👮‍♂️ Government

Qatar launches investigation into abandoned infant incident at Hamad International Airport

قطر تطلق تحقيقاً في حادثة الرضيع المهجور في مطار حمد الدولي

The Peninsula

Doha: Prime Minister and Minister of Interior H E Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz Al Thani has directed a comprehensive, transparent investigation into the incident of an abandoned infant discovered at Hamad International Airport. 

In a Government Communications Office statement, it stated that an abandoned infant discovered at Hamad International Airport on October 2, 2020. 

The newborn infant was found in a trash can, concealed in a plastic bag and buried under garbage, at Hamad International Airport (HIA). The baby girl was rescued from what appeared to be a shocking and appalling attempt to kill her. The infant is now safe under medical care in Doha.

This was the first instance of an abandoned infant being discovered in such a condition at HIA – this egregious and life-threatening violation of the law triggered an immediate search for the parents, including on flights in the vicinity of where the newborn was found. While the aim of the urgently-decided search was to prevent the perpetrators of the horrible crime from escaping, the State of Qatar regrets any distress or infringement on the personal freedoms of any traveler caused by this action.

“His Excellency Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz Al Thani the Prime Minister and Minister of Interior of the State of Qatar has directed that a comprehensive, transparent investigation into the incident be conducted. The results of the investigation will be shared with our international partners. The State of Qatar remains committed to ensuring the safety, security and comfort of all travelers transiting through the country,” GCO statement added. 

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا – ترجمة WGOQatar

الدوحة: وَجَه معالي الشيخ خالد بن خليفة بن عبد العزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية بإجراء تحقيق شامل وشفاف في حادثة اكتشاف رضيع مهجور في مطار حمد الدولي.

وذُكر في بيان صادر عن مكتب الاتصال الحكومي، اكتشاف رضيع مهجور في مطار حمد الدولي في 2 أكتوبر 2020. وقد تم العثور على المولود الجديد في سلة مهملات، مخبأ في كيس بلاستيكي ومدفون تحت القمامة في مطار حمد الدولي. وتم إنقاذ الطفلة مما بدا أنه محاولة مروعة لقتلها. الرضيع الآن بأمان تحت الرعاية الطبية في الدوحة.

كانت هذه هي المرة الأولى التي يتم فيها اكتشاف رضيع مهجور في مثل هذه الحالة في مطار حمد الدولي – أدى هذا الانتهاك الفاضح للقانون الذي يهدد الحياة إلى البحث الفوري عن الوالدين، بما في ذلك في الرحلات الجوية بالقرب من مكان العثور على المولود الجديد. وبينما كان الهدف من البحث العاجل منع مرتكبي الجريمة الفظيعة من الهرب، فإن دولة قطر تأسف لأي ضائقة أو اعتداء على الحريات الشخصية لأي مسافر بسبب هذا الفعل.

ووجه معالي الشيخ خالد بن خليفة بن عبد العزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية لدولة قطر بإجراء تحقيق شامل وشفاف في الحادث، وسيتم إطلاع شركائنا الدوليين على نتائج التحقيق. وأضاف البيان أن “دولة قطر لا تزال ملتزمة بضمان سلامة وأمن وراحة جميع المسافرين العابرين للدولة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format