🌍 World

Rare meteor brings wealth to an Indonesian coffin maker

نيزك نادر يجلب الثراء لصانع توابيت إندونيسيّ

Agencies – WGOQatar Translations 

Jakarta: An Indonesian man became rich “overnight” after a precious meteor worth nearly two million dollars smashed into his balcony.

“When I took it, the stone was still warm, and I put it into the house,” Joshua Hotagalong told the local news site Kompas of the surprise discovery. The 33-year-old coffin maker was reportedly working next to his home in Sumatra last August, when a fragment of an expensive space rock smashed into his balcony.

he posted A video on his Facebook account showing the location of the meteor, which weighs about 2.2 kg, penetrating the balcony before burying itself several inches in the dirt.

وكالات

جاكرتا: أصبح رجلٌ إندونيسيٌ ثريًّا «بين عشية وضحاها» بعد أن تحطّمَ نيزكٌ ثمينٌ قيمتُه تقارب مليونَي دولار في شرفة منزله. وأخبر جوشوا هوتاغالونغ موقع kompas الإخباريّ المحلي، عن الاكتشاف المُفاجئ قائلًا: «عندما أخذته، كان الحجر ما يزال دافئًا، وأدخلته إلى المنزل». وحسبما ورد كان صانع التوابيت البالغ من العمر 33 عامًا، يعمل بجوار منزله في سومطرة في أغسطس الماضي، عندما تحطّمت شظيةُ صخرةٍ فضائية باهظة الثمن على شرفة منزله.

ويُظهر مقطع فيديو نشره على حسابه على «فيسبوك» مكانَ النيزك الذي يبلغ وزنه نحو 2.2 كج، حيث اخترق الشرفة قبل أن يدفن نفسه عدة بوصات في التراب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format