📚Education

Students from 25 Countries Participate in CMU-Q Virtual Experience

كارنيجي ميلون تنظم فعالية لاكتشاف الدراسة بها بمشاركة طلاب من ٢٥ دولة

QNA

Doha: Nearly 200 high school students from 25 countries tuned in to Experience CMU-Q, a Carnegie Mellon University in Qatar workshop for exploring study and career options in science, technology and business. CMU-Q is a Qatar Foundation partner university.

This is the first time that CMU-Q has offered Experience CMU-Q virtually, which allowed students outside of Qatar the opportunity to participate. In addition to Qatar, students logged in from India, Kazakhstan, Lebanon, Morocco, Nepal, Nigeria, Pakistan, South Africa, and Uzbekistan.

The Experience CMU-Q workshop is held twice a year for pre-college students to learn more about the academic programs at CMU-Q. The Qatar campus offers undergraduate programs in biological sciences, business administration, computational biology, computer science, and information systems.

Carnegie Mellon University in Qatar is now accepting applications for fall 2021 enrollment. The early decision deadline for students who have previously attended a CMU-Q workshop is Nov. 1, 2020. The deadline for regular applications is Feb. 1, 2021.

قنا

الدوحة: شارك نحو 200 طالب ثانوي من 25 دولة حول العالم في فعالية “جرب الدراسة في جامعة كارنيجي ميلون في قطر” الافتراضية التي نظمتها الجامعة لاستكشاف خيارات الدراسة والعمل ضمن اختصاصات العلوم، والتكنولوجيا والأعمال.

وتنظم جامعة كارنيجي ميلون في قطر، إحدى الجامعات الشريكة لمؤسسة قطر، هذه الفعالية للمرة الأولى عبر الإنترنت، الأمر الذي أتاح لطلاب المرحلة الثانوية المقيمين خارج دولة قطر فرصة التواصل والمشاركة، إلى جانب الطلاب المشاركين من دولة قطر، حيث شارك في الفعالية طلاب من الهند، وكازاخستان، ولبنان، والمغرب، والنيبال، ونيجيريا، وباكستان، وجنوب أفريقيا، وأوزبكستان وغيرها.

وكانت جامعة كارنيجي ميلون في قطر قد دأبت على تنظيم فعالية “جرب الدراسة في جامعة كارنيجي ميلون في قطر” مرتين خلال العام، لتتيح من خلالها الفرصة لطلاب المرحلة الثانوية لمعرفة المزيد من التفاصيل حول مختلف مجالات الدراسة فيها، ضمن اختصاصات العلوم البيولوجية، وإدارة الأعمال، وعلم الأحياء الحاسوبي، وعلوم الحاسوب، وأنظمة المعلومات.

وتتلقى جامعة كارنيجي ميلون في قطر حاليا طلبات الالتحاق لفصل الخريف 2021، مع العلم بأن الموعد النهائي لمرحلة الالتحاق المبكر للطلاب الذين سبق وشاركوا في هذه الفعالية هو الأول من نوفمبر 2020، أما الموعد النهائي لتقديم طلبات الالتحاق العادية فهو الأول من فبراير 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format