤسسة حمد الطبية أن أكثر من 160 ألف مريض في مؤسستي حمد والرعاية الصحية الأولية سجلوا في بوابة “صحتي” الإلكترونية منذ تدشينها قبل عامين، وذلك لتسهيل الوصول إلى سجلاتهم الطبية وغيرها من المعلومات الصحية الأخرى.

وقال الدكتور عبد الوهاب المصلح نائب الرئيس الطبي لنظم المعلومات الطبية في مؤسسة حمد الطبية إن توفير خاصية وصول المرضى بسهولة إلى معلوماتهم الصحية الشخصية يتيح لهم أن يصبحوا شركاء حقيقين في الرعاية الصحية المقدمة لهم، حيث تسمح خدمة صحتي الإلكترونية بمشاركة المسؤولية مع المرضى فيما يتعلق بصحتهم من خلال توفير وصول آمن إلى معلوماتهم الصحية الإلكترونية.

ويمكن لجميع المرضى حاليا الحصول على كافة معلوماتهم الصحية في سجل إلكتروني واحد سواء كان المريض يزور أحد الأطباء في مرافق مؤسسة حمد الطبية أو مؤسسة الرعاية الصحية الأولية، أو يتلقى الرعاية في قسم الطوارئ، أو ينتظر نتائج فحوصاته المخبرية أو خدمات التصوير الطبي، أو تم إدخاله إلى المستشفى.

وأوضح الدكتور المصلح أن إمكانية وصول المرضى لملفاتهم الصحية الشخصية له تأثير مهم جدا، خاصة المصابين بأمراض مزمنة، حيث يستطيع هؤلاء المرضى متابعة حالتهم الصحية بشكل أفضل وهو ما يسمح لفرق الرعاية بمؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية بالعمل كفريق واحد.

وتسمح خدمة صحتي الإلكترونية للمرضى بمراجعة نتائج الفحوصات الخاصة بهم، وعرض سجل زياراتهم الطبية، والوصول إلى سجل التطعيمات الخاص بالرعاية الوقائية، كما تعمل هذه المنصة الإلكترونية على تعزيز المعرفة الصحية للمرضى، والحد من القلق، وتحسين التواصل بين المرضى ومقدمي الرعاية الصحية، مما يتيح القدرة على تحسين الصحة العامة للمرضى من خلال السماح لهم بالمشاركة بشكل أكبر في الرعاية المقدمة لهم.

وأكد الدكتور عبدالوهاب المصلح أن خدمة صحتي الإلكترونية قللت من حاجة المرضى في بعض الحالات إلى زيارة الطبيب مرة أخرى، حيث يمكنهم الوصول إلى بعض النتائج عبر الإنترنت والتواصل مع طبيبهم عبر هذه البوابة الإلكترونية، كما تتيح الخدمة الخاصية للمرضى بطرح الأسئلة غير العاجلة، مثل الأسئلة التي تتعلق بالأدوية، أو طلب توضيح حيث يستغرق الوقت المعتاد للإجابة على تلك الاستفسارات ثلاثة أيام عمل، مشددا على عدم استخدام هذه الخاصية إذا كانت الحالة طارئة .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format