💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways announces a 49% discount on Qmiles for booking award flights

القطرية تعلن عن تخفيض ٤٩٪ على الكيومايلز لحجز رحلات المكافآت

The Peninsula

Doha: Qatar Airways Privilege Club has cut the number of Qmiles required to book award flights by up to 49 per cent in a major development in its transformation to provide more and better rewards to its loyal members.

Privilege Club’s Qmiles requirements will be reduced for award flight for all members travelling with Qatar Airways on connecting flights through Hamad International Airport (HIA), as well as those travelling to or from Doha to Africa, the Americas, Asia, Europe, and Oceana.

Privilege Club members booking flexi award tickets – which require twice the number of Qmiles as award flights – will also benefit from these reductions. Members can use Privilege Club’s Qcalculator to find out the number of Qmiles required for award flights for their preferred route and choice of cabin.

Under the new policy, in Business Class, return award flights from Sao Paulo (GRU) to Tokyo (HND) are reduced by 49% from 391,000 to 200,000 Qmiles, from Auckland (AKL) to Los Angeles (LAX) by 45% per cent from 434,000 to 240,000, from Paris (CDG) to Bangkok (BKK) by 40% per cent from 251,000 to 150,000 and from Doha (DOH) to London (LHR) by 26% per cent from 116,000 to 86,000. In Economy Class, return award flights from Mumbai (BOM) to New York (JFK) are reduced by 39% per cent from 131,500 to 80,000 Qmiles.

Qatar Airways Chief Commercial Officer, Thierry Antinori, said: “Your Qmiles now take you further when you travel with us on medium, long and ultra-long haul flights. We have increased their power in an important effort to ensure that our valued Qatar Airways Privilege Club members will be amply rewarded for their loyalty. This step is a part of the wider transformation of our loyalty programme that has seen a number of enhancements this year – with more exciting changes to follow in the coming months. Our aim is to establish and cement ourselves as the leading airline loyalty programme in the Middle East and among the best in the world.”

Earlier this year, Qatar Airways Privilege Club revised its Qmiles policy to offer more flexibility – when a member earns or spends Qmiles, their balance is now valid for 36 months. Additionally, Privilege Club recently removed booking fees for award flights.

Members booking Business Class award flights will continue to receive complimentary lounge access – including to Al Mourjan Business Class Lounge at HIA – and seat allocation.

Members of Privilege Club will continue to earn Qmiles when travelling with Qatar Airways, oneworld airlines, or any of the airline’s partners. They can also earn Qmiles by using Qatar Airways credit cards and when shopping with Privilege Club retail and lifestyle partners. Qmiles can be redeemed for a rage of exciting benefits including award flights, upgrades or extra baggage on Qatar Airways, shopping in Qatar Duty Free as well flights and hotel stays with partners.

Qatar Airways Privilege Club is the Official Frequent Flyer Programme of the FIFA World Cup Qatar 2022 and recently won a Frequent Traveler award for ‘Best Rewards Program’ in the Middle East, Asia, and Oceania regions for 2020.

Source: thepeninsulaqatar

الشرق

الدوحة: أعلن نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية عن تخفيض عدد الكيومايلز المطلوبة لحجز رحلات المكافآت بنسبة تصل إلى 49%؛ وذلك في الوقت الذي يواصل فيه تطوير عروضه لتقديم مكافآت أكثر وأفضل لأعضائه.

وقالت القطرية في بيان عبر موقعها الإلكتروني إنه سيتم تخفيض عدد الكيومايلز المطلوبة لحجز رحلات المكافآت لجميع مسافري الخطوط الجويّة القطرية الذين يواصلون رحلاتهم عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي، بالإضافة إلى المسافرين من أو إلى الدوحة؛ من إفريقيا والأمريكيتين وآسيا وأوروبا وأوقيانوسيا.

وسيستفيد من هذا الإعلان أيضاً أعضاء نادي الامتياز الذين يحجزون تذاكر مكافآت فليكسي، والتي تتطلّب ضعف عدد الكيومايلز الذي تتطلبه رحلات المكافأة الاعتيادية. ويمكن للأعضاء استخدام حاسبة الأميال (الكيوكالكيولاتور) لمعرفة عدد الكيومايلز الذي يتوّجب استخدامها لرحلات المكافآت، وذلك بحسب الوجهة ودرجة السفر التي يقومون باختيارها.

