🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Canada Approves Pfizer-BioNTech Covid-19 Vaccine

كندا توافق على استخدام لقاح فايزر-بيونتيك للتصدي لفيروس كورونا

QNA

Ottawa: Canada’s health regulator has approved the Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine, the day after the UK became the first country in the world to roll it out.

Health Canada called the authorisation a “milestone” in the country’s fight against coronavirus.

The agency said the vaccine met its “stringent safety, efficacy and quality requirements”.

“Canadians can feel confident that the review process was rigorous and that we have strong monitoring systems in place,” Health Canada said.

“The initial indication of the vaccine is for use in people 16 years of age or older. Pfizer-BioNTech are running further clinical trials on children of all age groups and the indication could be revised in the future to include children if the data from these studies support it,” it added. 

قنا

أوتاوا: وافقت السلطات الصحية في كندا، على اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ الذي تنتجه شركتا /فايزر/ الأمريكية و/بيونتيك/ الألمانية، مما يعطي الضوء الأخضر لتنفيذ برنامج تطعيم للوقاية من الإصابة بالمرض الناجم عن الإصابة بفيروس كورونا.

وأعلنت وكالة الصحة الكندية، في بيان لها، أن لقاح /فايزر- بيونتيك/ يفي بمتطلبات السلامة والفعالية والجودة الصارمة، مضيفة أنه “يمكن للكنديين أن يشعروا بالثقة في أن عملية المراجعة دقيقة، وأن لدينا أنظمة مراقبة قوية يتم تطبيقها”.

وأشارت الوكالة الحكومية إلى أن التجارب لا تزال جارية على الأطفال، ولكن تمت الموافقة على اللقاح لمن هم فوق سن 16 عاما.

ومن المقرر أن تعقد الهيئة التنظيمية الأمريكية جلسة استماع رئيسية بشأن اللقاح اليوم الخميس، بعد أن اعتبر تقرير أعده طاقم العاملين هذا الأسبوع أن الجرعات آمنة وفعالة.

جدير بالذكر أن بريطانيا كانت أول دولة في العالم تجيز استخدام هذا النوع من اللقاحات للتصدي لانتشار فيروس كورونا، وبدأت بالفعل تطعيم كبار السن والعاملين بالقطاع الصحي .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format