📱 Technology

Facebook finally integrates Messenger with Instagram

وأخيراً فيسبوك يوحد بين ماسنجر وإنستغرام

IANS

New Delhi: In a first serious step to realise the dream of CEO Mark Zuckerberg to integrate its family of apps, Facebook on Wednesday announced to connect the Messenger and Instagram for cross-app chat with bringing some of the best Messenger features to the popular photo and video sharing platform.

Messages and calls from friends and family using Instagram will stay in your Instagram app but people using the Messenger app can now reach you on Instagram without you needing to download a new app, and vice versa, said dam Mosseri, Head of Instagram.

“You can also control where you receive messages and calls, such as in your chats, in your message requests or not at all,” added Stan Chudnovsky, Head of Messenger.

The social network said it is also adding more than 10 new features like selfie stickers and Vanish Mode (where messages disappear after a certain period of time).

“We’re also bringing familiar features from Messenger like replying to a specific message, forwarding a message, and customisable chat colours and themes,” Mosseri said.

Facebook is rolling out these new features on Instagram and Messenger in a few countries around the world that will be expanded globally soon.

People on Instagram can decide whether to update immediately to this new experience.

“On Facebook’s family of apps alone, people send more than 100 billion messages to their friends and family each day,” Mosseri informed.

Other features coming soon to the new Messenger experience on Instagram are ‘Communicate Across Apps,’ ‘Watch Together,’ ‘Forwarding,’ ‘Replies,’ ‘Animated Message Effects,’ ‘Message Controls’ and ‘Enhanced Reporting and Blocking Updates’.

“Over time, you’ll see even more fun ways to connect with friends and family. Some features such as custom emoji reactions and selfie stickers will be available on Instagram first and will come to Messenger soon after,” Facebook said.

The company said that with this new update, you’ll have the choice and controls to manage your privacy, including whether message requests go to your Chats list, your Message Requests folder, or whether you receive them at all.

Zuckerberg last year detailed his vision for cross-app messaging across its family of apps, including end-to-end encrypted WhatsApp, that raised eyeballs globally.

خدمة الأخبار الهندو-آسيوية

نيودلهي: في خطوة جادة أولى لتحقيق حلم الرئيس التنفيذي مارك زوكربيرج بدمج مجموعة التطبيقات، أعلن فيسبوك يوم الأربعاء عن ربط ماسنجر وإنستغرام للدردشة عبر التطبيقات مع جلب بعض من أفضل ميزات ماسنجر إلى منصة مشاركة الصور والفيديو الشهيرة.

ستبقى الرسائل والمكالمات من الأصدقاء والعائلة الذين يستخدمون إنستغرام في تطبيق إنستغرام الخاص بك ولكن يمكن للأشخاص الذين يستخدمون تطبيق ماسنجر الوصول إليك الآن على إنستغرام دون الحاجة إلى تنزيل تطبيق جديد ، والعكس بالعكس ، حسبما قال دام موسري ، رئيس إنستغرام.

وأضاف ستان تشودوفسكي، رئيس برنامج ماسنجر: “يمكنك أيضًا التحكم في المكان الذي تتلقى فيه الرسائل والمكالمات، على سبيل المثال في دردشاتك، أو في طلبات الرسائل الخاصة بك أو لا تتلقاها على الإطلاق.

وقالت الشبكة الاجتماعية إنها ستضيف أيضًا أكثر من 10 ميزات جديدة مثل ملصقات السيلفي ووضع الاختفاء (حيث تختفي الرسائل بعد فترة معينة من الزمن).

وقال موسري: “سنجلب أيضاً ميزات مألوفة من ماسنجر مثل الرد على رسالة محددة، وإعادة توجيه رسالة، وألوان الدردشة والموضوعات القابلة للتخصيص.

سيقوم فيسبوك بطرح هذه الميزات الجديدة على إنستغرام و ماسنجر في عدد قليل من البلدان حول العالم ليتم إطلاقها على مستوى العالم فيما بعد.

يمكن للأشخاص على إنستغرام أن يقرروا ما إذا كانوا يرغبون في التحديث لهذه التجربة الجديدة أم لا.

“على عائلة الفيسبوك من التطبيقات وحدها، يرسل الناس أكثر من 100 مليار رسالة إلى أصدقائهم وعائلاتهم كل يوم،” قال موسيري.

الميزات الأخرى التي ستُطرح قريبًا على تجربة ماسنجر الجديدة على إنستغرام هي “التواصل عبر التطبيقات” و” المشاهدة سوياً” و “إعادة توجيه الرسالة ” و “الردود” و “تأثيرات الرسائل المتحركة” و “عناصر تحكم الرسائل” و “تحديثات محسنة للتبليغ والحظر”.

“مع مرور الوقت، سترى طرق أكثر متعة للتواصل مع الأصدقاء والعائلة. بعض الميزات مثل ردود الرموز التعبيرية المخصصة وملصقات السيلفي سوف تكون متاحة على إنستغرام أولاً، ومن ثم ستكون متاحة على ماسنجربعد فترة وجيزة،” قال الفيسبوك.

وقالت الشركة إنه مع هذا التحديث الجديد، سيكون لديك الخيار والضوابط لإدارة خصوصيتك، بما في ذلك ما إذا كانت طلبات الرسائل تذهب إلى قائمة الدردشات، أو مجلد طلبات الرسائل، أو ما إذا كنت ستتلقاها على الإطلاق.

في العام الماضي، فصل زوكربيرج رؤيته للمراسلة عبر التطبيقات عبر مجموعة تطبيقاته، بما في ذلك الرسائل المشفرة على واتساب من المرسل إلى المستقبل، التي أذهلت الناس على مستوى العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format