وأوضحت أنه على سبيل المثال؛ سيتم تخفيض عدد الكيومايلز المطلوبة لرحلات المكافأة (ذهاب وعودة) على درجة رجال الأعمال كما يلي: من ساو باولو (GRU) إلى طوكيو (HND)؛ بنسبة تصل إلى 49% بحيث تصبح 200 ألف كيومايلز بعد أن كانت 391 ألف كيومايلز، وسيتم تخفيضها للرحلات من أوكلاند (AKL) إلى لوس أنجلوس (LAX) بنسبة 45% لتصبح 240 ألف كيومايلز بعد أن كانت 434 ألف كيومايلز.

وسيتم تخفيضها للرحلات من باريس (CDG) إلى بانكوك (BKK) بنسبة 40% لتصبح 150 ألف كيومايلز بعد أن كانت 251 ألف كيومايلز، وللرحلات من الدوحة (DOH) إلى لندن بنسبة 26% لتصبح 86 ألف كيومايلز بعد أن كانت 116 ألف.

وبالنسبة للدرجة السياحية، فسيتم تخفيض عدد الكيومايلز لرحلات المكافأة من مومباي (BOM) إلى نيويورك (JFK) بنسبة 39% لتصبح 80 ألف بعد أن كانت131,500 كيومايلز.

وقال تييري أنتينوري، رئيس العمليات التجارية في “القطرية”: “سيحظى مسافرونا الآن بالمزيد من المزايا في كل مرة يختارون فيها السفر معنا على الرحلات القصيرة والمتوسطة والطويلة بفضل الإعلان الجديد فيما يخص الكيومايلز، وذلك ضمن جهودنا الحثيثة لنضمن مكافأة أعضاء نادي الامتياز التابع الخطوط الجوية القطرية على ولائهم المستمر. وتشكّل هذه الخطوة جزءاً من عملية التحول والتطوّر التي طرأت على برنامج الولاء، الذي شهد بدوره عدداً من التحسينات هذا العام، مع خطط للمزيد من التغييرات في الأشهر المقبلة. إن هدفنا يكمن بترسيخ أنفسنا بوصفنا ندير برنامج الولاء الرائد في قطاع الطيران على مستوى الشرق الأوسط، وأحد أفضل برامج الولاء على مستوى العالم”.

وكان نادي الامتياز أعلن في وقت سابق من هذا العام تعديل سياسة الكيومايلز الخاصة به لتوفير المزيد من المرونة لأعضاءه عند ربح أو إنفاق الكيومايلز، بحيث أصبح رصيدهم الآن صالحاً لمدة 36 شهراً. كما أعلن النادي إعفاء الأعضاء من رسوم حجز تذاكر المكافأة. وسيستمر الأعضاء الذين يقومون بحجز تذاكرهم على درجة رجال الأعمال؛ بالاستمتاع بإمكانية الدخول المجاني إلى صالات المطار، بما في ذلك صالة المرجان لرجال الأعمال في مطار حمد الدولي، واختيار المقاعد المفضّلة.

كما سيتمكن أعضاء نادي الامتياز من الاستمرار في كسب الكيومايلز عند السفر على متن الخطوط الجوية القطرية أو على متن شركات الطيران الأعضاء في تحالف oneworld، أو على متن أي من شركات الطيران الشريكة الأخرى.

كما يمكنهم أيضاً كسب الكيومايلز عند استخدام بطاقات الائتمان ذات العلامة التجارية المشتركة مع الخطوط الجوية القطرية، وعند التسوّق مع شركاء نادي الامتياز لخدمات البيع بالتجزئة المختلفة. كما يمكن استبدال الكيومايلز بالعديد من الهدايا والمزايا المذهلة، بما في ذلك رحلات المكافأة وترقية درجة السفر والوزن الإضافي للأمتعة مع الخطوط الجوية القطرية، والتسوق في السوق الحرّة القطرية، بالإضافة إلى الرحلات الجوية والإقامة الفندقية مع الشركات والفنادق الشريكة.

المصدر: al-sharq

Qatar Airways announces a 49% discount on Qmiles for booking award flights
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format