🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on the worldwide spread of coronavirus

آخر المستجدات المتعلقة بانتشار فيروس كورونا حول العالم

Reuters

The global economy is in “less dire” shape than it was in June but risks crashing again if governments end fiscal and monetary support too soon, fail to control the coronavirus and ignore emerging market debt problems, International Monetary Fund Managing Director Kristalina Georgieva said.

DEATHS AND INFECTIONS

AMERICAS

* Defying critics, U.S. President Donald Trump said Americans were learning to live with COVID-19, a day after he returned to the White House. Trump was undergoing further intensive treatment after being hospitalized with the disease, which as caused over 209,000 deaths in the United States – the highest death toll of any country.
* Mexico on Monday reported a record jump of 2,789 deaths and 28,115 cases due to what the government said was a change in methodology.
* Argentina has the world’s highest rate of positive tests, according to Oxford-linked tracker Our World In Data, with nearly six out of 10 yielding an infection.

EUROPE

* European countries face shortages of COVID-19 drug remdesivir, officials said, with cases surging after the United States bought up most of drugmaker Gilead’s output.
* Finland reported its highest daily number of infections since the pandemic began, exceeding the rate Helsinki sets for citizens of other countries to visit without quarantine.
* Poland said it would enforce restrictions more strictly as it reported a daily record of deaths, as well as sharp increases in the number of ventilators and hospital beds used by COVID-19 patients.
* Italy is considering making masks outdoors mandatory nationwide, its health minister said.
* Moscow is restricting transport for students and the elderly, as cases jump.

ASIA-PACIFIC

* Malaysia’s prime minister said targeted lockdowns would be imposed in areas with high infection rates as the country grapples with a sharp spike.
* Japan plans to conduct stress tests on its five major financial institutions this year that look into how the pandemic could affect their earnings and capital.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* The United Arab Emirates surpassed 100,000 recorded cases.
* Undeterred by the virus, Iraqi volunteers are providing free food, shelter and even clothes for thousands of Arbaeen pilgrims in Baghdad.
* Organisers of an annual religious festival in Touba, Senegal expected 3 million to 5 million pilgrims this week, even after the main ceremony was cancelled to mitigate risks.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* A COVID-19 vaccine may be ready by year-end, the head of the World Health Organization said.
* The EU health regulator has launched a real-time review of a vaccine developed by U.S. drugmaker Pfizer and Germany’s BioNTech.
* Private contractors hired by Moderna to recruit trial volunteers failed to enroll enough Black, Latino and Native American participants to determine how well the vaccine works in these populations, sources said.

ECONOMIC IMPACT

* World stock markets climbed on Tuesday to the highest in more than two weeks after Trump’s return to the White House and on hopes of a giant new U.S. stimulus package.
* The pandemic has intensified a price war between recycled and new plastic, made by the oil industry – one recyclers are losing, price data and interviews with over two dozen businesses worldwide show.
* The European Commission is considering bond auctions as it prepares to ramp up debt issuance to finance EU recovery programmes, a commissioner said.

رويترز – ترجمة WGOQatar

قالت كريستالينا جورجيفا، المديرة الإدارية لصندوق النقد الدولي، إن الاقتصاد العالمي في حالة “أقل سوءاً” مما كان عليه في يونيو، لكنه يواجه مخاطر الانهيار مرة أخرى إذا أنهت الحكومات الدعم المالي والنقدي في وقت مبكر جداً، وفشلت في السيطرة على فيروس كورونا وتجاهل مشاكل ديون الأسواق الناشئة.

الوفيات والإصابات

الأمريكيتين

* متحدياً المنتقدين، قال الرئيس الأمريكي دونالد ترامب إن الأميركيين يتعلمون العيش مع “كوفيد-19″، بعد يوم من عودته إلى البيت الأبيض. وكان ترامب يخضع لمزيد من العلاج المكثف بعد نقله إلى المستشفى بسبب هذا المرض، الذي تسبب في أكثر من 209,000 حالة وفاة في الولايات المتحدة – وهو أعلى عدد من الوفيات في أي بلد.

