🌍 World

Dinosaur skeleton breaks record at auction

هيكل ديناصور يحطّم الرقم القياسي في مزاد

AFP – WGOQatar Translations 

New York: The skeleton of a T-Rex dinosaur, the world’s most complete dinosaur skeleton, sold for $31.8 million at an auction organized by Christie’s in New York, breaking the record for such an auction. The final price far exceeded the estimated price for the skeleton, with a margin of between $6 million and $8 million.

The record for another dinosaur of the same species, Sue sold for $8.4 million in October 1997 during an auction organized by Sotheby’s at the Field Museum of Natural History in Chicago was broken. Only about 50 tyrannosaurus skeletons have been found since the species was discovered in 1902, and in less than two minutes of auction, the price was $9,000. Bids closed at $27.5 million, with fees and commissions added.

أ ف ب

نيويورك: بيع هيكل عظمي لديناصور «تي-ريكس»، هو الأكثر اكتمالًا في العالم، بمبلغ 31,8 مليون دولار خلال مزاد من تنظيم دار «كريستيز» في نيويورك، محطّما الرقم القياسي لمزاد من هذا النوع. وتخطّى السعر النهائي بأشواط ذاك المقدّر للهيكل العظمي أساسًا مع هامش يترواح بين 6 و8 ملايين دولار.

وقد حطّم الرقم القياسي في هذا المجال الذي كان من نصيب ديناصور آخر من النوع عينه هو «سو» بيع هيكله العظمي بسعر 8,4 ملايين دولار في أكتوبر 1997 خلال مزاد نظّمته دار «سوذبيز» في المتحف الميداني للتاريخ الطبيعي في شيكاغو. ولم يعثر سوى على نحو خمسين هيكلًا عظميًا لتيرانوصور منذ اكتشاف هذا النوع في العام 1902، وفي أقلّ من دقيقتين على انطلاق المزاد، بلغ السعر تسعة آلاف دولار .ورست المزايدات على سعر 27,5 مليون دولار أضيفت إليه رسوم وعمولات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format