🥅 LEAGUES

Serie A: Juventus Beat Torino

يوفنتوس يفوز على تورينو بالدوري الإيطالي

Reuters 

TURIN, Italy: Champions Juventus scored two almost identical headed goals in the final quarter of an hour as they came from behind to beat smaller neighbours Torino 2-1 in a dramatic Derby della Mole in Serie A on Saturday.

Torino stunned the hosts when Nicolas Nkoulou scored from close range in the ninth minute and they were 12 minutes from their first away win against Juventus for 25 years before their resistance finally collapsed.

Substitute Weston McKennie headed the equaliser from a Juan Cuadrado cross in the 78th minute and defender Leonardo Bonucci grabbed the winner with one minute left.

The win lifted Juventus to second place with 20 points from 10 games, two ahead of Inter Milan, who were at home to Bologna later on Saturday, and Sassuolo, who visit AS Roma on Sunday.

Torino, with only one win this season, are 18th with six points.

Juve produced one of the worst first half-displays of the season and, despite dominating possession, took until the 43rd minute to muster their first shot on target.

Torino went ahead when a corner was played low to the near post, Juventus failed to clear and the ball rebounded to Nkoulou who reacted quickly to score from close range.

The Bulls should have added a second goal shortly afterwards when Andrea Belotti sent Simone Zaza clean through but his left-foot shot was too predictable and Wojciech Szczesny did well to save it.

Karol Linetty also got away from the Juve defence but was shouldered off the ball by Matthijs de Ligt.

Juventus came out stronger after the break and thought they had equalised in the 57th minute when Cuadrado’s volley from the edge of the area found its way through a forest of legs and into the net.

But after a long VAR review, it was disallowed for offside against Bonucci who was judged to have been interfering with play.

The pressure was starting to show, however, as Torino struggled to keep possession and there was an air of inevitability about the finale.

A Juventus corner was played to Cuadrado who sent over an inswinging cross and McKennie got to the ball first to score his first Serie A goal with a powerful downward header.

Eleven minutes later, Cuadrado swung over another cross and this time Bonucci met it to take the three points as Juve continued their dominance in the fixture.

قنا

روما: فاز يوفنتوس حامل اللقب على ضيفه تورينو 2 / 1 يوم الأمس في الجولة العاشرة من الدوري الإيطالي لكرة القدم والتي شهدت فوز إنتر ميلان على ضيفه بولونيا 3 / 1.

في المباراة الأولى سجل ليوناردو بونوتشي هدفا في الوقت القاتل ليقود فريقه، يوفنتوس، لتحقيق فوز صعب على ضيفه تورينو 2 / 1 حيث تقدم تورينو بهدف سجله نيكولاس نكولو في الدقيقة التاسعة، وتعادل يوفنتوس عن طريق وستون مكيني في الدقيقة 78، ثم سجل بونوتشي هدف الفوز في الدقيقة 89.

ورفع يوفنتوس رصيده إلى 20 نقطة في المركز الثالث، وتوقف رصد تورينو عند ست نقاط في المركز الثامن عشر.

وبهذا الفوز حافظ يوفنتوس على سجله خاليا من الهزائم في الدوري هذا الموسم محققا انتصاره الخامس مقابل خمسة تعادلات، في المقابل، أصبحت هذه الخسارة هي السادسة لتورينو في الدوري هذا الموسم مقابل الفوز في مباراة والتعادل في ثلاث.

وفي المباراة الثانية تقدم إنتر ميلان بهدف سجله روميلو لوكاكو في الدقيقة 16 وأضاف المغربي أشرف حكيمي الهدف الثاني في الدقيقة الأخيرة من الشوط الأول، ثم قلص بولونيا النتيجة بتسجيل هدف عن طريق إيمانويل فيناتو في الدقيقة 67، قبل أن يضيف أشرف حكيمي الهدف الثالث لإنتر ميلان في الدقيقة 70.

ورفع إنتر ميلان رصيده إلى 21 نقطة في المركز الثاني، محققا انتصاره السادس في الدوري هذا الموسم مقابل التعادل في ثلاث مباريات والخسارة في مباراة. وفي المقابل توقف رصيد بولونيا عند 12 نقطة في المركز العاشر، متلقيا هزيمته السادسة في الدوري هذا الموسم مقابل الفوز في أربع مباريات.

وفي مباراة ثالثة انتزع فريق لاتسيو فوزا صعبا من مضيفه سبيزيا 2 / 1. وسجل هدفي لاتسيو شيرو إيموبيلي وسيرجي ميلينكوفيتش سافيتش في الدقيقتين 15 و33، فيما سجل هدف سبيزيا مبالا نزولا في الدقيقة 64.

ورفع لاتسيو رصيده إلى 17 نقطة في المركز السابع، محققا انتصاره الخامس في الدوري هذا الموسم مقابل الخسارة في ثلاث مباريات والتعادل في مباراتين. فيما توقف رصيد سبيزيا عند عشر نقاط في المركز الخامس عشر، متلقيا هزيمته الرابعة في الدوري هذا الموسم مقابل الفوز في مباراتين والتعادل في أربع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format