🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on the worldwide spread of coronavirus

أحدث الأخبار عن انتشار فيروس كورونا في جميع أنحاء العالم

Reuters

Newly introduced restrictions could slow economic recovery or even lead to a contraction in Spain and other European countries in the fourth quarter, European Central Bank policy maker Pablo Hernandez de Cos said.

DEATHS AND INFECTIONS

* For an interactive graphic tracking the global spread of COVID-19, click here

EUROPE

* Denmark will cull its mink population of up to 17 million after a mutation of the coronavirus found in the animals spread to humans, the country’s prime minister said.

* Austria’s daily tally of new coronavirus infections climbed to a record high of 6,211, data from the health and interior ministries showed.

* Italy has registered 30,550 new coronavirus infections over the past 24 hours, the health ministry said.

* Poland will announce more restrictions on Wednesday, as daily infections and deaths reached new records, while Hungary will close entertainment venues and impose a night-time curfew.

* Ukraine registered a record 9,524 new cases in the past 24 hours, the health ministry said, a day after its minister described the situation as verging on catastrophic.

AMERICAS

* U.S. Senate Majority Leader Mitch McConnell said Congress needed to approve a new coronavirus aid bill by the end of 2020 as lawmakers return to work following Tuesday’s elections.

* Indoor dining and gyms in Canada’s financial capital, Toronto, will reopen on Nov. 14, pending confirmation from public health experts on Friday.

* Coronavirus patients in U.S. hospitals breached 50,000 on Tuesday, the highest level in nearly three months, as a surge in infections threatens to push the nation’s health care system to the edge of capacity.

ASIA-PACIFIC

* As the pandemic has pushed many companies to allow telecommuting, it has also caused a population outflow from Tokyo – the first time that has happened in years, the latest government data showed.

* Australia’s coronavirus hot spot of Victoria state reported zero COVID-19 cases for the fifth straight day as states began easing regional border restrictions, raising prospects of a faster return to normal.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* Bahrain has granted emergency approval for the use of a Chinese vaccine candidate currently in phase III trials on frontline workers, state news agency BNA said.

* Algeria’s President Abdelmadjid Tebboune has tested positive but his condition is gradually improving as he receives treatment in a German hospital, the presidency said.

* Turkey will close all businesses including restaurants, pools, hairdressers, wedding venues, cinemas and concert halls at 10 pm daily.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* The COVID-19 vaccine developed by the University of Oxford could present late-stage trial results before year end, the chief trial investigator for the vaccine said.

* BioNTech’s Chinese partner Shanghai Fosun Pharmaceutical Group does not plan to run further clinical trials of the German firm’s coronavirus vaccine candidate that has completed early-stage trials in China, an executive said.

ECONOMIC IMPACT

* Spain reported a 1.31% rise in unemployed people in October from the previous month as fresh restrictions to contain a second wave of coronavirus infections hobbled the job market, official data showed.

رويترز

قال الزعيم السياسي للبنك المركزي الأوروبي بابلو هيرنانديز دي كوس إن القيود التي تم إدخالها حديثًا قد تبطئ التعافي الاقتصادي أو حتى تؤدي إلى انكماش في إسبانيا ودول أوروبية أخرى في الربع الرابع.

الوفيات والأمراض

* للحصول على رسم تفاعلي يتتبع الانتشار العالمي لفيروس كورونا، اضغط هنا

أوروبا

* قال رئيس وزراء الدنمارك إن الدنمرك ستعدم ما يصل إلى 17 مليونا من حيوانات المنك بعد انتشار طفرة في فيروس كورونا وجدت في الحيوانات وتنتقل إلى البشر.

* أظهرت بيانات من وزارتي الصحة والداخلية ارتفاع حصيلة الإصابات اليومية بفيروس كورونا في النمسا إلى مستوى قياسي بلغ 6211.

