😎 LifeStyle

10 Useful Foods that Cause Bad Smells

١٠ أطعمة مفيدة تسبب روائح كريهة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Eatthis.com, an American magazine, has warned of 10 foods that cause unpleasant odors other than onions and garlic, but that does not negate the fact that they have nutritional benefits. The writer Isadora Baum said in a report published in the American magazine, according to Al Jazeera Net today, that foods that cause unpleasant odors you can still include them in your diet and enjoy them, but just be aware of when and where you eat them.

And it published a list of 10 foods that can make you smell bad after eating:

Broccoli

Cruciferous plants can also cause bad odors for the same reasons, which are high amounts of fiber and sulfur-containing ingredients. But broccoli is very healthy and provides a lot of nutrients, so enjoy it, but with fewer proportions.

Cabbage

A type of cruciferous or cabbage vegetable, which makes it one of the foods that can cause you to smell unpleasant. “As a food rich in fiber, it can cause bacteria to ferment the fiber in the intestine that produces gas,” says Harris Pincus.

Coffee

Nutritionist Elise Shapiro says coffee can stimulate the central nervous system, which could trigger the stimulation of the sweat glands. Additionally, “coffee can also cause dry mouth, allowing bacteria to grow and cause bad breath.”


Eggs

Eggs also contain sulfur-filled compounds, which can make your gas smell unpleasant. Additionally, Harris Pincus, a dietitian and author of the book “The Protein Bucket Breakfast Club,” revealed that “a small percentage of people suffer from a genetic condition that results in the body being unable to break down a foul-smelling compound, resulting in a fish-like odor.” “.

Curry

“Many spice combinations add great flavor, but they also give off a pungent aroma due to their exposure to heat,” the writer quoted Brigitte Zeitlin, a registered dietitian and owner of BZ nutritionny, as saying. Curry is one of these spices, as the aroma can linger for a long time.

Fried food

It takes a long time for the body to break down and digest the fats and oils found in fried and greasy foods. According to Zeitlin, “As these processed foods settle in your stomach, they can become rancid, causing bad breath, bad burping and flatulence.”


Spicy food

When the body breaks down spicy foods, it turns them into gases containing sulfur, which escape through the pores and leave your body smelling strange for a few hours, until all of those gases are eliminated.

Beetroot

Despite the beauty that beetroot (beets) give to the dish, Elise Shapiro – a registered dietitian – stated that it “contains a high content of methyl, as such foods break down into chemical compounds in the digestive system, and can create a fish-like smell.”.

Asparagus

If you go to the bathroom to urinate shortly after eating asparagus, the urine is likely to be smelly. But this is completely normal. Lauren Harris Pincus, a nutritionist and dietitian and author of The Protein-Packed Breakfast Club, says that the sulfur compounds produced by asparagus are the reason behind this smell, and it is strange that some people do not produce This compound and they cannot smell it; If you are one of these then you are in luck.

Dairy

“Fats from dairy products can be excreted in sweat, which can lead to a strange smell,” Shapiro says. “The fat waste in dairy products is also digested by the bacteria on your skin, which causes strange body odor as well.”

الشرق

الدوحة: حذرت مجلة “إيت ذيس” Eatthis.com الأمريكية، من 10 أطعمة تسبب روائح كريهة غير البصل والثوم، إلا أن ذلك لا ينفي حقيقة فوائدها الغذائية.

وقالت الكاتبة إيزادورا باوم في تقرير نشرته المجلة الأمريكية، بحسب الجزيرة نت اليوم، إن الأطعمة التي تسبب الروائح الكريهة لا يزال بإمكانك إدراجها في نظامك الغذائي والاستمتاع بها، ولكن فقط كن على دراية بمتى وأين تتناولها.

ونشرت قائمة تضم 10 أطعمة يمكن أن تجعل رائحتك كريهة بعد تناولها:

البروكلي

نبات صليبي يمكن أن يؤدي أيضاً إلى انبعاث الروائح الكريهة للأسباب نفسها، وهي كميات عالية من الألياف والمكونات التي تحتوي على الكبريت. لكن البروكلي صحي للغاية، ويوفر الكثير من العناصر الغذائية، لذلك تمتع بالقليل منه.

