⚽ QSL

Al Sadd Beat Al Arabi to Win Ooredoo Cup Title

السد يفوز على العربي برباعية ويتوّج بلقب كأس أريد لكرة القدم

QNA

Doha: Al Sadd captured the 2019-20 season Ooredoo Cup champions after they beat Al Arabi 4-0 in the final at the Al Duhail Stadium on Saturday.

Yousef Abdulrazaq (17th minute), Nam Tae-Hee (53rd minute), Santi Cazorla (77th minute) and Rodrigo Tabata (90+1) scored for Al Sadd.

Al Sadd were crowned as champions in a festive atmosphere as their players and technical as well as administrative staff celebrated the occasion.

In hindsight, Al Sadd had much more of the ball right throughout the game and were in control, whereas Al Arabi showed promise in the first half only to be playing second fiddle to their rivals as the match wore on.

After The Wolves’ initial forays, Al Arabi created a few chances.

Hamdi Harbaoui hit his shot against the crossbar from long distance in the 11th minute. Immediately afterwards, Mehrdad Mohammadi missed a sitter with only goalkeeper Meshaal Barsham to beat.

Hamdi was at it again in the 16th minute, but Meshaal blocked his angular shot this time.

Al Sadd surged ahead the next minute as Yousef was spot-on for a through pass from the middle by Nam and the former beat Al Arabi goalkeeper Mahmoud Abunada, who had left his charge too far, and Fahad Shnein before sending the ball into an open net of the team he represented last season.

Al Arabi’s attacks started waning and Al Sadd took control. Rodrigo Tabata missed the target narrowly in the 21st minute.

Soon after restart, Nam sent a shot wide, but he was not to be denied and found the target with the help of Cazorla, catching the rival defence napping.

It was Al Sadd more on the attack in the second session as well. Tabata, Yousef and Nam led the charge, with Cazorla & Co extending them support.

Cazorla added a third goal with an easy shot that gave no chance for the goalkeeper to block it. Yousef was the pass provider.

As Al Sadd were cruising to an easy win, Al Arabi’s Sebastian Soria made an attempt at the goal, only to be thwarted by Meshaal.

Tabata rounded off the tally in stoppage time off a pass by Nam.

قنا

الدوحة: توّج نادي السد بلقب بطولة /كأس أريد/ لكرة القدم للموسم 2019 – 2020، بعد فوزه على العربي برباعية نظيفة، في المباراة النهائية للبطولة والتي أقيمت على استاد عبدالله بن خليفة بنادي الدحيل.

سجل أهداف السد، يوسف عبدالرزاق في الدقيقة 17، ونام تايهي في الدقيقة 53، وسانتي كازورلا في الدقيقة 76، ورودريغو تباتا في الدقيقة 90.

وكان السد قد تأهل إلى الدور ربع النهائي من البطولة بعد احتلاله المركز الثالث عن المجموعة الأولى برصيد 7 نقاط إثر خوضه 5 جولات، في حين تأهل العربي إلى ذات الدور بعد احتلاله المركز الثالث أيضا بذات الرصيد 7 نقاط وذلك عن المجموعة الثانية.

ونجح السد في الدور ربع النهائي من البطولة في إقصاء نادي قطر ثاني المجموعة الثانية بعد فوزه عليه بركلات الجزاء الترجيحية بنتيجة (5 – 4) بعد انتهاء وقت المباراة بالتعادل بهدف لكل فريق، في حين حسم العربي مواجهته مع الوكرة ثاني المجموعة الأولى بفوزه عليه بهدف دون مقابل.

وفي الدور نصف النهائي نجح السد في تحقيق الفوز على الأهلي بهدفين نظيفين، وفاز العربي على الريان بهدفين مقابل هدف، ليتأهل الفريقان إلى المباراة النهائية التي حسمها السد اليوم لمصلحته بالفوز برباعية نظيفة والتتويج باللقب.

جاءت مباراة السد والعربي قوية ومثيرة، وسعى كل فريق لتهديد مرمى الآخر، وكاد السد أن يفتتح النتيجة في الدقيقة 8 بعد تصويبة نام تايهي من داخل منطقة الجزاء ولكن محمود ابراهيم ابو ندى حارس مرمى العربي كان لها بالمرصاد، أعقبها حمدي الحرباوي بتصويبة قوية اصطدمت بعارضة مشعل برشم حارس السد.

وتواصل الضغط من الجانبين وتمكّن السد من الوصول لشباك منافسه في الدقيقة 17 بواسطة لاعبه يوسف عبدالرزاق، بعد تمريرة نام تايهي من بين الدفاع، توغل بها يوسف من منتصف الملعب قبل أن يراوغ مدافعي العربي ويحرز الهدف الاول لفريقه.

وبعد تسجيل الهدف، حافظ السد على توازنه، ونجح لاعبوه في الاستحواذ على الكرة خاصة مع بناء الهجمات من منطقة منتصف الملعب، وفي الدقيقة 40 أطلق رودريغو تباتا تصويبة قوية من خارج منطقة الجزاء تصدى لها محمود ابراهيم ابوندى حارس مرمى العربي، ورغم تتالي المحاولات انتهى الشوط الأول بتقدم السد بهدف نظيف.

ومع انطلاق الشوط الثاني، واصل السد فرض سيطرته على مجريات اللقاء وتمكن من إضافة الهدف الثاني في الدقيقة 53 بواسطة لاعبه الكوري الجنوبي نام تايهي، بعد تلقيه تمريرة رائعة من سانتي كازورلا في الجانب الايسر، ليصوبها في اقصى الزاوية اليسرى لمرمى العربي، محرزا الهدف الثاني لفريقه.

هذا الهدف فتح شهية السد لتعزيز تقدمه، حيث نجح في إحراز الهدف الثالث في الدقيقة 76 بواسطة لاعبه الاسباني سانتي كازورلا الذي استغل خطأ دفاع فريق النادي العربي في إبعاد الكرة، وصوبها بقوة في أقصى الزاوية اليمنى للمرمى مسجلا ثالث أهداف فريقه.

وفي الدقيقة 90، أضاف السد الهدف الرابع عن طريق لاعبه رودريغو تباتا، بتصويبة قوية من على حدود منطقة الجزاء سكنت الزاوية اليسرى لمرمى العربي، ليطلق بعدها حكم المباراة صافرة نهاية الشوط الثاني والمباراة بفوز السد على العربي برباعية نظيفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format