💰 Business

Qatargas Delivers First LNG Cargo on Q-MAX Vessel to Tianjin Terminal in China

تسليم أول شحنة غاز طبيعي مسال على متن ناقلة كيو-ماكس إلى محطة تيانجين في الصين

QNA

Doha: Qatar gas Operating Company Limited (Qatargas) announced today the delivery of the first cargo of liquefied natural gas (LNG) on a Q-Max LNG carrier to the Tianjin LNG Receiving Terminal in China.

The cargo aboard the Qatargas-chartered LNG vessel, ‘Al Mafyar,’ was loaded at Ras Laffan on 21 October 2020 and delivered to the Tianjin Terminal, located in the northern port city of Tianjin, near Beijing, on 10th November 2020.

This is the first cargo discharge operation by Qatargas to this LNG terminal involving a Q-Max LNG carrier. The Q-Max is the largest LNG vessel class in the world and has the ability to deliver 266,000 cubic metres of LNG.

The Tianjin LNG Receiving Terminal is owned and operated by the China Petroleum & Chemical Corporation (Sinopec), one of China’s largest state-owned enterprises.

The terminal has a capacity of six million tonnes per annum (MTPA) and is currently being expanded to handle up to 10.8 MTPA by 2022. The Tianjin LNG receiving terminal received its first LNG cargo in February 2018 and has received more than 200 LNG cargoes so far.

Currently China has a total of 22 LNG receiving terminals (including 3 small scale terminals), 11 of which can accommodate Q-Max LNG vessels. Qatargas has to date delivered LNG cargoes to 13 LNG terminals in China. Ever since the first LNG cargo was delivered to China in September 2009, more than 62 million tonnes of LNG was delivered to China in total.

Al Mafyar is the first Q-Max LNG vessel to call at the Tianjin LNG receiving terminal and the 100th LNG vessel to call at the terminal in 2020.

Since the first LNG shipments to China in September 2009, more than 62 million tons of LNG have been delivered in total to China.

قنا

الدوحة: أعلنت شركة قطرغاز للتشغيل المحدودة /قطرغاز/ اليوم، عن تسليم أول شحنة غاز طبيعي مسال على متن ناقلة من طراز /كيو-ماكس/ إلى محطة /تيانجين/ الصينية لاستلام الغاز الطبيعي المسال.

وتم تحميل هذه الشحنة في محطة راس لفان في 21 أكتوبر الماضي على متن الناقلة /المفير/ المستأجرة لقطرغاز، وتم تسليمها إلى محطة /تيانجين/ لاستلام الغاز الطبيعي المسال، والتي تقع في مدينة تيانجين الساحلية الشمالية، بالقرب من بكين.

وتعد هذه أول عملية تفريغ للشحنة من قبل /قطرغاز/ إلى محطة استلام الغاز الطبيعي المسال هذه، والتي تم شحنها على متن ناقلة من طراز /كيو-ماكس/ للغاز الطبيعي المسال، وهي أكبر فئة من ناقلات الغاز الطبيعي المسال في العالم، ولديها القدرة على توصيل 266.000 متر مكعب من الغاز الطبيعي المسال.

جدير بالذكر، أن محطة /تيانجين/ لاستلام الغاز الطبيعي المسال مملوكة ومدارة من قبل شركة البترول والكيماويات الصينية (سينوبك)، إحدى أكبر الشركات المملوكة للدولة في الصين.

وتبلغ سعة المحطة ستة ملايين طن سنويا، والعمل جار حاليا لتوسعتها لتستطيع استقبال شحنات تبلغ حمولتها 10.8 مليون طن سنويا بحلول عام 2022.

وتسلمت هذه المحطة أول شحنة من الغاز الطبيعي المسال في فبراير 2018، واستقبلت أكثر من 200 شحنة من الغاز الطبيعي المسال حتى يومنا هذا.

وتمتلك الصين حاليا ما مجموعه 22 محطة لاستلام الغاز الطبيعي المسال (بما في ذلك 3 محطات صغيرة الحجم)، 11 منها يمكن أن تستوعب ناقلات من طراز /كيو-ماكس/ للغاز الطبيعي المسال.

وقامت /قطرغاز/ حتى الآن بتسليم شحنات الغاز الطبيعي المسال إلى 13 محطة لاستلام الغاز الطبيعي المسال في الصين.

ومنذ أول شحنات للغاز الطبيعي المسال إلى الصين في سبتمبر 2009، تم تسليم أكثر من 62 مليون طن من الغاز الطبيعي المسال بشكل إجمالي إلى الصين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format