* قالت وزارة الصحة الإيطالية إن إيطاليا سجلت 30550 إصابة جديدة بفيروس كورونا خلال الـ 24 ساعة الماضية.

* ستعلن بولندا المزيد من القيود يوم الأربعاء، حيث وصلت الإصابات والوفيات اليومية إلى مستويات قياسية جديدة، بينما ستغلق المجر أماكن الترفيه وتفرض حظر التجول الليلي.

* أعلنت وزارة الصحة الأوكرانية عن تسجيل 9524 حالة إصابة جديدة في الساعات الأربع والعشرين الماضية، وذلك بعد يوم من وصف وزيرها الوضع بأنه كارثي.

أمريكا

* قال زعيم الأغلبية في مجلس الشيوخ الأمريكي ميتش ماكونيل إن الكونجرس بحاجة إلى الموافقة على مشروع قانون جديد للمساعدة في مكافحة فيروس كورونا بحلول نهاية عام 2020 مع عودة المشرعين إلى العمل بعد انتخابات الثلاثاء.

* سيتم إعادة فتح المطاعم الداخلية وصالات الألعاب الرياضية في العاصمة المالية لكندا، تورنتو، في 14 نوفمبر، في انتظار تأكيد من خبراء الصحة العامة يوم الجمعة.

* تجاوز مرضى فيروس كورونا في المستشفيات الأمريكية 50 ألفًا يوم الثلاثاء، وهو أعلى مستوى في قرابة ثلاثة أشهر، حيث يهدد ارتفاع عدد الإصابات بدفع نظام الرعاية الصحية في البلاد إلى حافة الطاقة الاستيعابية.

آسيا والمحيط الهادئ

* نظرًا لأن الوباء دفع العديد من الشركات إلى السماح بالعمل عن بُعد، فقد تسبب أيضًا في تدفق السكان من طوكيو – وهي المرة الأولى التي يحدث فيها ذلك منذ سنوات، حسبما أظهرت أحدث البيانات الحكومية.

* أبلغت ولاية فيكتوريا، المنطقة الساخنة من فيروس كورونا في أستراليا، عن عدم وجود حالات إصابة بفيروس كورونا لليوم الخامس على التوالي حيث بدأت الولايات في تخفيف القيود على الحدود الإقليمية، مما يزيد من احتمالات العودة إلى الوضع الطبيعي بشكل أسرع.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* قالت وكالة الأنباء البحرينية الرسمية إن البحرين منحت موافقة طارئة لاستخدام لقاح صيني مرشح يخضع حاليًا لتجارب المرحلة الثالثة على عمال الخطوط الأمامية.

* قالت الرئاسة إن نتائج فحوصات الرئيس الجزائري عبد المجيد تبون إيجابية لكن حالته تتحسن تدريجياً حيث يتلقى العلاج في مستشفى ألماني.

* ستغلق تركيا جميع الأعمال التجارية بما في ذلك المطاعم وحمامات السباحة ومصففي الشعر وصالات الزفاف ودور السينما وقاعات الحفلات الموسيقية الساعة 10 مساءً يوميًا.

التطورات الطبية

* قال كبير محققي التجارب للقاح إن لقاح فيروس كورونا الذي طورته جامعة أكسفورد قد يقدم نتائج التجارب في مراحل متأخرة قبل نهاية العام.

* قال مسؤول تنفيذي إن مجموعة شنغهاي فوسن للأدوية، الشريك الصيني لشركة بيونتيك، لا تخطط لإجراء المزيد من التجارب السريرية لمرشح لقاح فيروس كورونا للشركة الألمانية الذي أكمل التجارب المبكرة في الصين.

الأثر الاقتصادي

*أظهرت بيانات رسمية أن إسبانيا أبلغت عن ارتفاع بنسبة 1.31٪ في عدد العاطلين عن العمل في أكتوبر عن الشهر السابق ، حيث أعاقت القيود الجديدة لاحتواء الموجة الثانية من الإصابات بفيروس كورونا سوق العمل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format