🌍 World

Alex Trebek, long-running ‘Jeopardy!’ host, dies at 80

وفاة “أيقونة” الإعلام الأميركي أليكس تريبيك عن عمر ناهز ٨٠ عاما

AP

LOS ANGELES – “Jeopardy!” host Alex Trebek died Sunday after battling pancreatic cancer for nearly two years. He was 80.

Trebek died at home early Sunday with family and friends surrounding him, “Jeopardy!” studio Sony said in a statement.

Trebek presided over the beloved quiz show for more than 30 years.

He was a master of the format, engaging in friendly banter with contestants and appearing genuinely pleased when they answered correctly.

He was also able to move the game along in a brisk no-nonsense fashion whenever people struggled for answers.

The Canadian-born Trebek was more than qualified for the job, having started his game show career on “Reach for the Top” in his native country.

Moving to the U.S. in 1973, he appeared on “The Wizard of Odds,” “Classic Concentration,” “To Tell the Truth,” “High Rollers,” “The $128,000 Question” and “Double Dare.”

الحرة 

واشنطن: أُعلنت، يوم الأحد، وفاة الصحفي ومقدم البرامج التلفزيوني الأميركي الكندي الشهير، أليكس تريبيك (80 عاما)، بعد صراع مع مرض سرطان البنكرياس.

وأعلنت صفحة برنامج “جبيوردي” الذي يقدمه نبأ وفاته، قائلة إنه رحل، الأحد، في منزله “محاطا بالعائلة والأصدقاء”.

وكان الصحفي، الذي نال جوائز مرموقة، قد أعلن، العام الماضي، من خلال مقطع فيديو نشره على مواقع التواصل الاجتماعي، إصابته بالمرض الذي قال إنه تسبب في فقدانه الكثير من الوزن وشعوره بآلام مستمرة في البطن.

واشتهر، تريبيك، بتقديم برنامج الألعاب “جيبوردي” (Jeopardy) الذي يذاع على شبكة “أن بي سي” منذ عام 1984، ونال به شهرة واسعة على امتداد البلاد، ما أدى إلى استقطابه في العديد من الأفلام والعروض الأخرى.

بدأ، جورج أليكساندر تريبيك، المولود في أونتاريو بكندا عام 1940، حياته المهنية صحفيا ومذيعا رياضيا قبل أن ينتقل إلى عالم برامج المسابقات. وقد شق طريقه في الولايات المتحدة من برنامج “The Wizard of Odds” وتبعه بعد ذلك برامج أخرى.

ونعاه، الأحد، رئيس الوزراء الكندي، جاستن ترودو، الذي قال إن العالم “فقد أيقونة”. وأشاد بوب إيغر، الرئيس التنفيذي لشركة “والت ديزني” بـ”لطفه ودفئه وذكائه وأناقته الخالصة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format