💰 Business🦠Coronavirus

The Peninsula Highlights Strength of Real Estate Market Amid Covid-19 Crisis

البيننسولا: تنوه بقوة سوق العقارات في التغلب على تداعيات كورونا

QNA

Doha: Qatari daily newspaper The Peninsula affirmed in its Monday’s editorial that Qatar’s real estate market is booming again, contributing to the realisation of Qatar National Vision 2030.

The paper stressed that the ongoing infrastructure projects being carried out despite the Covid-19 pandemic as part of urban development plans has had a huge impact on real estate market this year, pointing out that the real estate sector, supported by a series of policy-driven decisions, is staging a turnaround with property deals expected to increase.

Qatar’s real estate market is booming again, and the sector has weathered the fallout from the COVID-19 pandemic and is witnessing a significant rise in property deals, the paper said, nothing that this can be gauged from the fact that property sales reached QR11.4 billion in the first six months this year, and also in September, real estate transactions reached QR3.16 billion. The figures indicate that the sector is continuing its steady growth and also confirms the strength of the growing Qatari economy, the paper added.

The paper referred to the governments recent decision to allow foreign companies and individuals to own real estate in 25 areas in the country, and that the owners of property that is worth no less than QR730,000 will be offered residency for them and their family, affirming that the decision will open up prospects for promising and high-return investment opportunities that benefit local and foreign investors, while advancing Qatars real estate market and contributing to the realisation of Qatar National Vision 2030 and beyond.

In order to facilitate construction and obtaining building permits, which will ultimately cause a rebound in the real estate market, the Building Permits Department at the Ministry of Municipality and Environment, launched the first edition of Building Requirements Guide, the paper said, noting in this regard the electronic building permits system that provides a single-window for obtaining building licences.

In conclusion, The Peninsula said that the Public Works Authority (Ashghal) is currently carrying out 33 infrastructure projects to serve more than 30,000 housing plots distributed over 17 areas in the country, adding that the Authority has also announced nine new construction contracts for roads and infrastructure development projects in citizen-owned lands in order to serve 5,111 housing plots in different regions across the country.

قنا

الدوحة: نوهت صحيفة / البيننسولا/ الناطقة بالإنجليزية في افتتاحيتها اليوم، بالنهوض الذي حققه سوق العقارات في قطر والذي يساهم في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030 وما بعدها.. مشددة على أن لمشاريع البنية التحتية الجارية حاليا على الرغم من الوباء، تأثيرا كبيرا على نمو سوق العقارات بشكل إيجابي هذا العام .. معتبرة ان قطاع العقارات المدعوم بسلسلة من القرارات، سيقوم بإجراء تحول في الصفقات العقارية المتوقع أن تزداد.

وأكدت، أن سوق العقارات في دولة قطر استطاع التغلب على تداعيات جائحة كورونا (كوفيد-19)، وأن يزدهر مرة أخرى، حيث بلغ إجمالي التداول العقاري خلال الأشهر الستة الأولى من العام الحالي 11.4 مليار ريال قطري، (حتى نهاية شهر يونيو)، كما بلغت المعاملات العقارية في سبتمبر 3.16 مليار ريال قطري، وتشير هذه الأرقام إلى أن القطاع يواصل نموه المطرد ويؤكد قوة الاقتصاد القطري المتنامي.

ولفتت الصحيفة إلى القرار الذي أصدرته الحكومة مؤخرًا بالسماح للشركات والأفراد غير القطريين بتملك عقارات في 25 منطقة في البلاد، بالإضافة إلى منح الإقامة لملاك العقارات التي لا تقل قيمتها عن 730 ألف ريال قطري، بحيث يحصل مالك العقار من هذه الفئة على إقامة له ولأسرته، مما سيفتح آفاقًا لفرص استثمارية واعدة وذات عائد مرتفع تعود بالنفع على المستثمرين المحليين والأجانب، مع النهوض بسوق العقارات في قطر والمساهمة في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030 وما بعدها.

وأوضحت / البيننسولا/ أنه من أجل تسهيل البناء والحصول على تصاريح البناء، أطلقت إدارة مجمع رخص البناء بوزارة البلدية والبيئة الإصدار الأول من دليل اشتراطات البناء في دولة قطر .. منوهة في هذا المجال بنظام تصاريح البناء الإلكتروني الذي يوفر نافذة واحدة للحصول على تراخيص البناء.

وذكرت في ختام تعليقها أن هيئة الأشغال العامة (أشغال) تعمل حاليًّا على استكمال أعمال 33 مشروع بنية تحتية لخدمة أكثر من 30 ألف قسيمة سكنية موزعة في 17 منطقة، بالإضافة إلى إعلان الهيئة عن توقيع تسعة عقود إنشائية جديدة لمشاريع تطوير الطرق والبنية التحتية بأراضي المواطنين، وذلك لخدمة 5,111 قسيمة سكنية في مناطق مختلفة في أنحاء الدولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format