🌍 World

China bans US travel firm Tripadvisor’s app, 104 others

الصين تحظر تطبيق شركة السفر الأمريكية تريب ادفايزر، و١٠٤ تطبيق آخر

IANS

Beijing – China on Tuesday said it has removed leading US travel platform Tripadvisor’s app along with 104 other mobile apps from various online stores in the country as part of cleaning up the internet.

Most of the apps that were banned belonged to local Chinese companies but it was not clear why the country blocked Tripadvisor.

“As of Tuesday afternoon, Tripadvisor’s website was still accessible in China,” reports CNN.

The Cyberspace Administration of China said in a statement that it had removed 105 apps it considered to be “illegal,” including the US travel giant.

Chinese regulators were quoted as saying that the removed apps were the first of many that would be taken down in a wide-ranging “clean-up” of online content related to illegal activity, including violence, fraud or gambling.

However, some media reports linked the action on TripAdvisor to US and its ongoing exercise to ban TikTok which is owned by China-based Bytedance.

A judge in the US has granted a preliminary injunction barring the US Commerce Department from putting restrictions that it had planned to impose on short video-sharing platform TikTok.

The order on Monday came in response to challenge to the Donald Trump administration’s executive order on August 6 that would have barred US companies from doing transactions with the Chinese parent company of TikTok, ByteDance, The Verge reported.

شبكة أخبار الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar 

بكين: صرحت الصين يوم الثلاثاء إنها أزالت تطبيق تريب ادفايزر الرائد لمنصة السفر الأمريكية إلى جانب 104 تطبيقات أخرى للهاتف المحمول من متاجر مختلفة عبر الإنترنت في البلاد كجزء من تنظيف الإنترنت.

تنتمي معظم التطبيقات التي تم حظرها إلى شركات صينية محلية، لكن لم يتضح سبب قيام الدولة بحظر تطبيق تريب ادفايزر.

ذكرت شبكة السي ان ان أنه “اعتبارًا من بعد ظهر يوم الثلاثاء، كان موقع تريب ادفايزر لا يزال متاحًا في الصين”.

قالت إدارة الفضاء الإلكتروني الصينية في بيان إنها أزالت 105 تطبيقات اعتبرتها “غير قانونية”، بما في ذلك منصة السفر الأمريكية العملاقة.

نُقل عن المنظمين الصينيين قولهم إن التطبيقات التي تمت إزالتها كانت الأولى من بين العديد من التطبيقات التي سيتم إزالتها في “تنظيف” واسع النطاق للمحتوى عبر الإنترنت المرتبط بنشاط غير قانوني، بما في ذلك العنف أو الاحتيال أو المقامرة.

ومع ذلك، ربطت بعض التقارير الإعلامية الإجراء ضد موقع تريب ادفايزر بالولايات المتحدة وممارستها المستمرة لحظر تطبيق التيك توك المملوك لشركة بايت دانس الصينية.

أصدر قاض في الولايات المتحدة أمرًا قضائيًا أوليًا يمنع وزارة التجارة الأمريكية من وضع قيود كانت قد خططت لفرضها على منصة مشاركة الفيديوهات القصيرة تيك توك.

جاء الأمر يوم الاثنين ردًا على الطعن في الأمر التنفيذي لإدارة دونالد ترامب في 6 أغسطس والذي كان من شأنه منع الشركات الأمريكية من إجراء معاملات مع الشركة الصينية الأم لتطبيق تيك توك، بايت دانس، حسبما ذكرت صحيفة ذا فيرج.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format