👮‍♂️ Government

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

مساعدات إغاثية من قطر الخيرية لمتضرري الفيضانات في باكستان

QNA

Doha: Qatar Charity (QC), with the support of people in Qatar, distributed relief aid to those affected by the floods in the Dadu district, Sindh, Pakistan, in close coordination with the district authority, benefiting 1,370 vulnerable families.

The aid included 170 tents to provide shelter to those who have lost their homes, in addition to distributing 1200 family size hygiene kits to prevent the spread of infectious diseases.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

During the implementation of the relief project, Qatar Charity focused on the most affected segments of society, such as the most vulnerable families, orphans, people with special needs, female-headed households, and the poorest families.

The beneficiaries expressed their gratitude to the donors in Qatar for extending support at the time of adversity and emergency when they have lost their homes, livestock, and corps due to the devastating floods.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

The aid from Qatar Charity comes as part of its continued humanitarian role and relief and development initiatives in many countries of the world.

Heavy rainfall, which started in Sindh and Baluchistan in August 2020 with intermissions, created a floods situation in Karachi, Hyderabad, Shaheed Benazirabad and Dadu. However, Taluka Johi of District Dadu, District Badin, and District Mirpur Khas & District Umer Kot were greatly affected by the flash floods.

Qatar Charity has previously provided relief aid to the vulnerable hit by various crises and disasters. It delivered assistance to the earthquake-hit people in Jammu and Kashmir last July, benefiting 245,000 people, at a total cost of 1.8 million riyals.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

Qatar Charity distributed 200 winterized kits, two ambulances, medical equipment and medicines for the Health Department in Mirpur, in addition to 80 small and medium-sized income-generating projects. Besides, it has implemented relief food projects in Neelum, benefiting hundreds of families.

The National Disaster Management Authority (NDMA), a government institution in Pakistan, honored Qatar Charity in recognition of its humanitarian and development efforts in the country.

قنا

الدوحة : وزعت قطر الخيرية، مساعدات إغاثية على المتضررين من الفيضانات التي ضربت مقاطعة /دادوا/ في إقليم /السند/ بباكستان، بالتعاون والتنسيق مع السلطات المحلية، استفادت منها 1370 أسرة من الأسر المتضررة بشكل مباشر من هذه الفيضانات.

وشملت المساعدات توزيع مستلزمات الإيواء والنظافة الشخصية حيث تضمنت حوالي 170 خيمة توفر المأوى للأسر المتضررة التي فقدت منازلها، كما تشمل 1200 من مستلزمات النظافة الشخصية تساهم في الحد من انتشار الأمراض المعدية.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

وركزت قطر الخيرية خلال تنفيذها لمشروع الإغاثة على أشد الشرائح تضررا من الفيضانات في مقاطعة /دادوا/، خاصة النساء وذوي الاحتياجات الخاصة وكبار السن والأطفال والأيتام.

ولقيت هذه المساعدات ردود أفعال إيجابية من المستفيدين الذين عبروا عن امتنانهم للمتبرعين من أهل قطر على دعمهم لهم في هذا الوقت الحرج الذي فقدوا فيه محاصيلهم ومواشيهم وتضررت منازلهم بسبب الفيضانات.

وتأتي هذه المساعدات العاجلة، التي تقوم بها قطر الخيرية، ترجمة لدورها الإنساني واستمرارا لمبادراتها الإغاثية والتنموية في العديد من الدول.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

وكانت الأمطار الموسمية في إقليمي /السند/ و/بلوشستان/ تسببت في حدوث فيضانات بكل من /كراتشي/ و/حيدر آباد/ و/شهيد بينظير آباد/، وغيرها من المناطق.

وتعتبر منطقة /دادوا/ و/بادين/ و/ميربورخاص/ و/عمر كوت/ من أكثر المناطق التي تضررت من الفيضانات، حيث فقد الكثير من الناس منازلهم ومصادر رزقهم.

ويواجه سكان هذه المناطق صعوبات في الحصول على الإمدادات الغذائية، إذ غمرت المياه 25 قرية في مقاطعة /دادوا/ وتضررت مئات المنازل أو جرفت، كما تسببت الفيضانات في قطع الطرق التي تربط بين هذه القرى.

Qatar Charity Delivers Aid to People Affected by Floods in Pakistan

وسبق أن قدمت قطر الخيرية في باكستان مساعدات إغاثية للمتضررين من الكوارث المختلفة وآخرها المساعدات الموجهة لمتضرري الزلزال الذي ضرب إقليم /جامو وكشمير/ في يوليو الماضي، استفاد منها 245 ألف شخص، بتكلفة إجمالية تقدر بحوالي 1,8 مليون ريال.

وشملت المساعدات توفير مستلزمات الإيواء التي استفادت منها 200 أسرة، وسيارتي إسعاف والأدوية الأساسية والمعدات الطبية للمرافق الصحية الحكومية المتضررة، إضافة إلى توزيع 80 مشروعا مدرا للدخل استفادت منها 80 عائلة متضررة فقدت مصدر رزقها نتيجة للزلزال.

جدير بالذكر أن الجهات المعنية بباكستان، ومنها الهيئة العامة لإدارة الكوارث، عبرت عن تقديرها لجهود وتدخلات قطر الخيرية الإنسانية والتنموية في باكستان ومنحتها شهادة التميز ودرع الشرف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format