📱 Technology

Samsung prepares to launch cheaper 5G phones

سامسونغ تستعد لإطلاق أرخص هواتف ٥ جي

Agencies 

Samsung is preparing to launch an advanced phone capable of operating with 5G networks, at a price that competes with Huawei phones that work with this type of network.

Given the leaks that have spread to the design of this phone, we note that it will come with a basic quad-lens camera, its lenses are placed in the frame of a square on the back of the phone, and the front camera will be in the middle of the screen from the top.

Leaks indicate that the basic lens resolution in this phone’s camera will be 48 megapixels, the lens responsible for determining the depth of the image will be 5 megapixels, the lens responsible for taking the wide-frame images will be 8 megapixels, and the front camera will work with facial recognition.

The phone is supposed to be named galaxy A42 5G, and will have a 6.6-inch AMOLЕD HD display screen, with infinity-U slot for the front camera.

The processor will be octa-core Snаpdragon 750G, 8GB RAM most likely, and a 5,000 mAh battery that works with fast charging.

This phone will be equipped with two sim card slots, a 3.5mm speaker port, a UCB-C port and an NFC chip for electronic payment, and a price tag of €369.

وكالات

الدوحة: تتحضر شركة سامسونغ لإطلاق هاتف متطور قادر على العمل مع شبكات 5G، وبسعر ينافس هواتف هواوي التي تعمل مع هذا النوع من الشبكات.

وبالنظر للتسريبات التي انتشرت لتصميم هذا الهاتف نلاحظ أنه سيأتي بكاميرا أساسية رباعية العدسة، وضعت عدساتها في إطار مربع الشكل على الواجهة الخلفية، أما الكاميرا الأمامية فستكون في منتصف الشاشة من الأعلى.

وتشير التسريبات إلى أن دقة العدسة الأساسية في كاميرا هذا الهاتف ستكون 48 ميغابيكسل، ودقة العدسة المسؤولة عن تحديد عمق الصورة ستكون 5 ميغابيكسل، والعدسة المسؤولة عن التقاط الصور العريضة ستكون بدقة 8 ميغابيكسل، كما أن الكاميرا الامامية ستعمل مع خاصية التعرف على الوجوه.

ومن المفترض أن يحمل هذا الهاتف اسم Galaxy A42 5G، وأن يحصل على شاشة عالية الدقة AMOLЕD بمقاس 6.6 بوصة، فيها فتحة Infinity-U للكاميرا الأمامية.

أما المعالج فيه فسيكون ثماني النوى من نوع Snаpdragon 750G، وذاكرة الوصول العشوائي 8 غيغابايت على الأغلب، والبطارية بسعة 5000 ميلي أمبير تعمل مع خاصية الشحن السريع.

وسيزود هذا الهاتف بمنفذين لبطاقات الاتصال، ومنفذ 3.5 ملم للسماعات، ومنفذ UCB-C، وشريحة NFC للدفع الإلكتروني، أما سعره فسيكون 369 يورو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format