💉 Health👮‍♂️ Government

Ehsan Announces Suspension of Medical Services

مركز إحسان يعلن عن وقف خدماته ذات الطابع الطبي

QNA

Doha: The Elderly Empowerment and Care Center (Ehsan), affiliated with Qatar Foundation for Social Work (QFSW), announced the suspension of its medical services, including the provision of physiotherapy services that were provided at the center. The center will continue to work to ensure that the elderly have access to these services in cooperation with the health authorities in the country.

Ehsan recently coordinated with the Ministry of Public Health to transfer the elderly who were in the inpatient care of the centers to Hamad Medical Corporation (HMC) in order to ensure that the highest standards of health care are provided to them during the pandemic.

Ehsan renewed its commitment to serving elderly citizens and residents in Qatar and it will continue to provide social and psychological counseling services and support programs for family caregivers, in addition to educational programs and raising community awareness of elderly issues. The center looks forward to reopening its day care branches (Ehsan Clubs) to receive its members in a timely manner.

This comes in an effort to enhance Ehsan’s readiness to respond to the challenges posed by the coronavirus pandemic and its social and economic effects, which affected all groups, particularly the elderly category that Ehsan targets with the services and programs it provides. 

قنا

الدوحة: أعلن مركز تمكين ورعاية كبار السن (إحسان) أحد المراكز المنضوية تحت مظلة المؤسسة القطرية للعمل الاجتماعي عن وقف خدماته ذات الطابع الطبي، بما في ذلك تقديم خدمات العلاج الطبيعي والتي كان يتم تقديمها في المركز. وسيواصل المركز العمل على ضمان وصول كبار السن لهذه الخدمات بالتعاون مع الجهات الصحية في الدولة.

كما قام المركز مؤخراً بالتنسيق مع وزارة الصحة العامة بنقل كبار السن الموجودين في الرعاية الداخلية للمراكز إلى مؤسسة حمد الطبية وذلك حرصاً على توفير أعلى معايير الرعاية الصحية لهم أثناء هذه الجائحة. ويواصل المركز متابعة أحوالهم من خلال الزيارات التي يقوم بها الأخصائيون الاجتماعيون في المركز إلى حين الانتهاء من المقر الجديد للرعاية الداخلية.

وجدد المركز التزامه بخدمة كبار السن في قطر من المواطنين والمقيمين من الجنسين بدون استثناء، وسيستمر في تقديم خدمات الاستشارات الاجتماعية والنفسية وبرامج الدعم لمقدمي الرعاية الأسرية بالإضافة إلى برامج التثقيف ورفع الوعي المجتمعي بقضايا كبار السن. ويتطلع المركز إلى إعادة افتتاح فروع الرعاية النهارية (نوادي إحسان) لاستقبال منتسبيها في الوقت المناسب.

ويأتي هذا في إطار التطوير الذي يشهده مركز تمكين ورعاية كبار السن (إحسان)، وسعياً إلى تعزيز جاهزية المركز للاستجابة للتحديات التي فرضتها جائحة كورونا وآثارها الاجتماعية والاقتصادية، والتي مست جميع الفئات وأثَّرت بشكل خاص على فئة كبار السن الذين يستهدفهم المركز بالخدمات والبرامج التي يقدمها.

يذكر أن مركز تمكين ورعاية كبار السن (إحسان) مؤسسة خاصة ذات نفع عام، تأسست في عام 2002 بهدف تعزيز الاعتراف بدور كبار السن وإسهاماتهم في التنمية الاجتماعية والاقتصادية والثقافية، وتمكينهم ودعم مشاركتهم النشطة في جميع المجالات، ونشر الوعي المجتمعي بحقوقهم وقضاياهم الأساسية، والعمل على تحقيق التواصل بين الأجيال، والتأكيد على دور الأسرة في رعايتهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format