👮‍♂️ Government

Qatar embassy in Turkey issues an important statement

سفارة قطر في تركيا تصدر بيانا هاما

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The Embassy of the State of Qatar in Turkey issued an important statement regarding the new precautionary measures to confront Coronavirus in Qatar, which will be implemented as of Yesterday, Tuesday.

The embassy declared in a statement on its Twitter account yesterday: “The Embassy of the State of Qatar in the Turkish Republic draws the attention of its distinguished citizens who are in Turkey to the existence of new precautionary measures that will be implemented as of Tuesday, December 1, 2020, as follows:

During the weekdays:

A curfew will be imposed daily from nine pm until five am of the following day.

– Visitors to shopping centers will be asked for the Ministry of Health code to combat Coronavirus.

during the Weekend:

– A curfew will be imposed (for all ages) starting at 9 pm on Friday evening and on all Saturday and Sunday until 5 am on Monday.

Food stores and bakeries will be open in residential neighborhoods from 10 am until five pm at the weekend

Restaurants will be open from 10 am to 8 pm “delivery- only”

With the exception of those who have tickets on the same day and want to join their flight, or those who have necessary medical appointments with doctors, it is prohibited to use public transportation for those aged 65 and over and 20 and under.

The embassy also indicated that it would inform citizens of any developments issued in this regard in a timely manner, and the embassy also recommends that the honorable citizens to follow the instructions issued by the Turkish official authorities and follow the instructions and precautionary measures, in the interest of the embassy for the health and safety of everyone.

الشرق

الدوحة: أصدرت سفارة دولة قطر في تركيا بيان هاما بخصوص الإجراءات الاحترازية الجديدة  لمواجهة فيروس كورونا في قطر ، والتي سيتم تطبيقها اعتبارا من اليوم.

وقالت السفارة في بيان على حسابها بموقع تويتر، يوم الأمس، :” تلفت سفارة دولة قطر لدى الجمهورية التركية نظر مواطنيها الكرام المتواجدين في تركيا إلى وجود إجراءات احترازية جديدة سيتم تطبيقها اعتبارا من يوم الثلاثاء الموافق 1 ديسمبر 2020 على النحو التالي:

خلال أيام الأسبوع:

-سيتم فرض حظر تجول يوميا من الساعة التاسعة مساء حتى الساعة الخامسة صباحا من اليوم التالي.

-سيطلب من زوار مراكز التسوق رمز وزارة الصحة الخاص بمكافحة كورونا .

خلال نهاية الأسبوع:

-سيتم فرض حظر تجول(على جميع الأعمار) ابتداء التاسعة مساء يوم الجمعة ويومي  السبت والاحد بكاملهما حتى

الساعة الخامسة من صباح يوم الاثنين .

-متاجر المواد الغذائية والأفران ستكون مفتوحة في الأحياء السكنية من الساعة 10 صباحا حمى الخامسة مساء نهاية الأسبوع “ويمكن الذهاب الى المتجر/الفرن القريب من المفزل مشيا على الأقدام دون استخدام السيارة عند الضرورة”.

المطاعم ستكون مفتوحة من 10 صباحا إلى 8 مساء “فقط توصيل طلبات”

يستثنى من ذلك من لديهم تذاكر سفر في نفس اليوم ويرغبون في اللحاق برحلتهم او من لديهم مواعيد طبية ضرورية مع أطباء، ويمنع استخدام وسائط النقل العام للذين اعمارهم 65 فما فوق و20 فما دون.

كما أشارت السفارة إلى انها ستوافي المواطنين بأي مستجدات تصدر في هذا الشأن في حينها، كما توصي السفارة المواطنين الكرام بضرورة الالقزام بالتعليمات الصادرة عن الجهات الرسمية التركية واتباع الارشادات والاجراءات الاحترازية ، وذلك حرصا من السفارة على صحة وسلامة الجميع.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format