📱 Technology

Apple launches new AirPods Max, pricier than some iPhones

آبل تطلق سماعات ايربودز ماكس الجديدة التي تفوق بسعرها بعض أجهزة الآيفون

Reuters

Apple Inc on Tuesday unveiled its new AirPods Max, a set of wireless over-ear headphones at $549 apiece, pricier than some of its other popular phone and tablet products, in a measure likely to boost sales over the December holiday period.

The new AirPods, which will have up to 20 hours battery life, will be shipped from next Tuesday, Apple said.

Because over-ear headphones create a seal around the ear, they are capable of delivering higher audio quality than in-ear devices and remain the standard form factor in professional studios. The AirPods Max model will compete with high-end headphones such as Bose’s Noise Cancelling 700 units, which retail for $340 with holiday discounts.

At $549, AirPods Max headphones are more expensive than Apple’s entry-level iPhone, iPad and Watch models. The company also said Tuesday that pricing for its base, in-ear AirPods model and AirPods Pro model would remain the same at $159 and $249, respectively.

The company said the AirPods Max contains nine-microphones and two of its H1 chips, Apple’s custom-designed audio processor. The microphones help reduce wind noise on phone calls, provide noise cancellation and also adjust audio levels in real time using microphones inside the ear cups.

The company’s last quarter results showed a rise in sales in its accessories unit, even as revenue from its flagship iPhones dropped 20.7%, the steepest quarterly drop in two years. For the company’s fiscal 2020, accessories sales were up 16% at $53.8 billion, while iPhone sales were down 3% at $137.8 billion.

Apple had launched its newest iPhone range with faster 5G connectivity in October, a month later than its usual September release, due to pandemic-linked delays.

The company also said Apple Fitness+, its $10 per month fitness subscription service, will be launched on Dec. 14. Shares of Pelton Interactive Inc, which also offers virtual fitness classes, were down 2% in before-market trading.

رويترز – ترجمة WGOQatar

كشفت شركة آبل يوم الثلاثاء النقاب عن سماعاتها الجديدة “ايربودز ماكس”، وهي مجموعة من سماعات الرأس اللاسلكية التي يتم توصيلها فوق الأذن بسعر 549 دولارًا للقطعة الواحدة، وهو سعر أعلى من بعض منتجات الهواتف والأجهزة اللوحية الشهيرة الأخرى، في إجراء من المرجح أن يعزز المبيعات خلال فترة العطلة في ديسمبر.

قالت شركة آبل إن سماعات الايربودز الجديدة، التي سيصل عمر بطاريتها إلى 20 ساعة، ستُشحن اعتبارًا من الثلاثاء المقبل.

نظرًا لأن سماعات الرأس التي توضع فوق الأذن تخلق عزلاً حول الأذن، فإنها قادرة على تقديم جودة صوت أعلى من السماعات التي يتم وضعها في الأذن والتي تظل عامل الشكل القياسي في الاستوديوهات الاحترافية. سيتنافس طراز ال ايربودز ماكس مع سماعات الرأس المتطورة مثل سماعات بوز العازلة للضوضاء 700، والتي تباع بسعر 340 دولارًا مع خصومات العطلات.

بسعر 549 دولارًا، تعد سماعات ايربودز ماكس أغلى من طرازات الآيفون والآيباد والساعات بنسخها منخفضة التكلفة من شركة آبل. وقالت الشركة أيضًا يوم الثلاثاء إن تسعير سماعات الأذن طراز الايربودز وطراز الايربودز برو سيظل كما هو بسعر 159 دولارًا و249 دولارًا على التوالي.

قالت الشركة إن سماعات الايربودز ماكس تحتوي على تسع ميكروفونات واثنتين من شرائح H1، معالج الصوت المصمم خصيصًا من آبل. وتساعد الميكروفونات في تقليل ضوضاء الرياح على المكالمات الهاتفية، وتوفر إلغاء الضوضاء وأيضًا ضبط مستويات الصوت في الوقت الفعلي باستخدام الميكروفونات داخل الأذن.

وأظهرت نتائج الربع الأخير للشركة ارتفاعًا في المبيعات في وحدة الملحقات الخاصة بها، حتى مع انخفاض الإيرادات من أجهزة الآيفون الرئيسية بنسبة 20.7٪، وهو أكبر انخفاض فصلي في عامين. بالنسبة للسنة المالية 2020 للشركة، وارتفعت مبيعات الملحقات بنسبة 16٪ لتصل إلى 53.8 مليار دولار، بينما انخفضت مبيعات الآيفون بنسبة 3٪ لتصل إلى 137.8 مليار دولار.

أطلقت شركة آبل أحدث مجموعة من هواتف الآيفون مع اتصال أسرع مع الجيل الخامس في أكتوبر، متأخرة شهر من موعد الطرح المعتاد في سبتمبر، بسبب التأخيرات المرتبطة بالوباء.

وقالت الشركة أيضًا إن خدمة آبل فيتنس بلس، وهي خدمة اشتراك اللياقة البدنية التي تقدمها آبل مقابل 10 دولارات شهريًا، سيتم إطلاقها في 14 ديسمبر. انخفضت أسهم شركة بلتون انتيراكتيف، التي تقدم أيضًا فصولًا افتراضية للياقة البدنية، بنسبة 2٪ في التداول قبل السوق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format