🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Russia applies for WHO emergency use tag for its COVID-19 vaccine

روسيا تتقدم بطلب رسمي إلى منظمة الصحة العالمية لتسجيل لقاحها ضد كورونا

Reuters

The Russian Direct Investment Fund (RDIF) has submitted applications to the World Health Organization for an Emergency Use Listing and prequalification of its coronavirus vaccine, Sputnik V, Russia’s sovereign wealth fund said on Tuesday.

Russia was the first country to grant regulatory approval for a novel coronavirus vaccine, and did so before large-scale trials were complete, stirring concerns among scientists and doctors about the safety and efficacy of the shot.

An Emergency Use Listing (EUL) is meant to make a vaccine available globally faster, while a WHO prequalification is a global quality tag that ensures vaccines are safe and effective.

The procedures would allow Sputnik V to be included in the list of medical products that meet leading quality, safety and efficacy standards, RDIF CEO Kirill Dmitriev said in a statement.

The vaccine, developed by Moscow’s Gamaleya Research Institute and marketed by RDIF, is based on a platform of human adenoviral vectors.

قنا

موسكو : أعلن صندوق السيادة الروسي، يوم الأمس، أن روسيا تقدمت بطلب رسمي إلى منظمة الصحة العالمية للإسراع في تسجيل لقاح أنتجته لعلاج فيروس كورونا كوفيد-19، والمسمى سبوتنيك في.

وقال الصندوق، المشارك في تطوير اللقاح في بيان، إنه قدم طلبا “للتسجيل السريع والتأهيل المسبق للقاح سبوتنيك في إلى منظمة الصحة العالمية”، مشيرا إلى أن روسيا تعد من أولى دول العالم التي طلبت من منظمة الصحة العالمية التسجيل المسبق للقاح ضد الفيروس.

وكانت روسيا قد أعلنت في أوائل أغسطس الماضي أنها طورت وسجلت لقاحا ضد كوفيد-19 أعده مركز غماليا للأبحاث في موسكو مع وزارة الدفاع الروسية، وأطلق عليه اسم سبوتنيك في تيمنا بأول قمر اصطناعي في التاريخ صممه الاتحاد السوفييتي سابقا، لكن العالم شكك في هذا اللقاح التجريبي لأنه لم يكن قد وصل إلى المرحلة النهائية من التجارب لدى الإعلان عنه.

وتأمل الحكومة الروسية في توزيع هذا اللقاح بكثافة في البلاد في الأشهر المقبلة، قبل أن يعلن الرئيس فلاديمير بوتين في وقت سابق من هذا الشهر، أن بلاده سجلت لقاحا ثانيا ضد كوفيد-19.

تجدر الإشارة إلى أن روسيا شهدت في الأسابيع الأخيرة عودة تفشي الوباء بشكل كبير، وباتت الرابعة عالميا من حيث عدد الإصابات التي وصلت لديها إلى 1,547,774 إصابة، فيما بلغ عدد الوفيات المسجلة 26589 وفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
6
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format