👮‍♂️ Government👩🏽‍💻 Projects

600,000 smart meters to replace manual readings

٦٠٠ ألف عدّاد ذكي بديلًا عن القراءات اليدوية

QNA

Doha: Qatar General Electricity & Water Corporation (KAHRAMAA) and Vodafone Qatar announced a partnership that will see the digitalization of Qatars utilities industry, with smart meters powered by the Internet of Things (IoT) rolled out nationwide.

Following a successful pilot project, the agreement was signed today by HE KAHRAMAAs President, Eng. Essa Bin Hilal Al-Kuwari, and HE Vodafone Qatars CEO, Sheikh Hamad bin Abdulla Al-Thani.

Under the agreement, 600 thousand smart meters located in homes and companies across the country will be equipped with Vodafone IoT SIMs that remotely transmit real-time metering data to KAHRAMAAs systems. At the heart of the bespoke service is the Vodafone Managed IoT Connectivity Platform; a secure self-service platform that simplifies IoT management, giving KAHRAMAA full visibility and control of their IoT-connected smart meters.

A smart meter gives people a better understanding of their usage patterns, and this can help them make changes to reduce their energy usage, contributing to more prudent and responsible consumer behavior.

For KAHRAMAA, the data collected from the smart meters will drive operational efficiencies, enhance the customer experience, help in overall network planning and infrastructure, and help meet the Corporations environmental and sustainability targets.

Commenting on the agreement, HE Eng. Essa Bin Hilal Al-Kuwari said, “Digital transformation is a key focus area of KAHRAMAAs long-term strategy, with our e-services already recognized as amongst the best in the region. The implementation of an advanced metering infrastructure in the country is a major milestone in KAHRAMAAs efforts to introduce the latest smart services in alignment with the Qatar National Vision 2030. We are delighted to have Vodafone Qatar as our strategic partner providing IoT connectivity and expert knowledge to deliver the requirements for smart metering which will benefit the entire population.”

From his end, HE Sheikh Hamad bin Abdulla Al-Thani said, “We are pleased to be KAHRAMAAs digital partner of choice in one of the most important utilities projects in the country that further strengthens this sector. IoT is at the core of digital transformation and is key to improving business performance, with organizations increasingly turning to IoT to help them grow stronger. Vodafone Qatar is committed to helping every industry in the private and public sector reap the benefits of IoT using our leading IoT capabilities combined with our robust nationwide network infrastructure.” 

قنا

الدوحة: أعلنت كل من المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء /كهرماء/ و/فودافون قطر/ عن توقيع اتفاقية شراكة، تهدف إلى رقمنة صناعة المرافق في قطر عبر إطلاق عدادات ذكية مدعومة بإنترنت الأشياء في جميع أنحاء البلاد .

وتم اليوم عقب مشروع تجريبي ناجح توقيع اتفاقية الشراكة بين سعادة المهندس عيسى بن هلال الكواري، رئيس المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء /كهرماء/، وسعادة الشيخ حمد بن عبد الله آل ثاني، الرئيس التنفيذي لشركة فودافون قطر.

وسيتم بموجب هذه الاتفاقية تزويد 600 ألف عداد ذكي، في المنازل والشركات في جميع أنحاء الدولة بشرائح إنترنت الأشياء من فودافون، والتي ستمكن من نقل بيانات القياس عن بعد إلى أنظمة كهرماء بصورة لحظية. تمثل منصة الاتصال بإنترنت الأشياء التي تديرها شركة فودافون الدعامة المركزية لهذه الخدمة المخصصة، وهي منصة آمنة للخدمة الذاتية تسهم في تبسيط إدارة إنترنت الأشياء، مما يمنح /كهرماء/ رؤية شاملة ودرجة عالية من التحكم في العدادات الذكية المتصلة بمنصة إنترنت الأشياء.

ويمنح العداد الذكي الأفراد فهما أفضل لأنماط استهلاكهم، مما قد يساعدهم على اتخاذ قرارات صائبة تسهم في ترشيد استخدامهم للطاقة، وتفيد في خلق سلوك استهلاكي أكثر حكمة ومسؤولية.

أما فيما يتعلق بـ/كهرماء/، فستؤدي البيانات التي يتم جمعها عبر العدادات الذكية إلى تعزيز الكفاءة التشغيلية، وتحسين تجربة العملاء، والمساعدة في التخطيط الشامل للشبكة والبنية التحتية، والمساهمة في تحقيق أهداف المؤسسة المتعلقة بالبيئة والاستدامة.

وبهذه المناسبة ، أكد سعادة المهندس عيسى بن هلال الكواري في تصريح له ، أن التحول الرقمي يحتل مكانة محورية في استراتيجية /كهرماء/ بعيدة المدى، ولطالما اعتبرت خدماتنا الإلكترونية من بين الأفضل من نوعها في المنطقة.

وأشار إلى أن تأسيس بنية تحتية متقدمة للقياس في الدولة علامة فارقة في سياق مساعي /كهرماء/ الدائمة لتقديم أحدث الخدمات الذكية بما يتماشى مع رؤية قطر الوطنية 2030، معربا عن سعادته بأن تكون شركة فودافون قطر الشريك الاستراتيجي الذي يزود /كهرماء/ بتكنولوجيا اتصالات إنترنت الأشياء، بالإضافة إلى المعارف والخبرات المطلوبة لتوفير متطلبات القياس الذكي الذي سيعود بالنفع على جميع سكان الدولة.

من جانبه قال سعادة الشيخ حمد بن عبد الله آل ثاني: “يسعدنا أن يتم اختيارنا كشريك رقمي لكهرماء في أحد أهم مشاريع المرافق العامة في الدولة، وهو مشروع سيسهم بشكل كبير في تعزيز وتطوير هذا القطاع. وأوضح أن تقنية إنترنت الأشياء، تمثل جوهر التحول الرقمي ومفتاح تحسين أداء الأعمال، إذ تتجه المؤسسات باطراد إلى استخدام إنترنت الأشياء بغية دعم نموها وتعزيز قدرتها.

وأكد أن شركة فودافون قطر تلتزم بتقديم يد العون لجميع أنشطة الأعمال في القطاعين الخاص والعام لتحقيق الاستفادة المثلى من تكنولوجيا إنترنت الأشياء، وذلك عبر تسخير ما تملكه من إمكانات رائدة في مجال إنترنت الأشياء مدعومة بالبنية التحتية الصلبة للشبكة التي تمتد على اتساع البلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format