💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways to launch 3 weekly flights to Abuja

الخطوط القطرية تسيّر ٣ رحلات إلى أبوجا

The Peninsula

Qatar Airways announced yesterday that it would operate three weekly flights to Abuja, Nigeria, via Lagos from November 27, becoming the sixth new destination announced by the national carrier of the State of Qatar since the start of the pandemic. The Abuja service will be operated by the airline’s stateof-the-art Boeing 787 Dreamliner featuring 22 seats in Business Class and 232 seats in Economy Class.

Qatar Airways Group Chief Executive, H E Akbar Al Baker, said: “We are delighted to be launching flights to the capital of Nigeria. With the strong Nigerian diaspora in Europe, US and the UK, we are thrilled to now be flying to Abuja in addition to our existing Lagos flights which started back in 2007.

H E Akbar Al Baker added: “We look forward to working closely with our partners in Nigeria to steadily grow this route and support the recovery of tourism and trade in the region.” With flights to more than 85 destinations in Asia-Pacific, Europe, the Middle East and North America, passengers wanting to travel to or from Nigeria can now enjoy seamless connectivity via the Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport.

By mid-December, Qatar Airways will operate over 65 weekly flights to 20 destinations in Africa, including Accra, Addis Ababa, Cape Town, Casablanca, Dar es Salaam, Djibouti, Durban, Entebbe, Johannesburg, Kigali, Kilimanjaro, Lagos, Luanda, Maputo, Mogadishu, Nairobi, Seychelles, Tunis, and Zanzibar. In line with the airline’s expanding operations across Africa, passengers can look forward to warm African hospitality onboard with the carrier’s multicultural cabin crew including more than 30 African nationalities. Additionally, passengers across our network can also enjoy a variety of African movies, TV shows and music on Oryx One, Qatar Airways’ in-flight entertainment system. Qatar Airways travellers from Africa can now enjoy new baggage allowances ranging from 46 Kg for Economy Class split over two pieces and 64 Kg split over two pieces in Business Class. This initiative is designed to offer passengers more flexibility and comfort when travelling on board Qatar Airways.

Source: thepeninsulaqatar

الشرق

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية إطلاق رحلاتها إلى مدينة أبوجا في نيجيريا عبر لاغوس اعتباراً من 27 نوفمبر، وستصبح أبوجا سادس الوجهات التي تعلن الناقلة تدشين رحلاتها إليها منذ انتشار جائحة كوفيد-19. وستسيّر الخطوط الجوية القطرية 3 رحلات أسبوعياً إلى أبوجا على طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر التي تضم 22 مقعداً على درجة رجال الأعمال و232 مقعداً على الدرجة السياحية.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “يسعدنا الإعلان عن تدشين رحلاتنا إلى العاصمة النيجيرية أبوجا التي ستصبح ثاني وجهاتنا في نيجيريا بعد لاغوس التي انضمت إلى شبكة وجهاتنا في عام 2007. ومع وجود العديد من النيجيريين المقيمين في الخارج في أوروبا والولايات المتحدة الأمريكية والمملكة المتحدة، ستساهم الرحلات الجديدة في إتاحة خيارات سفر متنوعة لهم، ونتطلع إلى العمل بشكل وثيق مع شركائنا في نيجيريا لتطوير هذا المسار الجديد ودعم تعافي قطاعي السياحة والتجارة في المنطقة”.

ومع تشغيل الناقلة لرحلات طيران إلى أكثر من 85 وجهة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ وأوروبا والشرق الأوسط وأمريكا الشمالية، سيحظى المسافرون من وإلى نيجيريا الآن بإمكانية مواصلة رحلاتهم عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي إلى العديد من الوجهات في مختلف أنحاء العالم. وبحلول منتصف شهر ديسمبر، ستشغّل الخطوط الجوية القطرية ما يزيد على 65 رحلة أسبوعيّاً إلى 20 وجهة في إفريقيا، وهي: أكرا وأديس أبابا وكيب تاون والدار البيضاء ودار السلام وجيبوتي وديربان وعنتيبي وجوهانسبرغ وكيغالي وكليمنجارو ولاغوس ولواندا وموبوتو ومقديشو ونيروبي وسيشيل وتونس وزنجبار.

وفي ظلّ توسع الخطوط القطرية لعملياتها في القارة الافريقية؛ سيستمتع المسافرون على متن الرحلات بلمسة من كرم الضيافة الأفريقية، وذلك مع طاقم ضيافة الخطوط الجوية القطرية متعدد الجنسيات، الذي يضمّ أكثر من 30 جنسية افريقية. علاوةً على ذلك؛ سيحظى المسافرون إلى كافة الوجهات على متن طائراتنا؛ بمتعة مشاهدة مجموعة متنوعة من الأفلام والبرامج التلفزيونية والموسيقى الافريقية عبر نظام الترفيه أوريكس ون الخاص بالخطوط الجوية القطرية.

وساهمت الاستثمارات الاستراتيجية في أسطول الناقلة المتنوع من الطائرات ذات المحركين التي تتسم بالكفاءة في استهلاك الوقود، بما في ذلك أكبر أسطول من طائرات إيرباص A350، في إتاحة الفرصة أمامها للاستمرار في الطيران طيلة فترة هذه الأزمة، وقيادة مرحلة تعافي قطاع الطيران العالمي بشكل مستدام. واستلمت الخطوط القطرية مؤخراً ثلاث طائرات حديثة من طراز إيرباص A350 -1000 ليصل بذلك عدد طائرات أسطولها من طراز A350 إلى 52 طائرة، بمعدل عمرٍ للطائرات يصل إلى عامين ونصف العام فقط. ونتيجةً لتأثير جائحة كوفيد -19 على السفر؛ ارتأت الناقلة إيقاف تشغيل طائراتها من طراز إيرباص A380 التي تعمل بأربعة محركات حيث انه لا يوجد أي مبرر لتشغيل طائرة بهذا الحجم الكبير لخدمة الأسواق حالياً. كما أطلقت الخطوط الجوية القطرية مؤخراً برنامجاً خاصاً يتيح للمسافرين فرصة التعويض الطوعي عن الكربون الناجم عن رحلاتهم، منذ نقطة حجز تذاكر السفر.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format