🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

U.S. company pauses coronavirus vaccine study, citing ‘unexplained illness’ in volunteer

شركة أمريكية تعلق تجارب لقاح ضد كورونا بسبب مرض غامض أصاب متطوع

BBC

London: Johnson & Johnson has paused its Covid vaccine trial to investigate why one participant in the study fell ill.

The company said an independent review would check if the person’s unexplained symptoms were related to the jab.

It has suspended recruitment to the phase three trial as a precaution.

It said in large trials, with tens of thousands of volunteers, it was to be expected that some may become unwell during the study period.

The company said that for privacy reasons, it could not give more details about the participant.

“We’re also learning more about this participant’s illness, and it’s important to have all the facts before we share additional information,” it said in a statement.

It is not the first Covid vaccine trial to be suspended – a participant in the UK’s Oxford University study had an unexplained illness too, but it has since been deemed safe to resume, except for in the US where regulators are still in discussions with manufacturer Astra Zeneca.

There are nearly 180 vaccine candidates being tested around the world, but none has yet completed clinical trials.

The Johnson & Johnson jab, like the Oxford University Astra Zeneca one, is in the advanced stage of testing.

Both use a modified common cold virus to prime the immune system against Covid.

The Johnson & Johnson trial had started recruiting participants in late September, with a goal of enrolling up to 60,000 volunteers across more than 200 sites in the US as well as in South America and South Africa.

Source: bbc

الشرق

الدوحة: تزامنا مع الجهود المبذولة من الشركات العالمية لإجراء تجارب سريرية بهدف التوصل للقاح كورونا ، علقت “جونسون آند جونسون”، الإثنين 12 أكتوبر/تشرين الأول 2020، التجارب السريرية للقاح مرشح لمرض كوفيد-19 مؤقتاً بعد إصابة أحد المشاركين بمرض لا تفسير له.

وقالت الشركة في بيان لها إن مجلساً مستقلاً لمراقبة البيانات والسلامة وكذلك أطباء الحالات السريرية والسلامة بالشركة يعكفون على دراسة وتقييم المرض الذي أصيب به المشارك، وفقا لرويترز.

 مضيفة أن التعليق يعتبر أمراً عادياً في التجارب الكبيرة التي تجرى بمشاركة عشرات الآلاف من البشر، وقالت إن “التوقف بهدف الدراسة” عن إعطاء جرعات من اللقاح المقترح مختلف عن “التوقف لأغراض تنظيمية” بأوامر من السلطات الصحية.

وبدأت التجربة التي أُجريت على ما يقرب من ألف من البالغين الأصحاء، والتي تدعمها الحكومة الأمريكية، بعد أن اكتُشف في يوليو/تموز 2020 أن جرعة واحدة من اللقاح توفر حماية قوية للقرود.

  وفي وقت سابق أظهرت نتائج مؤقتة أن جرعة واحدة من لقاح كوفيد-19 التجريبي لشركة جونسون آند جونسون حفّزت استجابة مناعية قوية للوقاية من فيروس كورونا، في وقت حذرت فيه منظمة الصحة العالمية من تزايد أعداد قتلى الفيروس بالعالم قبل التوصل للقاح مُعتمد.

وكالة رويترز قالت إن نتائج اللقاح المسمى “إيه. دي 26. كوف 2. إس” أظهرت أنه يمكن تحمله بشكل جيد وبنفس القدر في جرعتين مختلفتين، لكن ليس من الواضح إن كان كبار السن، وهم إحدى أكثر الفئات السكانية عرضة لخطر الإصابة بالفيروس، سيتمتعون بنفس الحماية التي يتمتع بها الأشخاص الأصغر سناً من لقاح جونسون آند جونسون.

ولم تكن خطوة “جونسون آند جونسون”  هي الأولى ، حيث تأتي بعد خطوة مماثلة اتخذتها شركة أسترازينيكا، ففي وقت سابق أفادت تقارير صحفية بأن مجموعة “أسترازينيكا” التي تتعاون مع جامعة أكسفورد قرّرت “طواعية تعليق” التجارب السريرية التي تجريها حول العالم على لقاح تجريبي ضدّ مرض كوفيد-19 الناجم عن فيروس كورونا، طوّرته شريكتها جامعة أكسفورد، وذلك بعد إصابة أحد المشاركين في هذه التجارب بـ”مرض محتمل غير مبرّر”.

وياتي السباق المحموم لإنتاج لقاح محتمل ضد كورونا في وقت يقترب عدد وفيات الفيروس فيه من مليون حالة وفاة بأنحاء العالم، بينما قالت وكالة رويترز إن عدد الإصابات وصل إلى أكثر من 32.34 مليون إصابة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format