🐎Various

Joan Mir Wins MotoGP World Championship

جوان مير يفوز ببطولة العالم لـ موتو جي بي

QNA

Madrid: Suzuki’s Joan Mir won the MotoGP world title on Sunday a week after finally securing his maiden Grand Prix triumph at the same Valencia circuit.

The 23-year-old Mir clinched Suzuki’s first Grand Prix title since Kenny Roberts Jnr won the 500cc crown in 2000.

The Spaniard stayed out trouble and ended the race seventh, opening up a 29-point advantage with only 25 points available in Portimao.

Mir becomes the first rider to win the Moto3 and MotoGP titles, becoming premier class champion in just his second season. Today’s race was his 30th MotoGP start.

Meanwhile, Morbidelli claimed his third victory of the 2020 season on the Petronas Yamaha M1. The Italian looked comfortable throughout the race but was caught by Miller in the closing stages.

قنا

مدريد: توج الإسباني جوان مير، سائق دراجة “سوزوكي”، بطلا للعالم في فئة /موتو جي بي/، للمرة الأولى في مسيرته، على الرغم من احتلاله، اليوم، المركز السابع في سباق جائزة فالنسيا الكبرى للدراجات النارية، الذي حسمه الايطالي فرانكو موربيديلي.

وتقدم موربيديلي، سائق “ياماها”، ليسيطر على كامل سباق جائزة فالنسيا الكبرى من بدايته وحتى النهاية، متقدما على الأسترالي جاك ميلر، سائق “دوكاتي”، والاسباني بول اسبارغارو، سائق “كاي تي ام”، في حين تلاشت آمال الفرنسي فابيو كوارتارارو، الذي كان لا يزال يحتفظ بأمل في الفوز ببطولة العالم، بسقوطه عن دراجته خلال السباق.

وبعد نتائج سباق جائزة فالنسيا الكبرى، لن يتمكن أي دراج من اللحاق بالإسباني جوان مير، الذي يتصدر الترتيب العام قبل الجولة الأخيرة للمنافسات المقررة الأحد المقبل في البرتغال.

وعقب تتويجه باللقب العالمي، قال مير، البالغ من العمر 23 عاما، في تصريحات، “لقد كافحت من أجل ذلك طوال حياتي.. أنا في قمة الفرح بهذا الانجاز الكبير والرائع”.

يذكر أن الدراج الاسباني جوان مير توج، خلال الأسبوع الماضي، بسباق جائزة أوروبا الكبرى على حلبة فالنسيا أيضا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format