😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

“Drive-in Cinema” .. a safe entertainment experience

سينما السيارات .. تجربة ترفيهية آمنة

Al-Raya – WGOQatar Translations

Doha: The 8th edition of the Doha Film Institute’s Ajyal Film Festival offers the first-of-its-kind (Drive-in Cinema) experience in Qatar, in partnership with the National Tourism Council, as part of an enriching experience for the senses for all ages. The open-air cinema experience displays a selection of distinctive classic films, from beloved family films, and horror films full of excitement and suspense, to unite society within safe social spaces, within an environment that is in line with government guidelines, and preserves the health of all festival participants, who are considered a top priority. It should be noted that tickets for the Drive-in cinema shows are available on ajyalfilm.com at a value of 100 Qatari riyals per car.

In this context, Fatima Hassan Al-Rumaihi, Director of the Ajyal Film Festival and CEO of the Doha Film Institute, said: “Drive-in cinema, which was one of the basic elements in the filmmaking experience in the 1950s and 1960s, is flourishing all over the world as an innovative way to preserve the spirit of society. To celebrate culture in this new era, by harnessing the beauty of movies, award-winning classic shows, and dazzling midnight shows, and accordingly we are proud to present the first Drive-in cinema in Lusail as part of the Ajyal Film Festival this year to enrich audiences’ experience in a new space that combines Movies, music and fun ».

She added, “The current global situation has shown us the value of purposeful initiatives that keep our creative minds and spirits active in times of isolation. In this context, I would like to thank our partners in the National Tourism Council for their generous support to help us bring this wonderful concept to this year’s edition of the Ajyal Film Festival and to provide a safe shared cinematic experience”.

الراية

الدوحة: تقدم النسخة الثامنة من مهرجان أجيال السينمائي التابع لمؤسسة الدوحة للأفلام تجربة (سينما السيارات) الأولى من نوعها في قطر، بالشراكة مع المجلس الوطني للسياحة، كجزء من تجربةٍ مثريةٍ للحواس لجميع الأعمار. وتعرض تجربة سينما الهواء الطلق باقةً مختارةً من الأفلام الكلاسيكية المميزة، من أفلام عائلية محببة، وأفلام رعب مليئة بالإثارة والتشويق، لتوحيد المجتمع ضمن مسافات اجتماعية آمنة، وذلك ضمن بيئة تتوافق مع الإرشادات الحكومية، وتحافظ على صحة مشاركي المهرجان كلهم، بعدّهم أولويةً قصوى. وتحسن الإشارة إلى أن تذاكر عروض سينما السيارات متوافرة على ajyalfilm.com بقيمة 100 ريال قطري لكل سيارة.

وفي هذا السياق، قالت فاطمة حسن الرميحي، مديرة مهرجان أجيال السينمائي الرئيس التنفيذي لمؤسسة الدوحة للأفلام: «تزدهر من جديد سينما السيارات التي كانت تعد من العناصر الأساسية في تجربة صناعة الأفلام في الخمسينيات والستينيات، في جميع أنحاء العالم بعدّها وسيلة إبداعية للحفاظ على روح المجتمع وللاحتفال بالثقافة في هذا العصر الجديد، وذلك من خلال تسخير جمال الأفلام، والعروض الكلاسيكية الحائزة جوائز، وعروض منتصف الليل المبهرة، وبناءً على ذلك فإننا نفخر بتقديم أول سينما سيارات في لوسيل كجزء من مهرجان أجيال السينمائي هذا العام لإثراء تجربة الجماهير في مساحة جديدة تجمع بين الأفلام والموسيقا والمرح».

وأضافت: «لقد أظهر لنا الوضع العالمي الحالي قيمة المبادرات الهادفة التي تحافظ على نشاط عقولنا وأرواحنا الإبداعية في أوقات العزلة. وفي هذا السياق أودّ أن أشكر شركاءنا في المجلس الوطني للسياحة على دعمهم السخي لمساعدتنا في جلب هذا المفهوم الرائع إلى نسخة العام الجاري من مهرجان أجيال السينمائي وتوفير تجربة سينمائية مشتركة آمنة».

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format