📱 Technology

Google set to roll out dark mode on Chrome OS

محرك البحث غوغل قد يبدأ بطرح الوضع الداكن على نظام التشغيل كروم OS

IANS

San Francisco – Chrome OS is reportedly getting a dark mode which has been in high demand for its benefits on eye strain and general readability.

Spotted in Google’s experimental Canary channel, Android Central reported that the Canary version of Chrome OS contains an experimental version of Chrome OS’s dark mode.

“It may only be accessed via Google’s “bleeding edge” developer mode of the browser, but that could indicate that it’s being readied for a wider rollout soon,” the report said on Sunday.

There are currently some bugs within the dark mode setting as it is still being tested.

Dark mode does seem to apply across the user interface and not just simply appear as darker backgrounds.

Google rolled out dark mode to several of its services including Gmail and Google Calendar, so it makes sense to roll it out for Chrome OS as well.

Dark mode has been in high demand for any OS over the past few years.

Google last week introduced dark mode for its Assistant-powered smart displays like Nest Hub.

“Dark theme changes the colour scheme of the interface and reduces light emission, so it’s easier on the eyes at night while still providing you with visual and touch access,” the company said.

وكالة الأنباء الهندو-آسيوية

سان فرانسيسكو: الوضع الداكن الذي كان مطلوباً بشدة لفوائده بالتخفيف من إجهاد العين وسهولة القراءة العامة، قد يُطرح في تحديثات جديدة للكروم OS.

تم رصد في قناة غوول التجريبية كناري، حيث أفاد آندرويد سينترال أن إصدار كناري من نظام التشغيل الكروم يحتوي على نسخة تجريبية من الوضع المظلم لنظام التشغيل. وقال التقرير يوم الأحد “قد لا يتم الوصول إليه إلا من خلال وضع مطوِّر بليدينغ ايدج للمتصفح، لكن هذا قد يشير إلى أنه جاهز لنشره على نطاق أوسع قريبًا. توجد حاليًا بعض الأخطاء داخل إعداد الوضع الداكن حيث لا يزال قيد الاختبار.

يبدو أن الوضع الداكن يتم تطبيقه عبر واجهة المستخدم ولا يظهر فقط كخلفيات داكنة.

طرحت غووغل الوضع المظلم للعديد من خدماتها بما في ذلك الجيميل وتقويم غووغل، لذلك من المنطقي طرحه لنظام التشغيل كروم أيضًا. وكان الطلب على الوضع الداكن مرتفعًا لأي نظام تشغيل على مدار السنوات القليلة الماضية.

قدمت غوغل الأسبوع الماضي الوضع الداكن لشاشات العرض الذكية التي تعمل بنظام المساعد مثل نيست هاب.

وقالت الشركة: “يغير المظهر الداكن نظام ألوان الواجهة ويقلل من انبعاث الضوء، لذا فهو أسهل على العينين في الليل بينما لا يزال يوفر لك إمكانية الوصول المرئي واللمس”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format