🐎Various

Qatar Begins Preparations for the 2021 World Military Parachuting Championship

قطر تبدأ التحضير لاستضافة بطولة العالم للقفز المظلي ٢٠٢١

QNA

Doha: Qatar Air Sports Committee of the Joint Special Forces held on Sunday a the first preparatory meeting for the 44th World Military Parachuting Championship (CISM 2021), which Doha will host from November 15 to 20 of next year.

The meeting was chaired by HE Commander of the Joint Special Forces and Head of the Committee, Major General Hamad bin Abdullah Al Fetais Al Marri.

At the outset of the meeting, HE the Commander of the Joint Special Forces welcomed the attendees, and said that hosting the CISM 2021 is the fruit of the unlimited support and the comprehensive and complete care provided to sports by HH the Amir Sheikh Tamim bin Hamad Al-Thani, the Commander in Chief of the Qatari Armed Forces.

HE also extended thanks to HE Deputy Prime Minister and Minister of State for Defense Affairs Dr. Khalid bin Mohammed Al Attiyah for forming the committee which will work to contribute to achieving success of this major global event, especially in light of the State’s preparations to host the 2022 World Cup, and to complement the achievements of Qatar Parachuting Team.

He expressed pleasure for kicking off the preparations for the CISM 2021 championship, stressing that the Committee will make every possible effort to organize the event in an ideal and distinct manner that is worthy of the reputation of the State of Qatar.

He added that organizing the championship is a continuation of the achievements made by the Qatar Parachuting Team of the Joint Special Forces, noting more effort and work to make this important sporting event an extension of the great successes of Qatari sports.

HE Commander of the Joint Special Forces Major General Hamad bin Abdullah Al Fetais Al Marri said that nearly 45 countries are expected to take part in the World Military Parachuting Championship in Doha, stressing that the State of Qatar seeks to present an exceptional edition of the championship, thus contributing to enhancing trust and bonding among the participants and promoting the cultures at the international levels.

He underlined that the wise leadership spares no effort to promote sports and athletes, adding that the early preparations for the championship started confirms the ability of the State to host major tournaments.

HE noted that CISM 2021 will also provide the opportunity for the participating delegations to view the 2022 World Cup projects, which are due to be completed before the championship.

During the meeting, various committees working in the organization for the tournament were formed in order to start the work early and prepare in full swing for the 2021 World Military Parachuting Championship, which comes within a series of Qatar’s successes in hosting major sports tournaments.

Qatar won the bid the host the 44th World Military Parachuting Championship after the official confirmation of the International Military Sports Council (CISM) and the visit of PCSC Parachuting Colonel Gernot Rittenschober to Doha to hand over the hosting certification to HE Commander of the Joint Special Forces Major General Hamad bin Abdullah Al Fetais Al Marri.

قنا

الدوحة: عقدت لجنة قطر للرياضات الجوية، التابعة للقوات الخاصة المشتركة، اليوم، الاجتماع التحضيري الأول لبطولة العالم للقفز المظلي /السيزم/ في دورتها الرابعة والأربعين والتي تحتضنها العاصمة القطرية الدوحة خلال الفترة من 15-30 نوفمبر من العام المقبل، وذلك برئاسة سعادة اللواء الركن حمد بن عبدالله الفطيس المري قائد القوات الخاصة المشتركة، ورئيس اللجنة.

ورحب سعادته في بداية الاجتماع بجميع الأعضاء الحضور، معتبرا أن هذه الاستضافة ثمرة من ثمار الدعم اللامحدود والرعاية الكاملة والشاملة التي تحظى بها الرياضة من قبل حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى القائد العام للقوات المسلحة .

كما حرص قائد القوات الخاصة المشتركة على تقديم الشكر إلى سعادة الدكتور خالد بن محمد العطية نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الدولة لشؤون الدفاع، لتشكيل اللجنة التي ستعمل للمساهمة في إنجاح البطولة العالمية الكبرى، لاسيما في ظل استعدادات الدولة لاستضافة بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، وكذلك تكملة إنجازات منتخب قطر للقفز المظلي.

وأعرب رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية عن سعادته ببدء العمل في التحضير لاستضافة بطولة /السيزم/، خاصة أن اللجنة ستعمل بكل جهد من أجل تنظيم هذه البطولة بصورة مثالية ومتميزة تليق بسمعة قطر، مشيرا إلى أن هذه الاستضافة تعتبر مكملة لمسيرة إنجازات منتخب قطر للقفز المظلي في القوات الخاصة المشتركة، والتي تتطلب المزيد من الجهد والعمل لإنجاح هذا الحدث الرياضي المهم، الذي يعتبر امتدادا للنجاحات الكبيرة للرياضة القطرية.

وشدد سعادته على أنه من المتوقع أن يصل عدد المشاركين في بطولة العالم بالدوحة إلى حوالي 45 دولة، لافتا إلى أن دولة قطر ستسعى إلى تقديم نسخة مميزة من البطولة قادرة على تعزيز الثقة والتلاحم بين المشاركين وتنمية وتعزيز الثقافات على الصعد الدولية.

وأكد قائد القوات الخاصة المشتركة أن القيادة الرشيدة للدولة لا تدخر جهدا في سبيل الارتقاء بالرياضة والرياضيين، الأمر الذي أوصل الفرق القطرية إلى هذا المستوى العالي والمشرف، وأسفر عن حصد عدد من الإنجازات والتفوق الرياضي على المستوى القاري والعالمي في رياضة القفز المظلي.

وأوضح رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية أن العمل في البطولة بدأ مبكرا، الأمر الذي يؤكد مقدرة دولة قطر على استضافة كبرى البطولات بصورة مثالية، مشيرا إلى أن إقامة بطولة /السيزم/ التي تستضيفها قطر في العام 2021 ستتيح الفرصة أمام جميع الوفود العسكرية المشاركة للاطلاع على مشاريع بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، والمتوقع الانتهاء منها قبل موعد البطولة.

وشهد الاجتماع الذي انعقد قبل عام من انطلاق بطولة العالم التي ستبدأ منافساتها يوم 15 نوفمبر من العام المقبل، تكوين مختلف اللجان العاملة في البطولة من أجل العمل مبكرا والاستعداد الأمثل لاستضافة قطر لبطولة العالم للقفز المظلي 2021، والتي تأتي ضمن سلسلة نجاحات قطر في استضافة كبرى البطولات الرياضية.

وكانت قطر قد فازت بتنظيم بطولة العالم للقفز المظلي /السيزم/ في دورتها الرابعة والأربعين بعد موافقة المجلس الدولي للرياضة العسكرية /السيزم/ على الملف القطري، وحضور العقيد جورنت رتنشوبر رئيس القفز بالمظلات في المجلس الدولي للرياضات العسكرية إلى الدوحة وتسليم شهادة الاستضافة إلى سعادة اللواء الركن حمد بن عبدالله الفطيس المري قائد القوات الخاصة المشتركة.

يذكر أن المجلس الدولي للرياضة العسكرية /السيزم/ تأسس في 18-02-1948 في نيس بفرنسا، وكانت الدول المؤسسة هي بلجيكا، الدنمارك، فرنسا، لوكسمبورج، وهولندا، وذلك بهدف تشجيع لقاء العسكريين في الساحات الرياضية بدلا من ساحات القتال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format