😎 LifeStyle📱 Technology

This is how Google automatically predicts what you like to Search

إليكم الطريقة التي يتنبأ فيها غوغل بالمواضيع التي ترغبون في البحث عنها

IANS

San Francisco – As soon as you start typing on Google Search, predictions appear in the search box to help you finish what you’re typing and the credit goes to the Autocomplete feature.

According to Google, predictions reflect searches that have been done on Google.

“To determine what predictions to show, our systems begin by looking at common and trending queries that match what someone starts to enter into the search box,” the company explained in a blog post.

For instance, if you were to type in “best star trek”, we’d look for the common completions that would follow, such as “best star trek series” or “best star trek episodes.”

“We don’t just show the most common predictions overall. We also consider things like the language of the searcher or where they are searching from, because these make predictions far more relevant,” Google said.

To provide better predictions for long queries, Google systems may automatically shift from predicting an entire search to portions of a search.

The company said it also takes freshness into account when displaying predictions.

“If our automated systems detect there’s rising interest in a topic, they might show a trending prediction even if it isn’t typically the most common of all related predictions that we know about”.

Predictions also will vary depending on the specific topic that someone is searching for.

People, places and things all have different attributes that people are interested in.

For example, someone searching for a “trip to New York” might see a prediction of “trip to New York for Christmas,” as that’s a popular time to visit that city.

“Predictions will reflect the queries that are unique and relevant to a particular topic,” Google said.

Autocomplete differs from Google Trends which is a tool for journalists and anyone else who’s interested to research the popularity of searches and search topics over time.

Google said that predictions aren’t perfect and it has systems designed to prevent potentially unhelpful and policy-violating predictions from appearing.

“Secondly, if our automated systems don’t catch predictions that violate our policies, we have enforcement teams that remove predictions in accordance with those policies,” the tech giant explained.

خدمة الأخبار الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar

سان فرانسيسكو – بمجرد بدء الكتابة في محرك بحث غوغل “غوغل سيرش”، تظهر التنبؤات في مربع البحث لمساعدتك في إنهاء ما تكتبه، ويعود الفضل في ذلك إلى ميزة الإكمال التلقائي.

وفقًا لـ Google ، تعكس التنبؤات عمليات البحث التي تمت على Google.

“لتحديد ما هي التنبؤات التي ستظهر لك، تبدأ أنظمتنا بالنظر في الأسئلة الشائعة والرائجة من التي تتطابق مع ما يبدأ شخص ما بكتابته في مربع البحث” كما وضحت الشركة في منشور.

على سبيل المثال ، إذا كنت تكتب “أفضل ستار تريك” ، فإننا سنبحث عن التتمة الشائعة لتلك العبارة، مثل “أفضل سلسلة ستار تريك” أو “أفضل حلقات من ستار تريك”.

“نحن لا نظهر فقط التنبؤات الأكثر شيوعاً. كما أننا ننظر في أشياء مثل لغة الباحث أو من أين يبحثون، لأنها أمور تجعل التنبؤات أكثر صلة بكثير”. كما وضح غوغل.

لتوفير تنبؤات أفضل للاستعلامات الطويلة، قد تنتقل أنظمة غوغل تلقائيًا من التنبؤ ببحث بأكمله إلى أجزاء من البحث.

وقالت الشركة إنها تأخذ أيضا الحداثة في الاعتبار عند عرض التوقعات.

“إذا كشفت أنظمتنا الآلية عن وجود اهتمام متزايد في موضوع ما، فإنها قد تظهر تنبؤ رائج حتى لو لم يكن عادة الأكثر شيوعاً من جميع التنبؤات ذات الصلة التي نعرفها”.

وستختلف التنبؤات أيضًا وفقًا للموضوع المحدد الذي يبحث عنه شخص ما.

الناس والأماكن والأشياء كلها لها سمات مختلفة يهتم فيها الناس.

على سبيل المثال، قد يرى شخص يبحث عن “رحلة إلى نيويورك” تنبؤًا بـ “رحلة إلى نيويورك لعيد الميلاد”، لأن هذا وقت شائع لزيارة تلك المدينة.

“ستعكس التنبؤات الاستفسارات الفريدة ذات الصلة بموضوع معين”، قال غوغل.

الإكمال التلقائي يختلف عن “غوغل تريندز” وهي أداة للصحفيين وأي شخص آخر مهتم للبحث عن شعبية عمليات البحث ومواضيع البحث على مر الزمن.

وقالت غوغل إن التوقعات ليست مثالية ولديها أنظمة مصممة لمنع التوقعات التي يحتمل أن تكون غير مفيدة وتنتهك السياسة من الظهور.

“ثانياً، إذا لم تلتقط أنظمتنا الآلية تنبؤات تنتهك سياساتنا، فإن لدينا فرق إنفاذ تزيل التنبؤات وفقا لتلك السياسات”، كما أوضحت شركة التكنولوجيا العملاقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format