🌍 World🦠Coronavirus

China Joins COVAX Coronavirus Vaccine Alliance

الصين تعلن الانضمام الى الآلية الدولية لتوفير لقاحات كوفيد-١٩

QNA

Beijing: China has signed up to the COVID-19 Vaccines Global Access Facility, or COVAX, as an important step to build a shared community of health for all and honor its commitment to turn COVID-19 vaccines into a global public good, Chinese Foreign Ministry said.

Chinese Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying said in a statement that “Even when China is leading the world with several vaccines in advanced stages of R&D and with ample production capacity, it still decided to join COVAX”.

“We are taking this concrete step to ensure equitable distribution of vaccines, especially to developing countries, and hope more capable countries will also join and support COVAX,” she said, adding China will also strengthen vaccine cooperation with relevant countries through the COVAX network.

The initiative, led by the Global Alliance for Vaccines and Immunization, the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations and the World Health Organization, aims to fast track the development and manufacture of COVID-19 vaccines in response to the pandemic, and guarantee fair and equitable access for every country and region in the world. It aims to have 2 billion doses available by the end of 2021.

قنا

بكين: أعلنت الصين اليوم توقيع اتفاقية مع التحالف العالمي من أجل اللقاحات والتمنيع (غافي) للانضمام رسميا إلى آلية الحصول العالمي على اللقاحات المضادة لكوفيد-19 المعروفة باسم (كوفاكس) .

وقالت السيدة هوا تشون يينغ المتحدثة باسم وزارة الخارجية الصينية ” من أجل تحقيق هذه الغاية، تعهدنا جديا بجعل اللقاحات التي تطورها الصين وتطبقها منفعة عامة عالمية، وإعطاء الأولوية للبلدان النامية عند توفيرها ” .

وأضافت ان الصين حافظت على اتصالات وثيقة مع (كوفاكس) واتخذت موقفا إيجابيا تجاه الانضمام إليها، مشيرة إلى أنه على الرغم من كون الصين رائدة على مستوى العالم في مراحل بحث وتطوير العديد من اللقاحات ولديها قدرات إنتاج كافية، إلا أنها قررت الانضمام إلى (كوفاكس).

وقالت المتحدثة :”نتخذ هذه الخطوة الملموسة لضمان التوزيع العادل للقاحات، لا سيما على البلدان النامية، ونأمل أن تنضم المزيد من الدول ذات القدرة المعنية إلى كوفاكس وتدعمه، كما ستعزز الصين التعاون فى مجال اللقاحات مع الدول ذات الصلة من خلال شبكة كوفاكس، مشيرة الى ان الصين ستسهم بنصيبها في الحرب العالمية ضد الجائحة لحماية سلامة وصحة جميع البشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format