💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways establishes its 9th destination in the USA

القطرية تدشن تاسع وجهاتها في الولايات المتحدة الأمريكية

The Peninsula

Doha: As Qatar Airways continues to rapidly rebuild its network across the globe and in the United States, the airline has announced it will operate four weekly flights to San Francisco the fifth new destination launched by the national carrier of the State of Qatar since the start of the pandemic from 15 December 2020.

The San Francisco service will be operated by Airbus A350-900 featuring 36 seats in the Qsuite Business Class and 247 seats in Economy Class with passengers enjoying free Super Wi-Fi broadband internet until January 2021.

San Francisco Flight Schedule: Tuesday, Thursday, Saturday & Sunday
•    Doha (DOH) to San Francisco (SFO) QR737 departs: 08:15 arrives: 12:55
•    San Francisco (SFO) to Doha (DOH) QR738 departs: 14:55 arrives: 17:15+1

Commenting on the occasion, Qatar Airways Group Chief Executive HE Akbar Al Baker, said: “We are thrilled to welcome San Francisco as our newest destination, and our ninth current gateway in the US As we navigate the crisis, we have made it a priority to not only reinstate our existing destinations and be the airline travellers can rely on, but to also grow our network and increase connectivity with new and relevant destinations for our customers to enjoy”.

“As the gateway to Silicon Valley and the vibrant tech economy, the San Francisco Bay Area is a globally important destination, both from a business and leisure perspective. Populated with many people wanting to visit friends, families or business partners overseas, Qatar Airways is perfectly positioned as the reliable airline partner to enable traffic in and out of the area. We are excited as we launch this new destination making it easier for our passengers to reunite with their loved ones, having taken more than 220,000 Americans home to the US via scheduled and chartered flights amidst the pandemic,” he added.

For her part, Mayor of San Francisco London N. Breed, said: “On behalf of the City and County of San Francisco I’m proud to welcome Qatar Airways to San Francisco International Airport as they initiate their new nonstop service to Doha this coming December. During recent months we have seen expanding international air service from our airport and highly welcome these new flights which will serve our community and its travel needs. We welcome Qatar Airways to our city and to our world-class airport and look forward to their success in San Francisco”.

The addition of flights to San Francisco will add a new route to the Qatar Airways Cargo network, bringing its total of US destinations to 11. The new service will greatly support the Californian economy by adding 60 tonnes of belly hold capacity each week, each way by the world’s largest cargo operator.

The addition of San Francisco will build onto Qatar Airways’ current service to some of the most vibrant cities in the US, including Boston, Chicago, Dallas-Fort Worth, Houston, Los Angeles, New York, Philadelphia and Washington, D.C.. By mid-December, the carrier will fly 55 weekly flights to nine destinations in the US connecting onwards to hundreds of American cities through its strategic partnerships with American Airlines and JetBlue.

Source: thepeninsulaqatar

قنا

الدوحة: تواصل الخطوط الجوية القطرية إعادة بناء شبكة وجهاتها بشكل متسارع في مختلف أنحاء العالم وفي الولايات المتحدة الأمريكية، حيث أعلنت أنها ستضيف سان فرانسيسكو إلى شبكة وجهاتها العالمية اعتبارا من 15 ديسمبر للعام الجاري، لتصبح خامس الوجهات الجديدة التي تطلقها الناقلة منذ بداية انتشار جائحة كورونا/ كوفيد-19 / .

وستسير الناقلة الوطنية لدولة قطر أربع رحلات أسبوعيا إلى سان فرانسيسكو على متن طائرة من طراز إيرباص A350-900 التي تضم 36 مقعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال الحائزة على جوائز عالمية، و247 مقعدا على الدرجة السياحية، بالإضافة إلى توفير خدمة الإنترنت اللاسلكي فائق السرعة لكافة المسافرين بالمجان حتى شهر يناير للعام المقبل.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “إنه لمن دواعي سرورنا الإعلان عن إطلاق رحلاتنا إلى مدينة سان فرانسيسكو التي ستصبح تاسع وجهاتنا في الولايات المتحدة. وفي الوقت الذي نخوض فيه غمار هذه الأزمة العصيبة، لم تكن أولويتنا أن نعيد بناء شبكة وجهاتنا وأن نكون شركة الطيران التي يمكن للمسافرين الاعتماد عليها فقط، بل أن نتمكن أيضا من توسيع وزيادة شبكة وجهاتنا بما ينال رضا المسافرين”.

وأضاف سعادته “تعتبر سان فرانسيسكو موطن وادي السيليكون والاقتصاد التكنولوجي النابض بالحياة، كما تعد منطقة الخليج فيها مقصدا عالميا بالغ الأهمية، ليس فقط على مستوى العمل أو السياحة، وإنما للأشخاص الذين يودون زيارة عائلاتهم وأصدقائهم أو شركاء العمل، ويمكن الاعتماد على الخطوط الجوية القطرية لجعل السفر من أو إلى المنطقة أمرا في غاية السهولة واليسر. ويسعدنا اليوم إطلاق رحلاتنا إلى هذه الوجهة الجديدة لكي نساعد مسافرينا على لقاء عائلاتهم وأحبائهم، لا سيما بعد أن ساعدنا أكثر من 220 ألف مواطن أمريكي على العودة إلى بلادهم في الولايات المتحدة عبر رحلاتنا المجدولة وغير المجدولة خلال فترة انتشار جائحة /كوفيد-19/”.

ومن جهتها قالت السيدة لندن نيكول بريد عمدة سان فرانسيسكو: “أود أن أرحب بالنيابة عن عموم مدينة ومقاطعة سان فرانسيسكو بالخطوط الجوية القطرية في مطار سان فرانسيسكو الدولي، حيث تطلق الناقلة القطرية أولى رحلاتها دون توقف من الدوحة إلى مدينتنا اعتبارا من شهر ديسمبر المقبل . وبعد أن شهدنا في الأشهر الأخيرة ازديادا لرحلات الطيران الدولية التي يستقبلها مطارنا، يسرنا أن نرحب برحلات الخطوط الجوية القطرية التي ستلبي احتياجات المسافرين من وإلى المدينة، ونتطلع إلى نجاحها في سان فرانسيسكو”.

وستساهم الرحلات الجديدة إلى سان فرانسيسكو في زيادة عدد وجهات القطرية للشحن الجوي في الولايات المتحدة إلى 11 وجهة.

كما ستساهم هذه الرحلات في دعم اقتصاد كاليفورنيا من خلال نقل 60 طنا من البضائع أسبوعيا في كل اتجاه من خلال أكبر شركة شحن جوي في العالم، وذلك ضمن المساحة المخصصة للشحن في طائرات الركاب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format