🏆2022🏟2022 Stadiums

Samuel Etoo: Qatar 2022 Will Be Special Experience For Football Fans

صامويل إيتو: مونديال قطر ٢٠٢٢ سيقدم تجربة فريدة لمشجعي كرة القدم

QNA

Doha: Samuel Etoo, former Cameroon international and Global Ambassador for the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), said that the FIFA World Cup Qatar 2022 will offer many unique and memorable experiences for fans when the next edition of footballs showpiece event heads to the Middle East and Arab world in two years time.

In an interview with qatar2022.qa, Etoo highlighted the opportunities that the country will offer its guests in 2022, pointing out some of his favorite places to visit in the country, including Katara Cultural Village, which has many shops and restaurants, and Banana Island, which is a brilliant holiday destination, in addition to many wonderful malls and other destinations in Qatar.

Etoos initial experiences of Qatar were shaped during a brief playing spell with Qatar Sports Club during the 2018-19 season. He believes fans will be amazed by the friendliness of the people and the safety of the country. Qatar is consistently ranked as one of the safest countries in the world.

“I like the people in Qatar, they are open and sincere,” said Etoo. “I also like the fact you always feel safe and secure in Doha and throughout the country. These things should offer football fans a level of reassurance when they come to Qatar for the World Cup. I believe they will be able to have a great time visiting the country and watching the best players in action during the tournament,” he added.

Regarding the sports facilities prepared by Qatar for the World Cup, Etoo said, “the players will have the chance to use the best facilities in the world, whether it is the spectacular new stadiums that will host matches or the world-class training facilities. One thing is for sure, what the players will experience in Qatar will be a reward for their efforts in qualifying for this World Cup.”

The Cameroon international who appeared in four World Cups stressed that Qatar’s World Cup will be one of the most compact tournaments ever staged, pointing out that fans and players will never be more than about an hour from any of the eight stadiums and will have the luxury of staying in the same place throughout the tournament.

“The players will not be so tired because they wont have to travel to games by plane,” Etoo said, adding “they will be based in the same city and have the optimum time to train and prepare. That will be good because they will be fresher when they take to the pitch and compete.”

Etoo concluded by saying “I expect (Qatar National Team) to be competitive because they have built a winning mentality by becoming Asian champions,” said Etoo. “What is important now for Qatar is that they take advantage of every opportunity to play the best national teams in the world and learn from those experiences. They have some good players, including Akram Afif, who I rate highly. I wish them all the best,” he said.

قنا

الدوحة: أكد صامويل إيتو، نجم كرة القدم الكاميروني السابق ، وسفير اللجنة العليا للمشاريع والإرث ، على أن بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 ستمثل فرصة فريدة للمشجعين والزوار المتوقع قدومهم إلى قطر لحضور منافسات النسخة الثانية والعشرين من البطولة التي تستضيفها البلاد بعد عامين ، وللمرة الأولى في العالم العربي والشرق الأوسط.

وسلط إيتو في حوار نشر على موقع اللجنة العليا للمشاريع والإرث، اليوم ، الضوء على الفرص التي ستتيحها الدولة أمام ضيوفها في 2022 ، مشيرا إلى أنه يستمتع بزيارة الأماكن المفضلة لديه في قطر مثل الحي الثقافي كتارا، الذي يضم في أروقته العديد من المطاعم المقاهي التي تناسب الجميع ، وجزيرة البنانا التي يعتبرها وجهة سياحية رائعة لقضاء الوقت والاستمتاع بهدوء الطبيعة ، إضافة إلى العديد من المجمعات التجارية الرائعة، والوجهات الأخرى التي تزخر بها قطر.”

وتطرق النجم الكاميروني، الفائز بلقب أفضل لاعب أفريقي أربع مرات، وأحد أبرز النجوم السابقين في برشلونة الإسباني وإنتر ميلان الإيطالي، وكان قد شارك ضمن صفوف نادي قطر الرياضي في الموسم 2018-2019، في حديثه إلى هذه التجربة، لافتا إلى أن الزوار والمشجعين سيتعرفون عن كثب على ما يمتاز به الناس في قطر من ود وحسن ضيافة وترحاب بزوارهم ، مؤكدا على استمتاع الجميع بإقامة آمنة في دولة قطر التي تصنف دائما كإحدى الدول الأكثر أمانا في العالم.

وأضاف إيتو: “أحب الناس في قطر، فهم يتصفون بالصدق والوضوح. كما أحب أيضا الشعور بالأمن عندما أتنقل في أحياء الدوحة وكافة أرجاء البلاد. وسيحظى الزوار القادمون إلى قطر خلال المونديال الكروي بفرصة قضاء وقت ممتع أثناء حضور المباريات لتشجيع فرقهم المفضلة في أجواء تتسم بالأمن والسلامة.”

وحول المرافق الرياضية التي تواصل قطر إعدادها لمونديال 2022 قال إيتو : “ستتاح الفرصة أمام لاعبي المنتخبات المشاركة في البطولة للاستفادة من أفضل المرافق الرياضية حول العالم، مثل الاستادات الرائعة المستضيفة للمنافسات ومرافق التدريب عالمية المستوى. وأؤمن بأن التجربة التي سيحظى بها كافة اللاعبين في تلك المرافق ستكون بمثابة مكافأة تقديرية تتوج جهودهم بعد الـتأهل لخوض منافسات هذه البطولة الكروية المنتظرة.”

وأكد النجم الكاميروني الذي شارك في أربع نسخ مونديالية على أن مونديال قطر ينفرد عن البطولات السابقة في تقارب المسافات ، وقال : “لن يتكبد المشجعون واللاعبون عناء السفر من مدينة إلى أخرى لحضور المباريات ، وستعود هذه الميزة بالنفع الكبير على اللاعبين والمشجعين على حد سواء ، إذ لن تفصلهم أكثر من ساعة واحدة عن أي من الاستادات الثمانية المستضيفة للبطولة ، كما سيحظى اللاعبون بفرصة البقاء في مكان إقامة واحد طوال فترة المنافسات، ما سيجنبهم مشقة السفر جوا، واغتنام أوقاتهم في التدريب والاستعداد للمباريات بدلا من إهدار الوقت في التنقل من مدينة لأخرى. وأعتقد بأننا سنرى أثر هذه الميزة خلال بطولة قطر، حين سنرى اللاعبين على أرضية الملعب في كامل لياقتهم البدنية والذهنية، وعلى استعداد تام لمواجهة الفرق المنافسة.”

واختتم إيتو حديثه قائلا : “سيخوض لاعبو منتخب قطر منافسات بطولة كأس العالم 2022 على أرضهم بثقة تامة بعد الفوز بجدارة بلقب كأس آسيا 2019 ، وينبغي على اللاعبين اغتنام فرصة مواجهة أفضل المنتخبات في العالم ، والاستفادة من هذه التجربة الفريدة ، خاصة أن الفريق يضم بين صفوفه نجوما لامعين مثل المهاجم المميز أكرم عفيف ، متمنيا لهم النجاح والتوفيق ” .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format