🌍 World

Biggest World War Two Bomb Found in Poland Explodes While Being Defused

انفجار أكبر قنبلة من بقايا الحرب العالمية الثانية أثناء محاولة إبطال مفعولها في بولندا

QNA

Warsaw: The biggest World War II bomb ever found in Poland exploded under water on Tuesday as navy divers tried to defuse it.

“The deflagration process turned into detonation. The object can be considered as neutralised, it will not pose any more threat,” the spokesman of the 8th Coastal Defense Flotilla Second-Lieutenant Grzegorz Lewandowski was quoted as saying by Polish Press Agency (PAP).

More than 750 people had been evacuated from the area near the Piast Canal outside the town of Swinoujscie where the Tallboy bomb used by Britain’s Royal Air Force (RAF) was found. It weighed nearly 5,400 kg, including 2,400 kg of explosive.

The site where the bomb was found is located outside the town of Swinoujscie in northwestern Poland, where a LNG terminal was opened in 2016.

Germany and Poland are among the most European countries where unexploded bombs dating back to World War II are found.

قنا

وارسو: انفجرت أكبر قنبلة تم العثور عليها على الإطلاق من بقايا الحرب العالمية الثانية في بولندا تحت سطح البحر، خلال محاولة غواصين من البحرية إبطال مفعولها.

ونقلت وكالة الأنباء البولندية الرسمية عن المتحدث باسم أسطول الدفاع الساحلي الثامن قوله إن “عملية إبطال المفعول تحولت إلى تفجير”، مضيفا “يمكن القول إنه تم إبطال مفعول أكبر قنبلة يتم العثور عليها دون أن تتسبب في خسائر بشرية، لاسيما أن جميع الغواصين كانوا خارج منطقة الخطر”.

وفي سياق متصل، أجلت السلطات البولندية أكثر من 750 شخصا من المنطقة، التي عثر فيها على قنبلة /تالبوي/ التي استخدمها سلاح الجو الملكي البريطاني خلال الحرب العالمية الثانية وتزن نحو 5400 كيلوجرام منها 2400 كيلوجرام من المتفجرات.

ويقع الموقع الذي عثر فيه على القنبلة خارج بلدة /اشوينواويشتشه/ في شمال غربي بولندا، حيث تم افتتاح محطة للغاز الطبيعي المسال في عام 2016.

جدير بالذكر أن ألمانيا وبولندا من أكثر البلدان الأوروبية التي يتم فيهما العثور على قنابل غير متفجرة تعود للحرب العالمية الثانية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
5
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format