👮‍♂️ Government

Qatar Supports the Kingdom of Morocco’s Move on Karakat Border Crossing

قطر تؤيد تحرك المملكة المغربية الشقيقة بشأن معبر الكاراكات الحدودي

QNA

Doha: The State of Qatar has expressed its deep concern over the obstruction of civil and commercial movement at the Karakat border crossing, and its support for the step taken by the Kingdom of Morocco to put an end to the blockage caused by the obstruction of movement at the crossing.

In a statement today, the State of Qatar commended, in this context, the efforts of the United Nations Secretary-General aimed at reaching a political solution to the decades-old conflict.

The State of Qatar reiterated its firm position on resolving differences through dialogue, diplomacy and peaceful means. The State of Qatar stressed the need to respect the sovereignty of states and called for the utmost restraint.

قنا

الدوحة: عبرت دولة قطر عن قلقها العميق من عرقلة حركة التنقل المدنية والتجارية بمعبر الكاراكات الحدودي، كما أعربت عن تأييدها للخطوة التي قامت بها المملكة المغربية الشقيقة بالتحرك لوضع حد لوضعية الانسداد الناجمة عن عرقلة الحركة في المعبر .

وأشادت دولة قطر ،في بيان اليوم، في هذا السياق بجهود الأمين العام للأمم المتحدة الرامية إلى التوصل إلى حل سياسي للنزاع القائم منذ عقود.

وجددت دولة قطر ، موقفها الثابت من حل الخلافات عبر الحوار والدبلوماسية والطرق السلمية، وشددت على ضرورة احترام سيادة الدول كما دعت إلى التحلي بأقصى درجات ضبط النفس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format