💉 Health🦠Coronavirus

Qatar in talks with several pharmaceutical companies to procure COVID-19 vaccine: MOPH Official

مسؤول في وزارة الصحة العامة: قطر في محادثات مع العديد من شركات الأدوية لشراء لقاح لكوفيد-١٩

The Peninsula Online

Doha: Dr. Abdullatif Al Khal, Chair of the National Health Strategic Group on COVID-19 and Head of Infectious Diseases at Hamad Medical Corporation, confirmed today that the Ministry of Public Health is in advanced negotiations with a number of international pharmaceutical companies to procure a COVID-19 vaccine as soon as it is released for global use.

Dr. Al Khal explained that the Ministry of Public Health is in advanced negotiations with several leading international pharmaceutical companies working on a COVID-19 vaccine with the aim of procuring a sufficient quantity of vaccines to ensure everyone who is eligible for the vaccine in Qatar is able to receive one as soon as possible.“I am delighted to announce that the Ministry of Public Health has already signed an agreement with Pfizer and BioNTech to supply Qatar with their BNT162 mRNA-based candidate vaccine against SARS-CoV-2.

The vaccine is still in the process of undergoing clinical trials and only once all necessary regulatory approvals have been given will the vaccine be distributed. Supply is planned for the end of 2020 to 2021, subject to clinical success and necessary regulatory approvals. ” added Dr. Al Khal.

“Our agreement with Pfizer and BioNTech is one of the options to help address the threat of this global pandemic in Qatar but in the interim period while no approved vaccine is available I would like to remind people of the need to follow the preventive measures and stay safe until such a vaccine is available.”

​“Qatar’s comprehensive strategy to protect its population from COVID-19 has been very effective and has resulted in controlling the pandemic and having one of the world’s lowest COVID-19 mortality rates. Yet despite our success in controlling the spread of the virus, it is clear that Qatar, like other countries around the world, will be living with COVID-19 for some time to come,” said Dr. Al Khal.

“The preventive measures currently in place, such as the wearing of masks, keeping a safe distance and limitations on gatherings, are key to controlling the spread of COVID-19 coronavirus and protecting the population, but only when we have an effective vaccine will we be able to fully return towards normal life,” he added.

“On a related note, as we approach the time of year when seasonal influenza reaches its peak, it is more important than ever this year that people receive the flu vaccine. Those population groups most vulnerable to severe symptoms from COVID-19, such as the elderly and people with chronic conditions, are also at greatest risk from the flu.

In the coming days the Ministry of Public Health will be launching its flu vaccination campaign, providing free flu vaccines for all citizens and residents. Priority will be given to vulnerable people at high risk of developing flu complications such as older people and children below 5 years old as well as patients with chronic diseases at any age. I urge everyone, especially those at most risk, to take the flu vaccine this year,” said Dr. Al Khal.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar

الدوحة: أكد الدكتور عبداللطيف الخال، رئيس المجموعة الاستراتيجية الصحية الوطنية لمواجهة “كوفيد-19” ورئيس قسم الأمراض المعدية في مؤسسة حمد الطبية، اليوم، أن وزارة الصحة العامة تجري مفاوضات متقدمة مع عدد من شركات الأدوية العالمية لشراء لقاح لكوفيد-19 فور إطلاقه للاستخدام العالمي.

وأوضح الدكتور الخال أن وزارة الصحة العامة تجري مفاوضات متقدمة مع العديد من الشركات الصيدلانية العالمية الرائدة العاملة على لقاح لكوفيد-19 بهدف شراء كمية كافية من اللقاحات لضمان حصول كل من يحق له الحصول على اللقاح في قطر على واحد في أقرب وقت ممكن”. يسعدني أن أعلن أن وزارة الصحة العامة قد وقعت بالفعل اتفاقية مع شركة فايزر وبيونتيك لتزويد قطر بلقاح BNT162 القائم على MRNA لمواجهة فيروس كورونا.

أضاف الدكتور الخال أن اللقاح لا يزال في طور إجراء تجارب سريرية، ولن يتم توزيع اللقاح إلا بعد إعطاء جميع الموافقات التنظيمية اللازمة. ومن المقرر أن يتم التوريد في نهاية 2020 إلى 2021، رهناً بالنجاح السريري والموافقات التنظيمية اللازمة.

“إن اتفاقنا مع شركة فايزر وبيونتيك هو أحد الخيارات للمساعدة في التصدي لخطر هذا الوباء العالمي في قطر، ولكن في الفترة الانتقالية في حين لا يتوفر لقاح معتمد، أود أن أذكر الناس بضرورة اتباع التدابير الوقائية والبقاء آمنين حتى يتوفر مثل هذا اللقاح”.

“كانت استراتيجية قطر الشاملة لحماية سكانها من “كوفيد-19” فعالة للغاية، وأدت إلى السيطرة على الوباء، كما أنها حققت أحد أدنى معدلات الوفيات في العالم. ومع ذلك، وعلى الرغم من نجاحنا في السيطرة على انتشار الفيروس، فمن الواضح أن قطر، شأنها شأن البلدان الأخرى في جميع أنحاء العالم، ستعيش مع “كوفيد-19″ لبعض الوقت في المستقبل”.

وأضاف ” إن الإجراءات الوقائية المعمول بها حالياً مثل ارتداء الكمامات والحفاظ على مسافة امنة والقيود المفروضة على التجمعات هي مفتاح السيطرة على انتشار الفيروس التاجى ” كوفيد – 19 وحماية السكان ، ولكن فقط عندما يكون لدينا لقاح فعال ، سنتمكن من العودة تماماً إلى الحياة الطبيعية ” .

“وفي سياق متصل، ومع اقترابنا من الوقت الذي تصل فيه الأنفلونزا الموسمية إلى ذروتها، من المهم أكثر من أي وقت مضى هذا العام أن يتلقى الناس لقاح الإنفلونزا. كما أن الفئات السكانية الأكثر عرضة لأعراض شديدة من مرض “كوفيد-19″، مثل كبار السن والأشخاص الذين يعانون من أمراض مزمنة، هم أيضاً أكثر عرضة لخطر الإصابة بالإنفلونزا.

في الأيام القادمة، ستطلق وزارة الصحة العامة حملة التطعيم ضد الإنفلونزا، التي تقدم لقاحات الإنفلونزا مجاناً لجميع المواطنين والمقيمين. وسيتم إعطاء الأولوية للأشخاص المعرضين لخطر كبير من مضاعفات الانفلونزا مثل كبار السن والأطفال دون سن 5 سنوات، وكذلك المرضى الذين يعانون من أمراض مزمنة في أي عمر. وأحث الجميع، وخاصة الأكثر عرضة للخطر، على أخذ لقاح الإنفلونزا هذا العام”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
17
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format