😎 LifeStyle

A sweet potato and mushroom quesadilla-pizza mash-up that’ll surprise you

بيتزا الكساديا بخليط من البطاطا الحلوة والفطر سيفاجئك

By Joe Yonan / The Washington Post

At first glance, you might not think that Jacques Pépin and Haile Thomas have all that much in common.

He, of course, is one of the best-known chefs in the world, an 84-year-old Frenchman whose books (including classic encyclopedias of technique) and public TV series (including with Julia Child) have made him a true culinary icon. She is the 19-year-old daughter of Jamaican immigrants who this year wrote her first cookbook, “Living Lively,” focused on healthy, plant-based recipes.

But take a closer look and you see some similarities. Like Pépin, Thomas is truly a teacher at heart. At the tender age of 12, she founded a nonprofit, Happy, dedicated to empowering kids through, among other things, cooking and nutrition camps. Her mission started in 2009, when her father was diagnosed with Type 2 diabetes, and she and her family “completely reversed” it by creating “lasting healthy lifestyle and eating habits,” as she writes.

And like Pépin, she displays a refreshingly open attitude toward food, free of purism and dogma. If you didn’t realize this was a signature Pépin quality, you might not have been following his career closely enough. As much as I love – and have learned from – his book “La Technique” and “La Methode,” for example, it’s his shortcut tips and recipes that I have used the most, particularly from his shows “Fast Food My Way” and “More Fast Food My Way” and their companion books. They’re some of the least pretentious cookbooks I’ve ever read.

Just this spring, Pépin released a series of videos showing the types of things he makes off the cuff with common ingredients he has around the house. One of those was for a “pizza” made with flour tortillas. (I put it in quotes to – hopefully – appease all you pizza purists out there.) The first time I saw Pépin turn a flour tortilla into something like this was in 2008, when he came to The Washington Post and showed us how he makes a pear tart with the tortilla subbing for pastry. It’s basically flour and water, he said – why not?

Why not, indeed? I was endeared to him in an instant, and the feeling has never abated.

Thomas has a pizza treatment in “Living Lively” that reminded me of Pépin’s. She goes a little further, spreading mashed sweet potato between two tortillas, topping them with a barbecue sauce and vegetables, and roasting until the tortilla crisps up on the bottom. It’s like a quesadilla-meets-pizza, but also a little like neither. I was a little skeptical the first time I made it, but it was so simple and tasted so good that any doubts disappeared.

Best of all, I started thinking of all the ways I might switch it up. Thomas gave me more than a recipe; she taught me something new, just like Pépin does virtually every time I watch him in action.

Barbecue Sweet Potato Tortizzas

Active: 15 minutes | Total: 55 minutes

2 to 4 servings

If your kids like pizza, quesadillas and sweet barbecue sauce, this mash-up should appeal to them. (And they might even want to help make them.) Feel free to substitute your family’s favorite vegetable toppings.

Make Ahead: The mashed sweet potatoes can be refrigerated for up to 5 days or frozen for up to 3 months.

Storage Notes: The finished tortizzas can be refrigerated for up to 3 days; reheat in a 200-degree oven.

INGREDIENTS

2 medium sweet potatoes (about 1 pound 8 ounces total), scrubbed and pierced several times with a knife

4 (8-inch) flour tortillas

3/4 cup store-bought barbecue sauce

1/2 small red onion (2 ounces), thinly sliced

1 small yellow or orange bell pepper (6 ounces), stemmed, seeded and thinly sliced

1 cup (3 ounces) thinly sliced mushrooms, preferably a tender variety such as maitake or oyster

2 tablespoons plus 2 teaspoons extra-virgin olive oil, divided

Chopped fresh cilantro or flat-leaf parsley, for garnish

STEPS

Position a rack in the middle of the oven and preheat to 400 degrees.

Microwave the sweet potatoes on HIGH for 2 minutes. Transfer them to a rimmed baking sheet and roast for about 30 minutes, or until soft when pierced with a skewer or fork. Transfer the potatoes to a bowl and leave the oven on. When the potatoes are cool enough to handle, peel and mash them with a fork.

Lay two of the tortillas on the countertop and divide the mashed sweet potato evenly between them, smearing to coat each from edge to edge. Top with the remaining two tortillas. Divide the barbecue sauce between them, again spreading to coat the tops of each from edge to edge (so the edges don’t curl when baking). Layer on the onion, followed by the bell peppers, and finish with the mushrooms. Drizzle 1 teaspoon of the olive oil over each stack.

