🌍 World

Dutch students build electric car from recycled material

طلاب هولنديون يصنعون سيارة كهربائية من مواد معاد تدويرها

Reuters

EINDHOVEN: Dutch students have created a fully functioning electric car made entirely out of waste, including plastics fished out of the sea, recycled PET bottles and household garbage.

The bright yellow, sporty two-seater which the students named ‘Luca’, can reach a top speed of 90 kilometres (56 miles) per hour and has a reach of 220 kilometres when fully charged, the Technical University of Eindhoven said.

“This car is really special, because it’s made all out of waste”, project manager Lisa van Etten told Reuters.

“Our chassis is made out of flax and recycled PET bottles. For the interior we also used unsorted household waste.”

Hard plastics normally found in televisions, toys and kitchen appliances were used for the car’s body, while the seat cushions consist of coconut and horse hairs.

The car was designed and built by a group of 22 students in around 18 months, Van Etten said, as an effort to prove the potential of waste.

“We really hope that car companies will start using waste materials”, production team member Matthijs van Wijk said.

“It’s possible in many applications. More and more companies use waste or biobased materials in the interior, we want to show that it’s also possible to build a chassis out of it.”

رويترز

أيندهوفن: ابتكر الطلاب الهولنديون سيارة كهربائية تعمل بكامل طاقتها ومصنوعة بالكامل من النفايات، بما في ذلك المواد البلاستيكية التي يتم صيدها من البحر وزجاجات البولي ايثيلين تيريفثالات المعاد تدويرها والقمامة المنزلية.

صرحت جامعة أيندهوفن التقنية إن السيارة الرياضية ذات المقعدين واللون الأصفر اللامع والتي أطلق عليها الطلاب اسم “لوكا”، يمكن أن تصل سرعتها القصوى إلى 90 كيلومترًا (56 ميلًا) في الساعة وتصل إلى 220 كيلومترًا عند شحنها بالكامل.

وقالت ليزا فان إيتن مديرة المشروع لرويترز “هذه السيارة مميزة حقا لأنها مصنوعة بالكامل من النفايات”.

“الهيكل مصنوع من الكتان وزجاجات بولي ايثيلين تيريفثالات المُعاد تدويرها. وبالنسبة للداخل، استخدمنا أيضًا نفايات منزلية غير مفروزة”.

تم استخدام البلاستيك الصلب الموجود عادة في أجهزة التلفزيون والألعاب وأدوات المطبخ لجسم السيارة، بينما تتكون وسائد المقعد من جوز الهند وشعر الاحصنة.

قالت فان إيتين “إن السيارة صُممت وصُنعت من قبل مجموعة من 22 طالبًا في حوالي 18 شهرًا، في محاولة لإثبات إمكانيات النفايات”

قال عضو فريق الإنتاج ماتيس فان ويك: “نأمل حقًا أن تبدأ شركات السيارات في استخدام النفايات”.

“هذا ممكن في العديد من الاستعمالات. المزيد والمزيد من الشركات تستخدم النفايات أو المواد الحيوية في القسم الداخلي، نريد أن نظهر أنه من الممكن أيضًا بناء هيكل منه”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format