🌍 World

China Foreign Trade Up 7.8 Percent in November

ارتفاع التجارة الخارجية للصين بنسبة ٧،٨ في المائة على أساس سنوي في نوفمبر

QNA

Beijing: China’s foreign trade expanded 7.8 percent year on year in November, and exports jumped 14.9 percent year on year while imports dipped 0.8 percent in yuan terms.

The General Administration of Customs said in a statement that in the first 11 months, China’s foreign trade of goods totaled 29.04 trillion yuan (about 4.44 trillion US dollars), up 1.8 percent year on year, accelerating from an increase of 1.1-percent in the first 10 months.

The Association of Southeast Asian Nations remained China’s largest trading partner during the period, followed by the European Union and the United States.

Private companies played a significant role in propelling trade growth, with their foreign trade expanding by 11.3 percent in the first 11 months to account for 46.4 percent of the country’s total.

قنا

بكين: سجلت التجارة الخارجية للصين ارتفاعا بنسبة 7.8 في المائة على أساس سنوي في نوفمبر الماضي، و قفزت الصادرات بنسبة 14.9 في المائة على أساس سنوي، بينما انخفضت الواردات بنسبة 0.8 في المائة .

وذكرت المصلحة العامة للجمارك في بيان لها اليوم إنه في الـ11 شهرا الأولى، بلغ إجمالي تجارة السلع الخارجية للصين 29.04 تريليون يوان (حوالي 4.44 تريليون دولار أمريكي)، بزيادة 1.8 بالمائة على أساس سنوي، متسارعة من زيادة قدرها 1.1 بالمائة في الأشهر العشرة الأولى.

وظلت رابطة دول جنوب شرق آسيا أكبر شريك تجاري للصين خلال هذه الفترة، يليها الاتحاد الأوروبي والولايات المتحدة.

ولعبت الشركات الخاصة دورًا مهمًا في دفع النمو التجاري، حيث توسعت تجارتها الخارجية لها بنسبة 11.3 في المائة في أول 11 شهرًا لتشكل 46.4 في المائة من إجمالي التجارة الخارجية في البلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format