Drizzle the baking sheet that you used for the sweet potatoes with the remaining 2 tablespoons of the olive oil. Transfer the tortilla stacks to the baking sheet, and bake for about 25 minutes, or until the mushrooms collapse and are tender and the tortillas are lightly browned and crisp on the bottom.

Top the tortizzas with cilantro or parsley, cut into wedges and serve hot.

Nutrition | Calories: 380; Total Fat: 13 g; Saturated Fat: 2 g; Cholesterol: 0 mg; Sodium: 774 mg; Carbohydrates: 60 g; Dietary Fiber: 5 g; Sugars: 18 g; Protein: 6 g.

Adapted from “Living Lively” by Haile Thomas (William Morrow Cookbooks, 2020).

جو يونان / ذا واشنطن بوست

للوهلة الأولى، قد لا تعتقد أن بين جاك بيبين وهايلي توماس كل تلك الصفات المشتركة.

بالتأكيد أنه واحد من أشهر الطهاة في العالم، وهو فرنسي يبلغ من العمر 84 عامًا جعلته كتبه (بما في ذلك الموسوعات الكلاسيكية للتقنيات) والمسلسلات التلفزيونية العامة (بما في ذلك وذ جوليا تشايلد) رمزًا حقيقيًا للطهي. وهي ابنة المهاجرين الجامايكيين البالغة من العمر 19 عاماً، التي ألفت هذا العام كتاب الطبخ الأول لها، “ليفينغ لايفلي”، الذي يركز على وصفات صحية نباتية.

ولكن ألق نظرة أقرب وسترى بعض أوجه التشابه. مثل بيبين، توماس معلمة بالفطرة. في سن ال 12، أسست منظمة “هابي” وهي منظمة غير ربحية مكرسة لتمكين الأطفال في مجال الطبخ ومخيمات التغذية من بين أمور أخرى. بدأت مهمتها في عام 2009، عندما تم تشخيص إصابة والدها بمرض السكري من النوع الثاني، وقالت إنها وعائلتها “عكسوا ذلك تماماً” من خلال خلق “نمط حياة صحي دائم وعادات غذائية”، كما تكتب.

ومثل بيبين، تظهر موقفاً منفتحاً بحيوية تجاه الطعام، خالياً من الصفائية والدوغما. إذا كنت لم تدرك أن تلك صفات جوهرية في بيبين، فلربما أنك لم تكن تتابع مسيرته المهنية عن كثب بما فيه الكفاية. بقدر ما أحب – وتعلمت من – كتابه ” لا تيكنيك” و ” لا ميثود”، على سبيل المثال، إنها نصائحه ووصفاته المختصرة التي استخدمتها أكثر شيء، لا سيما من عروضه “فاست فود ماي واي” و “مور فاست فود ماي واي ” والكتب المرافقة لها. إنها من أقل كتب الطبخ الطنانة التي قرأتها على الإطلاق.

في ربيع هذا العام فقط، أصدر بيبين سلسلة من مقاطع الفيديو التي تظهر أنواع الوجبات التي يعدها من المكونات الشائعة التي لديه في أنحاء المنزل. واحد من تلك المقاطع كان ل “البيتزا” المصنوعة من تورتيلا الدقيق. (وضعتها بين ضفري اقتباس لأنال – على ما آمل – استرضاء جميع متبعي المذهب الصفائي من محبي البيتزا.) المرة الأولى التي رأيت بيبين يحول تورتيلا الدقيق إلى شيء من هذا القبيل كان في عام 2008، عندما جاء إلى واشنطن بوست وأظهر لنا كيف أنه يصنع تارت الكمثرى بالتورتيلا بدلاً عن عجينة الحلويات. إنه في الأساس دقيق وماء، كما قال – لم لا؟

لم لا، حقاً؟ لقد أعجبت به في لحظة، والشعور لم يخف أبداً.

توماس لديها وصفة للبيتزا في كتابها “ليفينغ لايفلي” ذكرتني ببيبين. تذهب أبعد من ذلك بقليل، وتنشر البطاطا الحلوة المهروسة بين رقاقتين من التورتيا، وتضع فوقها صلصة الشواء والخضروات، وتشويها إلى أن تصبح التورتيا مقرمشة من الأسفل . انها مثل كويساديلا تجتمع مع البيتزا، ولكن أيضا مختلفة عن الاثنين. كنت متشككاً قليلاً في المرة الأولى التي صنعتها، ولكنها كانت وصفة بسيطة جداً ومذاقها رائع للغاية بحيث اختفت أي شكوك.

