🌍 World🦠Coronavirus

U.S. aviation sector begins today with layoffs of tens of thousands of employees

قطاع الطيران الأمريكي يبدأ اليوم بتسريح عشرات آلاف الموظفين

QNA

Washington: American Airlines and United Airlines announced that they would begin furloughs tens of thousands of their employees because the US Congress failed not reach a deal on new aid to the aviation sector, which was severely affected by the consequences of the Coronavirus (COVID-19) pandemic.

American Airlines said in a statement that it would begin furloughs of 19,000 workers on Thursday.

American Airlines Chief Executive Doug Parker said that he stood ready to reverse the furloughs if a deal was reached.

The carrier had more than 140,000 employees before the coronavirus pandemic. That number is expected to be below 100,000 in October, including voluntary and involuntary furloughs.

United Airlines is also expected to furlough at least 12,000.

Both airlines vowed to reverse the furloughs if the Democrats and Republicans in the Congress agree to provide additional aid in the next few days.

The two companies pledged not to lay off any employee until Sep. 30, in return for a total of $25 billion in subsidies, and although negotiations between Democrats and Republicans in Congress on a new economic support plan resumed on Wednesday, they have not yet reached an agreement.

The airlines operate about half of their 2019 flight schedules, and suffer from a 68 percent drop in passenger numbers. 

قنا

واشنطن: أعلنت شركة الخطوط الجوية الأمريكية /أمريكان إيرلاينز/ وشركة /يونايتد إيرلاينز/ بأنهما ستباشران بتسريح عشرات الآلاف من موظفيهما اليوم بسبب عدم توصل الكونغرس الأمريكي إلى اتفاق بشأن تقديم مساعدات جديدة لقطاع الطيران الذي تضرر بشدة من تداعيات جائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/.

وقالت /أمريكان إيرلاينز/ في بيان لها إنها ستقوم بتسريح 19 ألف عامل بشكل مؤقت في حالة بطالة تقنية، إلا أنها ستكون على استعداد لإلغاء الإجازات فيما لو تم التوصل إلى اتفاق على حزمة دعم اقتصادي جديدة.

وكان لدى الشركة أكثر من 140 ألف موظف قبل أزمة فيروس كورونا، ومن المتوقع أن يكون الرقم دون 100 ألف في أكتوبر الجاري، بما يشمل الإجازات الطوعية وغير الطوعية.

كما أعلنت /يونايتد إيرلاينز/ أنها ستباشر بمنح إجازات لنحو 12 ألف موظف على الأقل.

غير أن الشركتين تركتا الباب مفتوحا أمام إمكانية العودة عن هذا القرار، بقولهما إنهما ستلغيان عمليات التسريح إذا ما توصل الديموقراطيون والجمهوريون في الكونغرس “خلال الأيام المقبلة” إلى اتفاق على تقديم مساعدات للقطاع.

وكانت الشركتان قد تعهدتا في الربيع بعدم تسريح أي موظف لغاية 30 سبتمبر، وذلك مقابل حصولها على إعانات مالية بلغ مجموعها 25 مليار دولار، وعلى الرغم من أن المفاوضات بين الديموقراطيين والجمهوريين في الكونغرس بشأن خطة جديدة لدعم الاقتصاد استؤنفت الأربعاء إلا أنها لم تثمر اتفاقا بعد.

وكانت وزارة الخزانة أعلنت /الثلاثاء/ أنها توصلت إلى اتفاق مع سبع شركات طيران في البلاد، بينها /أمريكان/ و/يونايتد/، لإقراضها مبلغا إجماليا قدره 25 مليار دولار، لكن هذه القروض لن تساهم في تغطية رواتب الموظفين بل ستخصص لمساعدة الشركات على تغطية نفقاتها الجارية، وبالتالي فإن عملية تسريح الموظفين ستتواصل.

وتعمل شركات الطيران على تشغيل نحو نصف جداول رحلاتها لعام 2019، وتعاني من انخفاض وصلت نسبته 68 بالمائة من عدد الركاب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format