🌍 World

Can time difference between two places be greater than 24 hours?

هل يمكن أن يكون فارق التوقيت بين مكانين أكبر من ٢٤ ساعة؟

Arabic Post – WGOQatar Translations 

Montreal: Between the far east and the west, there are continents, states, and time zones. Greenwich’s longitude is determined by either increase or decrease. What is the biggest difference in timing between two locations on the globe?

Time zone refers to a place on Earth that uses a standardized time, in order to simplify legal, social, and commercial activities. Time zones are determined based on country borders.

The biggest difference between the time zones of two countries is 26 hours between the Howland Islands and the Line Islands, according to the Canadian site World Atlas.

 

Time zones

Because of the expansion of the British Empire at a certain point in history, the observatory in Greenwich was the one that remained a global reference point for time and longitude, according to Earth Science.

Each designated area on Earth is earlier ( ) or later (-) than UTC; Which means UTC is 0. And given that there are 24 hours in a day, it makes sense to mention that the largest time difference between two points on Earth would be 24 hours.

But the biggest difference in timing between the two most distant points is not 24!

 

The biggest difference in timing

Some places on Earth do not use international time zones, that is, they do not use the 12- and -12 UTC system. Rather, some areas on Earth use time zones that exist but are not defined by current time convention.

The largest time difference of 26 hours is observed only in the date difference between the two places, which means that having a place with a positive time zone makes it earlier in history.

 

Which country celebrates New Year first?

Celebrations start after midnight until New Year’s Day, January 1.

Tonga and Kiritimati (Christmas Island), part of Kiribati Island, are examples of the first places to welcome the New Year, while Baker Island in the USA is among the last places.

مونتريال – عربي بوست:

ما بين أقصى الشرق والغرب قارات ودول ومناطق زمنية، يتحكم في تحديدها الخط الطولي لجرينيتش إما زيادة وإما نقصانًا. فما أكبر فرق في التوقيت بين موقعين على الكرة الأرضية؟.

تشير المنطقة الزمنية إلى مكان على الأرض يستخدم وقتًا قياسيًا موحدًا، من أجل تبسيط الأنشطة القانونية والاجتماعية والتجارية. وتحدَّد المناطق الزمنية بناءً على حدود البلدان.

وأكبر فرق بين المناطق الزمنية لبلدين هو 26 ساعة بين جزر هاولاند وجزر لاين، حسبما أشار موقع World Atlas الكندي.

 

المناطق الزمنية

ونظرًا إلى اتساع الإمبراطورية البريطانية في مرحلة معينة من التاريخ، كان المرصد في جرينتش هو المرصد الذي ظل نقطة مرجعية عالمية للوقت وخط الطول، حسبما جاء في موقع Earth Science.

وتكون كل منطقة معينة في الأرض سابقة ( ) أو متأخرة (-) عن التوقيت العالمي المنسق؛ مما يعني أن توقيت التوقيت العالمي المنسق هو 0.

ونظرًا إلى وجود 24 ساعة في اليوم، فمن المنطقي أن نذكر أن أكبر فارق زمني بين نقطتين على الأرض سيكون 24 ساعة.

ولكن أكبر فرق في التوقيت بين أبعد نقطتين عن بعض ليس 24!

 

أكبر فرق في التوقيت

لا تستخدم بعض الأماكن على وجه الأرض المناطق الزمنية الدولية، أي إنها لا تستخدم نظام 12 و-12 UTC بالتوقيت العالمي المنسق. وإنما تستخدم بعض المناطق على وجه الأرض مناطق زمنية موجودة ولكن لا تُعرف بواسطة الاصطلاح التوقيتي الحالي.

ويلاحَظ الفارق الزمني الأكبر البالغ 26 ساعة في فرق التواريخ بين المكانين فحسب، مما يعني أن امتلاك مكان لمنطقة زمنية موجبة يجعله أسبق من حيث التاريخ.

 

أي بلد يحتفل بالعام الجديد أولًا؟

تبدأ الاحتفالات بعد منتصف الليل حتى يوم رأس السنة الجديدة، 1 يناير.

وتعد تونغا وكيريتيماتي (جزيرة الكريسماس)، وهي جزء من جزة كيريباتي، أمثلة على الأماكن الأولى للترحيب بالعام الجديد، بينما تعد جزيرة بيكر في الولايات المتحدة الأمريكية من بين الأماكن الأخيرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
8
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format