الكرنب

نوع من الخضروات الصليبية أو الكرنبية، وهو ما يجعله من الأطعمة التي يمكن أن تسبب لك رائحة كريهة، حيث تقول هاريس بينكوس “كغذاء غني بالألياف، يمكن أن يتسبب في تخمير البكتيريا للألياف في الأمعاء التي تفرز الغازات”.

القهوة

تقول اختصاصية التغذية إليز شابيرو إن القهوة يمكن أن تنشط الجهاز العصبي المركزي، مما قد يؤدي إلى تحفيز الغدد العرقية. بالإضافة إلى ذلك، “يمكن للقهوة أيضاً أن تسبب جفاف الفم، مما يسمح للبكتيريا بالنمو والتسبب في رائحة الفم الكريهة”.

البيض

البيض يحتوي أيضاً على مركبات مليئة بالكبريت، والتي يمكن أن تجعل رائحة الغاز الخاصة بك كريهة. بالإضافة إلى ذلك، كشفت هاريس بينكوس -اختصاصية التغذية والحمية، ومؤلفة كتاب “ذا بروتين باكت بريكفاست كلوب”، أن “نسبة صغيرة من الناس يعانون من حالة وراثية تؤدي إلى عدم قدرة الجسم على تفكيك مركب كريه الرائحة، مما يؤدي إلى بروز رائحة تشبه السمك”.

الكاري

نقلت الكاتبة عن بريجيت زيتلين -اختصاصية تغذية مسجلة وصاحبة موقع “بي زي نيوتريشن” (BZnutritionny)- قولها “تضيف العديد من تركيبات التوابل نكهة رائعة، ولكنها تعطي أيضاً رائحة نفاذة بسبب تعرضها للحرارة”. والكاري أحد هذه التوابل، حيث يمكن أن تبقى رائحته مدة طويلة.

الطعام المقلي

يستغرق الجسم وقتاً طويلاً لتفكيك وهضم الدهون والزيوت الموجودة في الأطعمة المقلية المصنعة والدهنية. وحسب زيتلين فإنه “خلال استقرار هذه الأطعمة المصنعة في معدتك، فإنها يمكن أن تصبح نتنة، مما يسبب رائحة الفم الكريهة والتجشؤ الكريه وانتفاخ البطن”.

الطعام الحار

عندما يقوم الجسم بتفكيك الأطعمة الغنية بالتوابل، فإنه يحولها إلى غازات تحتوي على الكبريت، التي تخرج عبر المسام، وتترك رائحة جسمك غريبة لبضع ساعات، إلى أن يتم التخلص من كل تلك الغازات.

الشمندر

رغم الجمالية التي يضفيها الشمندر (البنجر) على الطبق، فإن إليز شابيرو -اختصاصية تغذية مسجلة- ذكرت أنه “يحتوي على نسبة عالية من مركب الميثيل، حيث إن مثل هذه الأطعمة تتحلل إلى مركبات كيميائية في الجهاز الهضمي، ويمكن أن تخلق رائحة تشبه السمك”.

نبات الهليون

إذا توجهت إلى الحمام للتبول بعد فترة وجيزة من تناول الهليون، فمن المحتمل أن تكون رائحة البول كريهة. لكن هذا طبيعي تماماً، إذ تقول لورين هاريس بينكوس -اختصاصية التغذية والحمية، ومؤلفة كتاب “ذا بروتين باكت بريكفاست كلوب” The Protein-Packed Breakfast Club– إن مركبات الكبريت التي ينتجها الهليون هي السبب وراء هذه الرائحة، ومن العجيب أن بعض الناس لا ينتجون هذا المركب ولا يستطيعون شمه؛ فإذا كنت أحد هؤلاء فأنت محظوظ.

الألبان

تقول شابيرو “يمكن إفراز الدهون المتأتية من منتجات الألبان في العرق، مما قد يؤدي إلى انبعاث رائحة غريبة. كما يتم هضم فضلات الدهون في منتجات الألبان بواسطة البكتيريا الموجودة على جلدك، والتي تسبب رائحة الجسم الغريبة أيضاً”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format