* سجلت المكسيك يوم الاثنين قفزة قياسية بلغت 2789 حالة وفاة و28115 إصابة بسبب ما قالت الحكومة أنه تغيير في المنهجية .

* الأرجنتين لديها أعلى معدل في العالم من الاختبارات الإيجابية، وفقاً لموقع التعقب التابع لأكسفورد “أور وورلد ان داتا”، مع ما يقرب من ستة من أصل 10 اختبارات تظهر نتائجها إيجابية.

أوروبا

* تواجه الدول الأوروبية نقصاً في دواء ريمديسيفير الخاص بعلاج كوفيد-19، وفقا للمسؤولين، مع ارتفاع الحالات بعد أن اشترت الولايات المتحدة معظم إنتاج شركة جيلياد للأدوية.

* أبلغت فنلندا عن أعلى عدد يومي من الإصابات منذ بدء انتشار الوباء، متجاوزة بذلك معدل زيارات مواطني البلدان الأخرى لهيلسنكي دون الخضوع للحجر الصحي.

* قالت بولندا إنها ستطبق القيود بشكل أكثر صرامة لأنها أبلغت عن سجل يومي للوفيات، فضلاً عن الزيادات الحادة في عدد أجهزة التنفس الصناعي وأسرة المستشفيات التي يستخدمها مرضى كوفيد-19.

* قال وزير الصحة إن إيطاليا تدرس جعل ارتداء الكمامات إلزامي في الخارج.

* موسكو تقيد وسائل النقل للطلاب والمسنين، بسبب القفزة في عدد الحالات.

آسيا والمحيط الهادئ

* قال رئيس الوزراء الماليزي إن الإغلاق المستهدف سيتم فرضه في المناطق التي ترتفع فيها معدلات الإصابة في الوقت الذي تواجه فيه البلاد ارتفاعًا حادًا.

* تعتزم اليابان إجراء اختبارات الإجهاد على مؤسساتها المالية الخمس الكبرى هذا العام التي تنظر في الكيفية التي يمكن أن تؤثر بها هذه الجائحة على أرباحها ورأس مالها.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* تجاوزت الإمارات العربية المتحدة 000 100 حالة مسجلة.

* دون أن يردعهم الفيروس، يقدم المتطوعون العراقيون الطعام والمأوى مجاناً وحتى الملابس لآلاف من حجاج الأربعين في بغداد.

* توقع منظمو مهرجان ديني سنوي في توبة بالسنغال قدوم ما يتراوح بين 3 إلى 5 ملايين حاج هذا الأسبوع، حتى بعد إلغاء الحفل الرئيسي للتخفيف من المخاطر.

التطورات الطبية

* قال رئيس منظمة الصحة العالمية: قد يكون لقاح كوفيد-19 جاهزاً بحلول نهاية العام.

* أطلقت هيئة تنظيم الصحة في الاتحاد الأوروبي مراجعة واقعية للقاح طورته شركة فايزر الأمريكية لصناعة الأدوية وبيو إنتك الألمانية.

* فشل المقاولون الخاصون الذين استأجرتهم موديرنا لجمع متطوعين تجريبيين في تسجيل عدد كاف من المشاركين السود واللاتينيين والأميركيين الأصليين لتحديد مدى نجاح اللقاح في هذه التجمعات السكانية، حسبما ذكرت المصادر.

الأثر الاقتصادي

* ارتفعت أسواق الأسهم العالمية يوم الثلاثاء إلى أعلى مستوى لها في أكثر من أسبوعين بعد عودة ترامب إلى البيت الأبيض وعلى أمل حزمة حوافز أمريكية عملاقة جديدة.

* أشعلت هذه الجائحة حرب أسعار بين البلاستيك المعاد تدويره والبلاستيك الجديد، سببتها صناعة النفط، كما تظهر بيانات الأسعار والمقابلات مع أكثر من 24 جهة عمل حول العالم.

* تدرس المفوضية الأوروبية مزادات السندات في الوقت الذي تستعد فيه لزيادة إصدار الديون لتمويل برامج التعافي في الاتحاد الأوروبي، حسبما ذكر أحد المفوضين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format