أفضل للجميع، بدأت أفكر في جميع الطرق التي يمكنني بها تبديل الأسلوب. توماس أعطتني أكثر من مجرد وصفة؛ علمتني شيئا جديدا، تماما كما يفعل بيبين تقريباً في كل مرة أشاهده يعمل.

تورتيلا البيتزا بالبطاطس الحلوة وصوص الباربكيو

مدة التحضير النشطة: 15 دقيقة / المجموع: 55 دقيقة

من 2 إلى 4 حصص

إذا كان أطفالك يحبون البيتزا، الكساديا وصلصة الباربكيو الحلوة، فإن هذا المزيج سيروق لهم. (وربما سيرغبون في المساعدة على تحضيره.) لا تتردد في اختيار الخضروات المفضلة لدى عائلتك.

التحضير المسبق: يمكن أن تكون البطاطا الحلوة المهروسة مبردة لمدة تصل إلى 5 أيام أو مجمدة لمدة تصل إلى 3 أشهر.

ملاحظات التخزين: يمكن وضع تورتيلا البيتزا في البراد لمدة تصل إلى 3 أيام؛ إعادة تسخين في فرن 200 درجة.

المكونات

حبتي بطاطس حلوة حجم متوسط (بمجموع وزن يقارب 1 باوند و8 اونصات)، مفروكة ومثقوبة عدة مرات بسكين

4 (8 انش) رقائق من تورتيلا الطحين

4/3 كوب صلصة باربكيو جاهزة

2/1 بصلة حمراء صغيرة (2 أونصة)، مقطعة شرائح رقيقة

حبة صغيرة من الفلفل الأصفر أو البرتقالي (6 أونصات)، نزيل جذورها ونقطعها شرائح رقيقة

1 كوب (3 أونصات) شرائح فطر رقيقة، ويفضل اختيار نوع طري مثل مايتاك أو اويستر

2 ملعقة طعام بالإضافة إلى 2 ملعقة صغيرة زيت زيتون بكر، مقسمة

الكزبرة الطازجة المفرومة أو البقدونس المسطح، للتزيين

الخطوات

ضع رفًا في منتصف الفرن وارفع درجة الحرارة إلى 400 درجة.

ضع البطاطا الحلوة في المايكرويف على حرارة مرتفعة لمدة 2 دقيقة. قم بنقلها إلى ورقة الخبز المطلية وقم بشوائها لمدة 30 دقيقة تقريبا، أو حتى تكون لينة عند إدخال سيخ أو شوكة بها. انقل البطاطا إلى وعاء واترك الفرن مشتغلاً. عندما تكون البطاطا باردة بما يكفي للتعامل معها، قم بتقشيرها وهرسها بواسطة شوكة.

ضع اثنين من شرائح التورتيا على لوح التقطيع ووزع البطاطا الحلوة المهروسة بالتساوي بينهما، قم بمدها لتغطي كامل سطح الرقاقة من الحافة إلى الحافة. ضع رقاقتي التورتيلا المتبقيتين فوقهما. وزع صلصة الباربكيو بينهما، ومجدداً قم بتوزيعها لتغطي الرقائق من الحافة إلى الحافة (حتى لا تتجعد الحواف عند الخبز). طبقة من البصل، يليها الفلفل، وأخيراً الفطر. رش 1 ملعقة صغيرة من زيت الزيتون على كل كومة.

رش ورقة الخبز التي استخدمتها للبطاطس الحلوة بملعقتي الطعام المتبقية من زيت الزيتون. انقل التورتيا إلى ورقة الخبز، وضعها في الفرن لمدة 25 دقيقة تقريباً، أو حتى يتغير قوام الفطر ويصبح طرياً وتصبح والتورتيا بلون بني فاتح ومقرمشة من الجزء السفلي.

رش تورتيلا البيتزا بالكزبرة أو البقدونس، قطعها إلى أسافين وقدمها ساخنة.

العناصر الغذائية | السعرات الحرارية: 380؛ الدهون الكاملة: 13 غرام؛ الدهون المشبعة: 2 غرام؛ الكوليسترول: 0 ملغ. الصوديوم: 774 ملغ. الكربوهيدرات: 60 غرام؛ الألياف الغذائية: 5 غرام. السكريات: 18 غرام؛ بروتين: 6 غ.

مقتبس من كتاب “ليفينغ لايفلي” لهايلي توماس (كتب وليام مورو للطبخ، 2020).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format