📱 Technology

Google Chrome browser will stop working on millions of computers soon

متصفح “جوجل كروم” يتوقف عن العمل في ملايين أجهزة الحاسوب قريباً

Al-Raya – WGOQatar Translations

Doha: The British newspaper “The Sun” revealed a problem faced by millions of users of the famous and widely used “Google Chrome” browser in the world. The British newspaper quoted the “Google Chrome” company as its intention to stop the browser in computers equipped with “Windows 7” systems.

According to the newspaper, the browser that works on these computers will not be able to connect to the Internet, so it advised users to upgrade Windows systems in their devices, and noted that the company had extended the browser on Windows 7 for another 6 months, due to the current situation in the world due to The spread of Coronavirus, and in a statement issued by it, Itconfirmed that Windows 7 users will not be able to access the Internet through the browser by January 15, 2022, and warned that users during this period are at risk of security vulnerabilities due to their failure to upgrade their Windows devices.

Chrome browser support for Windows 7 was supposed to end in July of 2021, as the browser stops receiving feature and security updates, and this date was reported by adding 18 months to the date that Microsoft set for the end of its support for the operating system.

Statistics indicate that 20% of devices that connect to the global Internet are running Windows 7, which is a large percentage worldwide. This means that millions of devices around the world will not be able to use the Google Chrome browser during the coming months.

الراية

الدوحة: كشفت صحيفة “ذا صن” البريطانية عن مشكلة سيواجهها الملايين من مستخدمي متصفح “جوجل كروم” الشهير والأكثر استخداما وانتشارا في العالم، ونقلت الصحيفة البريطانية عن شركة “جوجل كروم” عزمها توقيف المتصفح في أجهزة الحاسوب المزودة بأنظمة “ويندوز 7”.

وبحسب الصحيفة، لن يكون المتصفح الذي يعمل على أجهزة الحاسوب هذه قادرا على الاتصال بالإنترنت، لذلك نصحت المستخدمين بترقية أنظمة الويندوز في أجهزتهم، ونوهت إلى أن الشركة قد مددت العمل بالمتصفح على نظام ويندوز 7 لمدة 6 أشهر أخرى، بسبب الوضع الحالي الذي يشهده العالم بسبب انتشار فيروس كورونا المستجد، وأكدت في بيان صادر عنها، أن مستخدمي ويندوز 7 لن يستطيعوا الدخول إلى الإنترنت عبر المتصفح بحلول 15 يناير 2022، وحذرت من أن المستخدمين خلال هذه المدة معرضين لخطر الثغرات الأمنية بسبب عدم ترقية أجهزة الويندوز لديهم.

وكان من المفترض أن ينتهي دعم متصفح كروم لنظام التشغيل ويندوز 7 في شهر يوليو من عام 2021، حيث يتوقف المتصفح عن تلقي تحديثات الميزات والأمان، وتم الإبلاغ عن هذا التاريخ من خلال إضافة 18 شهرًا إلى التاريخ الذي حددته شركة مايكروسوفت لنهاية دعمها للنظام التشغيل.

وتشير الإحصاءات إلى أن نسبة 20% من الأجهزة التي تتصل بشبكة الإنترنت العالمية تعمل بنظام ويندوز 7، وهي نسبة كبيرة عالميا، وهذا يعني أن ملايين الأجهزة حول العالم لن تستطع استخدام متصفح “غوغل كروم” خلال الأشهر القادمة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format