🌍 World🦠Coronavirus

Trump Says He is Free of Coronavirus

ترامب يعلن أنه لم يعد مصابا بفيروس كورونا

QNA

Washington: US President Donald Trump indicated on Sunday that he no longer has the coronavirus and that he was no longer on medications for the virus.

“Yes, and not only that, it seems like I’m immune, so I can go way out of a basement, which I would have done anyway,” Trump said in an interview on Fox News.

“The president is in very good shape to fight the battles,” Trump added. “I beat this crazy horrible China virus. I passed the highest test, the highest standards, and I’m in great shape. And I have to tell you I feel fantastically. I really feel good.”

Trump made the comments the day after his first public appearance since being diagnosed with the coronavirus Saturday. The interview is a continuation of a virtual media blitz the president has been engaged in this week as he convalesces.

Trump’s physician said on Saturday the president had taken a test showing he was no longer infectious and there was no evidence “of actively replicating virus”.

The president also addressed criticism of his Saturday event in his interview.

“The White House doctors are the best… they said totally free of spreading, there’s no spread,” Trump said, adding that he was on the White House balcony for his Saturday event.

Trump also defended his record from the initial stages of the pandemic, noting that he was initially criticized for barring travel from China in January.

“It should have never happened, it’s China’s fault,” Trump said.

Trump’s comments came just over three weeks before the presidential election, for which many states are moving to primarily mail voting, with some even extending deadlines for mail-in ballots to be returned or mailing ballots to all registered voters. Trump has been very critical of those moves, and on Sunday said “law enforcement” is watching Democrat-controlled states like Nevada, Pennsylvania and North Carolina.

قنا

واشنطن: قال الرئيس الأمريكي دونالد ترامب، اليوم، إنه لم يعد مصابا بفيروس كورونا /كوفيدـ19/، ولا يتناول أي دواء في الوقت الحالي.

وأضاف ترامب في حديث لقناة /فوكس نيوز/ الأمريكية، “يبدو أنني محصن ضد الفيروس. أنا في حالة جيدة جدا لخوض المعارك، لقد تغلبت على هذا المرض المروع واجتزت أعلى الاختبارات.. وأشعر الآن بشعور رائع للغاية”.. مؤكدا أنه قادر على العودة إلى الحملة الانتخابية، دون أن يشكل خطورة على الآخرين، وذلك قبيل أسابيع من الانتخابات المقررة في الثالث من نوفمبر المقبل.

وامتدح ترامب فريقه الطبي، قائلا “أطباء البيت الأبيض هم الأفضل، لقد قالوا إنه ليس هناك خطورة من انتشار الفيروس، لذا ليس هناك انتشار”.

ودافع الرئيس الأمريكي عن سجله في المراحل الأولى من تفشي الوباء، منوها بأنه تعرض للانتقاد في بادئ الأمر حين قرر منع السفر من الصين إلى الولايات المتحدة في يناير الماضي.

كما حمل ترامب الصين، مجددا، مسؤولية انتشار الوباء، قائلا “لم يكن يجدر بهذا أن يحدث، إنه خطأ الصين”.

وأضاف أنه كانت هناك بعض التوقعات بأن عدد الوفيات جراء كورونا في الولايات المتحدة ربما يصل إلى مليوني حالة، معتبرا أنه قام بـ”عمل هائل”.

وكان الدكتور شون كونلي طبيب ترامب، أكد أمس، أن الرئيس ترامب لم يعد مصدرا لنقل عدوى /كوفيدـ19/ الذي أصيب به مؤخرا.

وأطل ترامب في وقت سابق اليوم، على مئات من أنصاره، في أول مناسبة عامة يحضرها منذ إصابته بالفيروس، معلنا من شرفة البيت الأبيض، أنه يشعر بـ”حالة رائعة”.

ويحرص ترامب على العودة للحملة الانتخابية بعد أن غاب عنها أكثر من أسبوع، حيث يعتزم السفر إلى ولاية فلوريدا المهمة غدا /الاثنين/، على أن يعقبها لقاءات شعبية في بنسلفانيا وأيوا يومي /الثلاثاء/ و/الأربعاء/ المقبلين على الترتيب.

وألغت لجنة المناظرات الرئاسية الأمريكية تنظيم المناظرة الثانية التي كانت مقررة الخميس المقبل، بين المرشحَين للرئاسة الأمريكية، الجمهوري دونالد ترامب، والديمقراطي، جو بايدن.

وبعد الإعلان عن إصابة الرئيس الأمريكي بفيروس كورونا /كوفيد-19/، حوّلت اللجنة هذه المناظرة، التي كان مقررا إجراؤها في ميامي بفلوريدا، إلى لقاء افتراضي عبر الإنترنت، وهو ما رفضه ترامب بشكل قاطع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format