💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways extends its commitment to offering passengers flexible booking options

الخطوط الجوية القطرية تجدد التزامها تجاه المسافرين مع المزيد من خيارات السفر المرنة

Gulf Times

Doha: Qatar Airways is extending its commitment to offering passengers flexible booking options, now available for all tickets issued before December 31, 2020, it was announced on Friday.

For passengers who would like to change their travel plans, they can hold their ticket value for two years, benefit from unlimited date changes, and exchange their ticket for a future travel voucher with 10% extra value.

If passengers have had their travel plans impacted by factors outside their control, they can change their destination – within the same continental region for Qatar Airways Privilege Club members or within the same country or a 500 mile radius for non-members, swap their ticket for Qmiles, and refund their ticket with no fees applied.

Qatar Airways’ latest re-booking options will provide passengers ‘an unrivalled peace of mind’. The national carrier of Qatar now operates over 650 weekly flights to more than 90 destinations, providing more flexible travel options to more global destinations than any other airline. For full terms and conditions, visit qatarairways.com/RelyOnUs.

Throughout their journey, Qatar Airways passengers can expect the highest standards of hygiene and the latest security measures, whether on board or at our state-of-the-art Hamad International Airport (HIA) in Doha, Qatar.

Qatar Airways’ onboard safety measures for passengers and cabin crew include the provision of Personal Protective Equipment (PPE) for cabin crew and a complimentary protective kit and disposable face shields for passengers.

Business Class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding privacy partitions and the option to use a ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator. Qsuite is available on flights to more than 30 destinations.

In addition, HIA has implemented stringent cleaning procedures and applied social distancing measures throughout its terminals. All passenger touchpoints are sanitised every 10-15 minutes and every boarding gate and bus gate counter is cleaned after each flight. Hand sanitisers are provided at immigration and security screening points. For more information on Qatar Airways’ safety policies and procedures, visit qatarairways.com/safety.

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Airline’ by the 2019 World Airline Awards, managed by the international air transport rating organisation Skytrax.

It was also named ‘Best Airline in the Middle East’, ‘World’s Best Business Class’, and ‘Best Business Class Seat’, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite.

It is the only airline to have been awarded the coveted “Skytrax Airline of the Year” title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times. Its home and hub, HIA, was recently ranked ‘Best Airport in the Middle East’ and ‘Third Best Airport in the World’ by the Skytrax World Airport Awards 2020.

الراية

الدوحة: الخطوط الجوية القطرية تعلن عن تجديد التزامها تجاه المسافرين مع تقديم خيارات سفر مرنة تسري على كافة التذاكر الصادرة قبل 31 ديسمبر 2020.

بإمكان المسافرين الذين يرغبون بتغيير خطط سفرهم الاستفادة من المزايا التالية:

  • الاحتفاظ بقيمة تذاكر السفر لمدة عامين
  • تغيير موعد السفر لعدد غير محدود من المرات
  • استبدال التذاكر بقسيمة سفر مع 10% قيمة إضافية، يمكنهم استخدامها في المستقبل.

في حال تأثرت خطط السفر بأمور خارجة عن إرادة المسافرين، سيحظى المسافرون بالمزايا التالية:

  • تغيير وجهة السفر – لأعضاء نادي الإمتياز: أن تكون الوجهة الجديدة ضمن نفس المنطقة القارية. لغير الأعضاء: أن تكون الوجهة الجديدة في نفس الدولة أو على بعد 500 ميل من الوجهة الأصلية
  • استبدال التذاكر بكيومايلز
  • استرداد قيمة التذاكر بدون أي رسوم.

وستقدم سياسة إعادة الحجز الجديدة للخطوط الجوية القطرية خيارات سفر مرنة من شأنها تمكين المسافرين من الاستمتاع بتجربة سفر عنوانها الاطمئنان. وتسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر حالياً ما يزيد عن 650 رحلة طيران أسبوعياً تتجه إلى أكثر من 90 وجهة عالمية، لتقدم خيارات سفر متنوعة أكثر من أي شركة طيران أخرى على مستوى العالم. للاطلاع على الشروط والأحكام، يرجى زيارة qatarairways.com/RelyOnUs.

وسيحظى المسافرون مع الخطوط الجوية القطرية بالفرصة للاستمتاع بأعلى مستويات التعقيم والنظافة سواءً على متن الرحلات أو في مطار حمد الدولي في الدوحة. واتخذت الناقلة الوطنية لدولة قطر الكثير من الإجراءات لتعزيز تدابير السلامة على متن رحلاتها، من خلال تقديم معدات الحماية الشخصية لطاقم الضيافة، وحقيبة مستلزمات الحماية الشخصية وواقي للوجه للمسافرين على كافة الدرجات. ويحظى المسافرون في مقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال بالفرصة لتجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة. كما يمكن للمسافرين الضغط على زر “عدم الإزعاج” الموجود في المقعد لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة. وتتيح الناقلة القطرية هذه المقاعد إلى أكثر من 30 وجهة.

وحرص مطار حمد الدولي على تعزيز إجراءات التنظيف في أرجائه مع مباشرة تطبيق قواعد التباعد الاجتماعي في مختلف مرافقه. كما يتمّ تعقيم جميع الأماكن التي يمكن أن تُلمس من قِبل المسافرين كل 10 إلى 15 دقيقة. ويتم تنظيف كافة مرافق بوابات الصعود وحافلات نقل المسافرين بين البوابات والطائرات بعد كلّ رحلة. إضافة إلى ذلك، يتم توفير معقم اليدين في نقاط الفحص الأمني ومكتب الجوازات. لمزيد من المعلومات حول الإجراءات المطبّقة على متن رحلاتنا وفي مطار حمد الدولي، يرجى زيارة qatarairways.com/safety.

وحازت الخطوط الجوية القطرية على جائزة أفضل شركة طيران في العالم خلال حفل توزيع جوائز سكاي تراكس العالمية 2019. كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط وجائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم وجائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال عن مقاعد كيو سويت. وأصبحت الناقلة القطرية شركة الطيران الوحيدة التي تفوز بجائزة أفضل شركة طيران في العالم خمس مرات. وفاز مقر عمليات الناقلة مطار حمد الدولي مؤخراً بجائزة “أفضل مطار في الشرق الأوسط” وبلقب ثالث أفضل مطار في العالم، وفقاً لنتائج جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات 2020.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format