🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

A fast Coronavirus test ends quarantine

اختبار سريع لكورونا يلغي الحجر الصحي

Al-sharq – WGOQatar Translations

Doha: The International Air Transport Association (IATA) has begun work to establish a new system to detect infection with the Coronavirus, as an alternative to mandatory quarantine, in order to contribute to reviving the aviation industry, which the epidemic has entered into an unprecedented recession.

Euro News quoted Conrad Clifford, regional vice president for the Asia-Pacific region in IATA, that the International Air Transport Association, which represents about 290 airlines around the world, is currently cooperating with the International Civil Aviation Organization and the World Health Organization to develop rapid testing systems. For Coronavirus, be scalable and affordable.

“We need to get tested, because we want to get rid of the mandatory quarantine,” Clifford said in an interview with Bloomberg. Adding: “We have found that applying quarantine for a period of 14 days, exactly simulates the closure of borders between countries.”

And the official at the International Air Transport Association continued, saying: IATA prefers to do the test for Coronavirus infection before departure, and this is ideal, if we can find countries with similar levels of Corona risk such as Singapore and Hong Kong, then this matter dispels the need for a procedure More infection tests.

Test for less than 9 euros

Last week, Singapore and Hong Kong agreed to open their common borders, for the first time in seven months, and suspended the quarantine system that was imposed on people moving between the two countries, which would contribute to revitalizing economic business between the two most prominent financial centers in Asia.

Clifford pointed out that the cost of the test will likely be less than the equivalent of nine euros, stressing that the risk of infection for passengers is “very low” as airlines conduct a comprehensive sterilization of aircraft, and said that the chances of passengers contracting the virus are about one in 27 million.

Clifford indicated that the Air Transport Association forecast last June regarding airline losses due to the epidemic was around eighty billion euros, but that this number may rise further because the market has not yet resumed its activity as the aviation industry had hoped.

الشرق

الدوحة: بدأ الاتحاد الدولي للنقل الجوي “اياتا” العمل لإقامة نظام جديد للكشف عن الإصابة بفيروس كورونا، يكون بديلاً عن الحجر الصحي الإلزامي، وذلك للمساهمة في إنعاش صناعة الطيران التي أدخلها الوباء في حالة من ركود لا سابق لها.

ونقل موقع “يورو نيوز” عن نائب الرئيس الإقليمي لمنطقة آسيا والمحيط الهادئ في اياتا، كونراد كليفورد، إن اتحاد النقل الجوي الدولي ، الذي يمثل نحو 290 شركة طيران حول العالم، يتعاون حالياً مع منظمة الطيران المدني الدولي، ومنظمة الصحة العالمية لوضع أنظمة اختبار سريعة لفيروس كورونا، تكون قابلة للتطوير وبأسعار معقولة.

وقال كليفورد – في مقابلة مع وكالة بلومبيرغ – “نحن بحاجة إلى الاختبار، ذلك أننا نريد التخلص من الحجر الصحي الإلزامي”. مضيفاً: “لقد وجدنا أن تطبيق حجر لمدة 14 يوما، يحاكي تماما إغلاق الحدود بين الدول”.

وتابع المسؤول في اتحاد النقل الجوي الدولي قائلاً: إن اياتا تفضل أن يتم إجراء الاختبار الخاص بالإصابة بفيروس كورونا قبل المغادرة وهذا الأمر مثالي، إذا تمكنا من العثور على دول ذات مستويات مماثلة من مخاطر كورونا مثل سنغافورة وهونغ كونغ، فإن هذا الأمر يبدد الحاجة إلى إجراء مزيد من اختبارات الإصابة.

اختبار بأقل من 9 يورو

وكانت سنغافورة وهونغ كونغ اتفقتا الأسبوع الماضي على فتح حدودهما المشتركة، وذلك لأول مرة منذ سبعة أشهر، وأوقفتا العمل بنظام الحجر الصحي الذي كان مفروضاً تطبيقه على الأشخاص المتنقلين بين البلدين، الأمر الذي يساهم في تنشيط الأعمال الاقتصادية بين أبرز مركزين ماليين في آسيا..

ولفت كليفورد إلى أن تكلفة الاختبار ستكون على الأرجح أقل مما يعادل تسعة يوروهات، مؤكداً على أن خطر إصابة الركاب بالعدوى “منخفض للغاية” إذ تقوم شركات الطيران بإجراء تعقيم شامل للطائرات، وقال إن فرص إصابة الركاب بالفيروس تبلغ حوالي واحد من كل 27 مليونًا.

كليفورد أشار إلى أن توقعات اتحاد النقل الجوي في شهر يونيو الماضي بشأن خسائر شركات الطيران جراء الوباء كانت بحدود ثمانين مليار يورو، غير أن هذا الرقم قد يرتفع أكثر لأن السوق لم يعاود بعد نشاطه كما كانت صناعة الطيران تأمل.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
5
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format